Home > νέα > Μαθητές της Δράμας έστειλαν ηχηρό μήνυμα κατά του σχολικού εκφοβισμού από την πλατεία της πόλης μας► Δηλώσεις εκπαιδευτικών και αντιδημάρχων της Δράμας στον «Π.Τ.»

Μαθητές της Δράμας έστειλαν ηχηρό μήνυμα κατά του σχολικού εκφοβισμού από την πλατεία της πόλης μας► Δηλώσεις εκπαιδευτικών και αντιδημάρχων της Δράμας στον «Π.Τ.»

Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Μαθητές της Δράμας έστειλαν ηχηρό

μήνυμα κατά του σχολικού εκφοβισμού

από την πλατεία της πόλης μας

► Με τη συμμετοχή μαθητών από το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο, το 5ο και το 2ο Γυμνάσιο

► Δηλώσεις εκπαιδευτικών και αντιδημάρχων της Δράμας στον «Π.Τ.»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΠΟΛΥ ωραία δράση με κεντρικό τίτλο: «Σπάω τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές κατά της βίας», πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης στην πλατεία Ελευθερίας Δράμας.

Στη δράση συμμετείχαν τρία σχολεία από την πόλη της Δράμας, το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Δράμας (ΕΕΓΥΛ), το 5ο Γυμνάσιο και το 2ο Γυμνάσιο, καθώς και το ΓΕΛ Δοξάτου το οποίο έκανε αντίστοιχη δράση στο Δοξάτο.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα σε όλη την Ελλάδα, με κεντρικό φορέα υλοποίησης το Δίκτυο Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Σκοπός της δράσης αυτής, ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών, των μελών της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας κατά της βίας στο σχολείο αλλά και σε άλλα θεσμικά πλαίσια όπως η οικογένεια, η εργασία, ο αθλητισμός, κ.λπ.

Στο πλαίσιο της δράσης οι μαθητές και μαθήτριες, συζήτησαν για τη βία και τον εκφοβισμό, τις μορφές, τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού, την αντιμετώπιση και πόσο σημαντικό είναι να σπάμε τη σιωπή και να αναφέρουμε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού.

Κατεβαίνοντας στην πλατεία, φορούσαν μάσκες που απεικόνιζαν συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού και αναπαριστούσαν μορφές βίας με κάποιες κινήσεις. Στις 11.00 ακριβώς, όλοι μαζί, έσπασαν ταυτόχρονα από ένα μπαλόνι, συμβολίζοντας έτσι το σπάσιμο της σιωπής.

Δηλώσεις εκπαιδευτικών

Μιλώντας στον «Π.Τ.» η Ψυχολόγος του ΕΕΓΥΛ Δράμας κα. Παπαδοπούλου, σημείωσε ότι το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, «είναι ένα φαινόμενο που φέρνει ραγδαίες εξελίξεις, το παρακολουθούμε συχνά και απασχολεί όλη την σχολική κοινότητα και όχι μόνο. Θέμα της δράσης είναι: Σπάμε τη σιωπή, ενώνουμε τη φωνή μας ενάντια στη σχολική βία».

Ερωτώμενη για το πού εντοπίζονται οι αιτίες, η κα. Παπαδοπούλου σημείωσε ότι «είναι ένα σύνολο παραγόντων και ποτέ δεν είναι μια αιτία μόνο. Σίγουρα, μεγάλη ευθύνη παίζει η οικογένεια, παίζει το σχολείο και η κοινωνία. Εμείς προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε την σχολική βία με ένα διαφορετικό πρόγραμμα, την σχολική διαμεσολάβηση. Όπου τα ίδια τα παιδιά, μπαίνουν στη διαδικασία να επιλύσουν μέσα από ομαδική και δημοκρατική διαδικασία τις προσωπικές τους διαφορές, να νιώσουν ενσυναίσθηση, να σεβαστούν τη διαφορετικότητα και να μπορέσουν έτσι να μην δημιουργούνται τέτοια φαινόμενα».

Μιλώντας στον «Π.Τ.» η εκπαιδευτικός κα. Χατζή από το 2ο Γυμνάσιο Δράμας, σημειώνει ότι «θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε πρώτα τους μαθητές και στη συνέχεια, κηδεμόνες, παππούδες και γιαγιάδες και όλη την κοινωνία, γιατί αλήθεια είναι ότι τα φαινόμενα αυτά πολλαπλασιάζονται τα τελευταία χρόνια».

Όπως σημειώνει η ίδια, «η συμμετοχή των παιδιών είναι αθρόα, ενώ στη συζήτηση που γίνεται στην τάξη, τα παιδιά καταλαβαίνουν το πρόβλημα, απλώς σε ορισμένες περιπτώσεις το θεωρούν πολλές φορές αστείο και με δράσεις όπως αυτή, καταλαβαίνουν τι πραγματικά συμβαίνει».

