Home > Πρώτο Θέμα > Η ΔΕΥΑ Δράμας συγκεντρώνει τα στοιχεία των καταναλωτών Σκοπός η ενημέρωση του ιδιοκτήτη για την προστασία του σε αυξημένους λογαριασμούς

Η ΔΕΥΑ Δράμας συγκεντρώνει τα στοιχεία των καταναλωτών Σκοπός η ενημέρωση του ιδιοκτήτη για την προστασία του σε αυξημένους λογαριασμούς

Η ΔΕΥΑ Δράμας συγκεντρώνει

τα στοιχεία των καταναλωτών

Σκοπός η ενημέρωση του ιδιοκτήτη για την προστασία του σε αυξημένους λογαριασμούς

Τ. Χατζηγιάννης: «Ο ιδιοκτήτης πρέπει να γνωρίζει ότι είναι πρωτοφειλέτης!»

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

 

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ χρονικό διάστημα, μαζί με το λογαριασμό του νερού από τη ΔΕΥΑ Δράμας, έρχεται στους δημότες της Δράμας, και ένα χαρτί, από το οποίο ζητείται να συμπληρώσουν οι ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές των ακινήτων, τα πλήρη στοιχεία του ιδιοκτήτη και να αποσταλεί πίσω στην Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Δράμας.

Στο έντυπο, πρέπει να συμπληρωθεί ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη του ακινήτου, ΑΦΜ, τηλέφωνα ακόμα και τυχόν ηλεκτρονική διεύθυνση, όπως το ίδιο πρέπει να γίνει και από τον χρήση της παροχής νερού ή ενοικιαστή. Και αυτό πρέπει να γυρίσει πίσω στη ΔΕΥΑΔ.

Επειδή αρκετοί συνδημότες μας αναρωτήθηκαν για ποιο λόγο γίνεται αυτό, ο «Πρωινός Τύπος» επικοινώνησε με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑ Δήμου Δράμας κ. Τάσο Χατζηγιάννη, ο οποίος μας είπε ότι αυτό γίνεται «προκειμένου η ΔΕΥΑΔ να έχει ακριβή στοιχεία ιδιοκτητών και χρηστών για να μπορεί να δίνει ενημέρωση της κατανάλωσης του νερού και στους ιδιοκτήτες των ακινήτων» για την κατανάλωση του νερού.

DEYAD DRAMAS

Όπως εξήγησε ο κ. Χατζηγιάννης, ο ιδιοκτήτης ενός ακινήτου με τον πραγματικό χρήστη της κατανάλωσης της παροχής νερού, είναι συνυπεύθυνοι, που σημαίνει ότι πρέπει να ξέρουν για τους λογαριασμούς του νερού και να ενημερώνονται.

«Μέχρι σήμερα, η υπηρεσία έδινε αυτή την πληροφόρηση, αλλά μόνο μετά από απαίτηση του ίδιου του ιδιοκτήτη», συμπληρώνει και εξηγεί: «Κρατώντας πλέον τα ακριβή στοιχεία των ιδιοκτητών, όπου κι αν βρίσκονται αυτοί, θα ενημερώνονται όταν ο λογαριασμός τους ξεφύγει πάνω από 300 ευρώ. Για να μην έρχονται μετά στην επιχείρηση και να λένε ότι δεν γνώριζαν και ότι δεν τους ειδοποίησε κανείς. Γιατί πολλοί ιδιοκτήτες ξεχνούν ότι είναι συνυπεύθυνοι σύμφωνα με το νόμο».

«Τα παράπονα του κόσμου μέχρι σήμερα είναι πάρα πολλά και σκεφτήκαμε να δούμε πώς θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε αυτή την κατάσταση» λέει ο  πρόεδρος της ΔΕΥΑΔ και εξηγεί: «Η υπηρεσία πηγαίνει και προειδοποιεί ότι θα κόψει το νερό σε μεγάλες οφειλές και οι χρήστες της παροχής νερού έρχονται να κάνουν διακανονισμό. Οι περισσότεροι κάνουν διακανονισμό, πληρώνουν μία δύο δόσεις, αφήνουν άλλες, περνάει ο χρόνος, ξανακάνουν άλλο διακανονισμό, πληρώνουν άλλη μια δόση και ούτως καθ’ εξής. Με συνέπεια στο τέλος να πληρώνει ο ιδιοκτήτης του ακινήτου».

