Τρεις μαθήτριες από το 4ο ΓΕΛ Δράμας
με βαθμολογία πάνω από 18.000 μόρια
στις πανελλαδικές εξετάσεις μιλάνε στον «Π.Τ.»
Οι δύο επιλέγουν Ιατρική και η μία Χημικών Μηχανικών
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ από το 4ο ΓΕΛ Δράμας, συμπληρώνουν ένα ακόμα ρεπορτάζ, σχετικά με τους αποφοίτους Λυκείων του Νομού Δράμας που πέτυχαν αρκετά υψηλές βαθμολογίες και εισέρχονται σε πανεπιστημιακές σχολές της χώρας.
Στο σημερινό ρεπορτάζ, η Ελένη Ορφανίδου, η Αγάπη Κεσάνογλου και η Αναστασία Δομνίδου, μας μιλάνε για τις επιτυχίες τους, για την Ιατρική που είχαν στο μυαλό τους εδώ και χρόνια να ακολουθήσουν οι πρώτες και η τρίτη για τα Μαθηματικά και τη Χημεία που εισάγεται στη Σχολή Χημικών Μηχανικών.
Η Ελένη Ορφανίδου σημειώνει μια από τις μεγαλύτερες ίσως βαθμολογίες στα ΓΕΛ του Νομού Δράμας, ενώ η Αγάπη Κεσάνογλου και η Αναστασία Δομνίδου έχουν στο μυαλό τους το εξωτερικό προκειμένου να κάνουν περαιτέρω σπουδές ή να έχουν μια καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση.
Ελένη Ορφανίδου
Η Ελένη Ορφανίδου συγκεντρώνει 18.980 μόρια και πρέπει να είναι αν όχι η υψηλότερη βαθμολογία στα ΓΕΛ του Ν. Δράμας, σίγουρα από τις υψηλότερες και θα δηλώσει την Ιατρική Θεσσαλονίκης.
Όπως λέει μιλώντας στον «Π.Τ.», «η Ιατρική ήταν η σταθερή μου επιλογή και το σκεφτόμουν από πολύ μικρή ακόμα. Προς το παρόν πάντως δεν έχω αποφασίσει ποια ειδικότητα θα επιλέξω».
Μας λέει ότι πήγαινε φροντιστήριο σε όλα τα μαθήματα των πανελλαδικών και τονίζει ότι δεν είχε ιδιαίτερο άγχος όλη τη χρονιά, «Άγχος δεν είχα όλη τη χρονιά, παρά μόνο λίγο την τελευταία εβδομάδα πριν από τις εξετάσεις. Αλλά μόλις ξεκινήσαμε το ξεπέρασα. Γενικά με το διάβασμα δεν ζορίστηκα ιδιαίτερα, ούτε ξενύχτια έκανα».
Σημειώνει πάντως ότι, δεν είχε κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα «διάβαζα όσο μπορούσα μέχρι μια συγκριμένη ώρα για να μπορώ να κοιμηθώ και να είμαι ξεκούραστη», ενώ δεν έχει κάνει ακόμα κάποιες σκέψεις για το εξωτερικό, είτε για σπουδές, είτε για κάτι άλλο.
Αναφορικά με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, λέει ότι «σίγουρα δεν είναι ό,τι πιο εύκολο, νομίζω όμως ότι είναι ένα δίκαιο σύστημα. Αν και όχι το καλύτερο που θα μπορούσε να υπάρξει, κάτι πιο δίκαιο και καλύτερο».
Η Ελένη Ορφανίδου έχει όμως και μεγάλη αγάπη στη μουσική, καθώς ασχολείται ιδιαίτερα έντονα μ’ αυτήν και συμμετέχει πολλές φορές στο συγκρότημα του Δραμινού καλλιτέχνη και μουσικού Μανώλη Παργιεντάκη μέσω του Πολιτιστικού Συλλόγου Αρκαδικού.
Όπως μας λέει, «δεν έκανα θυσίες όσον αφορά τη μουσική, με την οποία ασχολούμαι αρκετά και γενικά δεν σταμάτησα να παίζω. Συμμετείχα σε διάφορες παραστάσεις μέσα στη χρονιά. Έχω παίξει στο Ωδείο, στην Καβάλα παίζουμε συχνά, στους Φιλίππους, μέσω του Πολιτιστικού Συλλόγου Αρκαδικού με δάσκαλο στη μουσική τον Μανόλη Παργιεντάκη και κάναμε πολλές εκδηλώσεις μέσα στη χρονιά».
Αξίζει πάντως να υπενθυμίσουμε στους αναγνώστες μας, ότι ο «Π.Τ.» είχε δημοσιεύσει και παλαιότερα μια συνέντευξη με την Ελένη Ορφανίδου (30 Μαΐου 2021), η οποία είχε λάβει αριστείο διάκρισης στο 1ο Διαδικτυακό Μαθηματικό Μαθητικό Φεστιβάλ.
Το 1ο Διαδικτυακό Μαθηματικό Μαθητικό Φεστιβάλ, διοργανώθηκε στις 7 και 8 Απριλίου 2021, από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Κων. Μπουραζάνα σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς από όλη τη χώρα.
Μιλώντας τότε στον «Π.Τ.» η ίδια, μας είχε αποκαλύψει ότι είχε ήδη συμμετάσχει στο Μαθηματικό Διαγωνισμό «ΘΑΛΗΣ» και μάλιστα είχε καλές επιδόσεις και είχε περάσει στη δεύτερη φάση του «ΕΥΚΛΕΙΔΗ». Είχε σημειώσει μάλιστα τότε, ότι, η σκέψη της ήταν γύρω από τις θετικές επιστήμες και ότι θα στόχευε σε Σχολές του Πολυτεχνείου ή της Ιατρικής.
