Με ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή
Συνεχίζεται η σιδηροδρομική
απομόνωση της Περιφέρειας
Αν. Μακεδονίας – Θράκης
Χωρίς σιδηροδρομικά δρομολόγια αμαξοστοιχιών από Σέρρες μέχρι Ξάνθη παρά μόνο με λεωφορεία
ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ σοβαρό ζήτημα της σιδηροδρομικής απομόνωσης της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης θίγουν με ερώτησή τους στη Βουλή και προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία υπογράφει επίσης και ο βουλευτής Δράμας κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρονται στην ανάγκη λήψης μέτρων για να τερματιστεί η συνεχιζόμενη σιδηροδρομική απομόνωση της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και η πρωτοφανής ταλαιπωρία των κατοίκων της, η οποία επανέρχεται στο προσκήνιο, μετά την πρόσφατη αναγγελία επανέναρξης και επανακυκλοφορίας δρομολογίων της Hellenic Train, τόσο στην διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όσο και σε άλλες τοπικές διαδρομές, επαναβεβαιώνοντας για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια, τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης από την υπόλοιπη Ελλάδα.
Όπως αναφέρουν οι βουλευτές, «με μια ματιά στα στοιχεία δρομολογίων που η ίδια η εταιρεία παραθέτει, αποδεικνύει την απογοητευτική και θλιβερή πραγματικότητα. Συγκεκριμένα, αν αποφασίσει κάποιος πολίτης της Αλεξανδρούπολης, να ταξιδέψει με τρένο στην Θεσσαλονίκη, υπάρχει ένα και μοναδικό δρομολόγιο που αναχωρεί στις 05.55 το πρωί και διαρκεί συνολικά 15 ώρες και 21 λεπτά. Και αυτό γιατί στη Δράμα, όπου θα φτάσει με λεωφορείο από την Ξάνθη, θα πρέπει να περιμένει σχεδόν 6 ώρες για την μοναδική ανταπόκριση που υπάρχει και η οποία αναχωρεί στις 17.07 το απόγευμα και φτάνει στην Θεσσαλονίκη λίγο μετά τις 9 το βράδυ!!!»
Όπως αναφέρεται επίσης, «αν ο ίδιος επιβάτης θελήσει να συνεχίσει το ταξίδι του σιδηροδρομικά ως την Αθήνα, θα πρέπει υποχρεωτικά να περιμένει το πρωί της επόμενης ημέρας καθώς το τελευταίο από τα 4 ανακοινωθέντα δρομολόγια Θεσσαλονίκης-Αθήνας, είναι προγραμματισμένο για τις 17.10 το απόγευμα. Έτσι, η συνολική διαδρομή με τρένο από την Αλεξανδρούπολη ως την Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων των ενδιάμεσων αναμονών και καθυστερήσεων, διαρκεί σήμερα, ούτε λίγο ούτε πολύ, 30 ολόκληρες ώρες!!!»
Όπως αναφέρεται επίσης, στην ερώτηση, «είναι ενδεικτικό ότι το μοναδικό σιδηροδρομικό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη, ξεκινά στις 15.15 το μεσημέρι, σταματά στη Δράμα, οι επιβάτες μεταφέρονται οδικώς με λεωφορεία στην Ξάνθη, καθώς εδώ και χρόνια έχει διακοπεί στο σημείο εκείνο η σιδηροδρομική σύνδεση και από εκεί πάλι συνεχίζουν σιδηροδρομικά το ταξίδι τους έως την Αλεξανδρούπολη, με συνολικό χρόνο ταξιδιού τις 8.5 ώρες.! Το ίδιο ταξίδι αντίστροφα, δηλαδή από Αλεξανδρούπολη προς Θεσσαλονίκη, διαρκεί όπως είδαμε παραπάνω, 15 ώρες και 21 λεπτά, καθώς υπάρχει αναμονή 6 ωρών στη Δράμα και η διαδρομή από την Δράμας ως την Θεσσαλονίκη, διαρκεί 4 ώρες και 9 λεπτά!»
Ερωτάται τέλος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σε ποια μέτρα προτίθεται να προβεί ώστε να αναβαθμιστεί χωρίς άλλες καθυστερήσεις το σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και να σταματήσει η συνεχιζόμενη σιδηροδρομική υποβάθμιση της ακριτικής αυτής περιφέρειας και η πρωτοφανής, για τη σύγχρονη εποχή, ταλαιπωρία των κατοίκων της;
Πότε θα επαναλειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Δράμας και Ξάνθης που έχει διακοπεί τα τελευταία χρόνια ώστε να μην αναγκάζονται οι επιβάτες του τρένου, να διανύουν την συγκεκριμένη ενδιάμεση διαδρομή με λεωφορείο;