Από εδώ και πέρα, η υπηρεσία θα ενημερώνει άμεσα τον ιδιοκτήτη για το χρέος που υπάρχει στην παροχή ύδρευσης και αυτός θα πρέπει να πιέσει για την εξόφληση του λογαριασμού. Σε ερώτηση για το τι θα γίνει αν δεν απαντήσουν κάποιοι σ’ αυτό το έντυπο κάποιοι χρήστες, ο κ. Χατζηγιάννης επισημαίνει «θα τους οχλήσουμε και πάλι».

 

Ευκαιρία για αλλαγή ονόματος δωρεάν!

Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του ο κ. Χατζηγιάννης, τονίζει είναι «ευκαιρία για όλους τους κληρονόμους ακινήτων που μέχρι σήμερα τα ρολόγια ήταν στο όνομα του πατέρα, του θείου κτλ. γιατί έχουν πεθάνει, μπορούν μ’ αυτή τη δήλωση να κάνουν αλλαγή ονόματος του ιδιοκτήτη, χωρίς να πληρώσουν ούτε ένα ευρώ, δωρεάν! Αυτό μπορεί να γίνει μέχρι 30 Νοεμβρίου 2017».

Να σημειώσουμε εδώ ότι, η νέα σύνδεση στο όνομα κάποιου ιδιοκτήτη, κοστίζει 256 ευρώ, ενώ η απλή σύνδεση 15 ευρώ. «Μ’ αυτή τη δήλωση θα γίνει αλλαγή του ονόματος δωρεάν».

«Ο σκοπός είναι να εξυπηρετήσουμε τα συμφέροντα των πολιτών και της ΔΕΥΑΔ. Γιατί η ΔΕΥΑΔ πρέπει να μαζέψει χρήματα για να κάνει έργα, οι πολίτες πρέπει να είναι ενημερωμένοι και να μη δηλώνουν ότι είχαν άγνοια τόσα χρόνια και οι λογαριασμοί μένουν απλήρωτοι».

 

Τι γίνεται όταν ο ενοικιαστής δεν πληρώνει;

Στο ερώτημα: τι θα γίνει αν ο ενοικιαστής πραγματικός χρήση της παροχής ύδρευσης δεν πληρώνει, ο κ. Χατζηγιάννης απαντά: «Επειδή δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που να στηρίζει τη ΔΕΥΑΔ, όπως τη ΔΕΗ, όταν γίνεται η σύμβαση, φαίνεται ότι οι ιδιοκτήτες είναι συνυπεύθυνοι για την εξόφληση του λογαριασμού. Πρωτοφειλέτης λέγεται ο ιδιοκτήτης και μετά έρχεται ο χρήστης. Με την συμπλήρωση των στοιχείων του ιδιοκτήτη, τον κάνουμε συμμέτοχο ώστε να μπορεί να δώσει λύση στο θέμα του».

Σε ερώτηση γιατί μέχρι σήμερα αυτό δεν αλλάζει, ο κ. Χατζηγιάννης τονίζει ότι «δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για να αλλάξει αυτό… παρ’ όλα τα παράπονα που γίνονται από τον κόσμο».

 

Ρύθμιση οφειλών με τον 4483/2017

Τέλος, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Δράμας, υπενθυμίζει ότι, ισχύει ο νόμος , που μέχρι 30 Νοεμβρίου 2017, μπορούν όσοι έχουν οφειλές στη ΔΕΥΑΔ να κάνουν διακανονισμό, που προβλέπει ακόμα και διαγραφή όλων των προσαυξήσεων και των τόκων, αν πληρωθούν εφάπαξ, ή ανάλογα κλιμακώνεται με τον αριθμό των δόσεων του διακανονισμού. Η ελάχιστη δόση αυτού νόμου μπορεί να είναι ακόμα και 20 ευρώ!