Αγάπη Κεσάνογλου
Η Αγάπη Κεσάνογλου συμπληρώνει κατά μέσο όρο 18.000 μόρια και ανάλογα με την σχολή Ιατρικής που θα δηλώσει, πιάνει ακόμα και τα 18.640.
Ερωτώμενη σχετικά με τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, σημειώνει ότι «οι πανελλαδικές εξετάσεις, χρειάζονται κυρίως ψυχραιμία και δυναμισμό. Από την αρχή ξεκίνησα με την προοπτική ότι το όνειρό μου είναι γίνω γιατρός και ότι δεν υπάρχει λόγος να αγχώνομαι. Ήξερα ότι θα κάνω το καλύτερο δυνατόν και συνέχισα έτσι. Δεν είχα ιδιαίτερο άγχος και ήμουν πολύ τυχερή σ’ αυτόν τον τομέα, γιατί το άγχος μπορεί να είναι ανασταλτικός παράγοντας. Οπότε μπόρεσα και το διαχειρίστηκα, θεωρώ, πολύ καλά».
Την ρωτήσαμε αν βοηθήθηκε στα μαθήματα των πανελλαδικών με φροντιστήρια, απάντησε θετικά και μας είπε ότι «πλέον έχει καθιερωθεί αυτός ο θεσμός, οπότε δεν μπορείς να πεις ότι δεν θα πας φροντιστήριο, όσο καλός μαθητής και αν είσαι και όσο καλή συνεργασία κι αν έχεις με τους καθηγητές. Εγώ ας πούμε, ήμουν αρκετά τυχερή και είχα πολύ καλή συνεργασία με τους καθηγητές μου στο σχολείο».
Η ίδια διάβασε με πρόγραμμα, «το οποίο διαμορφώθηκε γύρω από τα φροντιστηριακά μαθήματα αφού είναι τις απογευματινές ώρες. Το πρόγραμμα είναι πάρα πολύ βασικό συστατικό σε όλη αυτή τη διαδικασία, κυρίως για να μην υπάρχει το άγχος».
Δηλώνει ότι έχει σκεφτεί να ακολουθήσει την ειδικότητα της Χειρουργικής, αν και ακόμα δεν έχει αποφασίσει σε ποιον κλάδο θα είναι.
Η ίδια, έχει επίσης στο μυαλό της να φύγει στο εξωτερικό: «Το είχα στο μυαλό μου ως plan Β, σε περίπτωση που δεν περνούσα σε κάποια σχολή στην Ελλάδα. Αλλά θα ήθελα σίγουρα σε επίπεδο μεταπτυχιακό στην ειδικότητά μου, να φύγω στο εξωτερικό και να πάω στο καλύτερο μέρος γι’ αυτό που θέλω».
Αναστασία Δομνίδου
Η Αναστασία Δομνίδου συγκεντρώνει 18.265 μόρια και εισάγεται στην Σχολή Χημικών Μηχανικών του Α.Π.Θ. Η αγάπη της για τα Μαθηματικά αλλά και την Χημεία την οδήγησαν εκεί και όπως λέει στον «Π.Τ.», «μέσα στην χρονιά δεν ήξερα ποια σχολή θα διάλεγα, γενικά όμως αποφάσισα και κατέληξα σ’ αυτή. Επέλεξα την Σχολή αυτή, γιατί πάντα λάτρευα τα Μαθηματικά, αλλά δεν ήθελα ασχοληθώ μόνο μ’ αυτά ως επιστήμη. Ο Χημικός Μηχανικός συνδυάζει και τα Μαθηματικά, αλλά και τη Χημεία που μ’ αρέσει πάρα πολύ».
Σημειώνει ότι «σίγουρα θέλει πρόγραμμα στο διάβασμα και μια προετοιμασία από τις προηγούμενες τάξεις».
Η ίδια είχε συμμετάσχει τόσο ως μαθήτρια στη Β΄ τάξη αλλά και στην Γ΄ τάξη Λυκείου, στον διαγωνισμό στη μνήμη του Βασίλη Ξανθόπουλου και είχε έρθει στη δεύτερη θέση. Για την απόφασή της να συμμετάσχει στο διαγωνισμό Ξανθόπουλου, λέει: «Με ώθησε σ’ αυτόν η αγάπη μου για τα Μαθηματικά και επειδή στην Α΄ τάξη που ήμουν, λόγω του κορωνοϊού δεν είχε γίνει και ήταν κάτι καινούριο για εμάς, με παρότρυναν και οι καθηγητές και τελικά συμμετείχα».
Επισημαίνει επίσης ότι είχε βοήθεια από φροντιστήριο στα μαθήματα των πανελλαδικών, και τονίζει ότι «γενικά ήταν μια αρκετά δύσκολη, απαιτητική και αγχωτική χρονιά. Όμως με ένα κατάλληλο πρόγραμμα μπορείς να ξεπεράσεις πολλά εμπόδια και ιδιαίτερα όταν έχεις βοήθεια από ανθρώπους που αγαπάς».
Στην ερώτηση αν σκέφτεται το εξωτερικό ως επιλογή, μας λέει «πάντα ήθελα να πάω στο εξωτερικό και τώρα θα το επιδιώξω. Θα δείξει ανάλογα πώς θα εξελιχθεί με την Σχολή μου. Γενικά στην Ελλάδα και εδικά τα Πολυτεχνεία, δεν έχουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση. Οπότε επειδή ήξερα ότι θα πάω στο Πολυτεχνείο, το εξωτερικό θα με βοηθήσει στην επαγγελματική μου πορεία».