Σε δηλώσεις της στον «Π.Τ.» η διευθύντρια του 5ου Γυμνασίου Δράμας κα. Πασχαλίδου τονίζει ότι «τα παιδιά κρατάνε από ένα μπαλόνι, φοράνε μάσκες με συναισθήματα που νιώθουν τα παιδιά που δέχονται τον σχολικό εκφοβισμό».

Η ίδια επισημαίνει επίσης, ότι, στη συζήτηση που γίνεται στο σχολείο και στην τάξη, «τα παιδιά θεωρητικά ξέρουν τις μορφές της σχολικής βίας, τις αιτίες, αλλά και τα συναισθήματα που προκαλεί ο εκφοβισμός. Δυστυχώς ζούμε σε μια κοινωνία με πάρα πολλή βία και αυτή η βία εκφράζεται και μεταφέρεται στα παιδιά. Τα οποία παιδιά, μερικές φορές, δεν μπορούν να αντιληφθούν ακριβώς, ότι ακόμα κι αυτό που εννοούν ως πλάκα, μπορεί κάποιο άλλο παιδί να το βιώσει πολύ αρνητικά».

Στον «Π.Τ.» μίλησε μάλιστα και ο εντεταλμένος σύμβουλος Παιδείας κ. Δεβρίκης, ο οποίος είναι και εκπαιδευτικός, σημειώνοντας ότι «πρόκειται για μια σπουδαία πρωτοβουλία», ενώ συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ότι, «παρ’ όλο που γίνονται διάφορες δράσεις τα τελευταία χρόνια, δεν μπορούμε να πούμε ότι τα φαινόμενα αυτά, έχουν μειωθεί σε μηδενικό επίπεδο. Ωστόσο, εμείς πρέπει να είμαστε εδώ, να ευαισθητοποιηθούμε όλοι, ότι πολύ απλά δεν είναι σωστό αυτό που συμβαίνει».

Ερωτώμενος από τη θέση του εκπαιδευτικού, για το πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά το όλο θέμα, ο κ. Δεβρίκης επισημαίνει ότι «οι μαθητές, είτε είναι θύτες, είτε είναι θύματα, έχουν τους προβληματισμούς τους, μ’ αυτό που συμβαίνει. Εμείς πρέπει να είμαστε εδώ για να ανιχνεύσουμε για ποιο λόγο συμβαίνουν όλα αυτά, και να ευαισθητοποιήσουμε ότι πρέπει να συνυπάρχουμε με έναν αρμονικό τρόπο. Το σχολείο είναι ένας χώρος, όπου πρέπει να έρχεται κανείς με όρεξη και χαρά. Δεν πρέπει να τον βασανίζει τίποτα. Είναι το δικαίωμα του κάθε παιδιού να αισθάνεται άνετα στο σχολείο».

Ο υποδιευθυντής του ΕΕΓΥΛ και πρόεδρος της Κοινότητας Δράμας που συμμετείχε στην εκδήλωση κ. Φιλίππου, επισημαίνει στον «Π.Τ.» ότι «είναι ένα θέμα ευαίσθητο, ειδικά στο σχολείο μας, που το αντιμετωπίζουμε σε καθημερινή βάση. Η αλήθεια είναι ότι, τα παιδιά αυτά είναι πιο ευαισθητοποιημένα. Στο σχολείο μας είμαστε και τυχεροί, γιατί υποστηρίζεται και από επιστημονικό προσωπικό όπως ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, οι οποίοι υποστηρίζουν αυτά τα παιδιά και καθημερινά προσπαθούν να διαμορφώσουν το χαρακτήρα τους ώστε να καταλάβουν το ζήτημα.

Κακά τα ψέματα, συνήθως, αυτά τα παιδιά είναι τα θύματα και όχι οι θύτες. Θα πρέπει να μάθουν τρόπους αντιμετώπισης, να γίνουν πιο δυνατοί και να μπορέσουν να ενταχθούν στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Η αλήθεια είναι ότι, επειδή τα τελευταία χρόνια, το σχολείο έχει μεταφερθεί στο 2ο ΓΕΛ, συνέπεσε να είναι μαζί με τα παιδιά της κλασικής αγωγής, αυτό έχει βοηθήσει και τις δύο  πλευρές. Και τους δικούς μας μαθητές και τους μαθητές της γενικής παιδείας. Στα διαλείμματα βλέπουμε χρόνο με το χρόνο, όμορφες καταστάσεις, να γίνονται παρέες, να παίζουν μαζί και νομίζω ότι τέτοιες δράσεις θα βοηθήσουν στο μέλλον για την καλύτερη λειτουργία όλων».

Τέλος, η αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Δράμας κα. Αβραμίδου, σημειώνει: «Καταδικάζουμε κάθε μορφή επαναλαμβανόμενης σχολικής βίας, από συμμαθητές προς συμμαθητές μέσα στα σχολεία ή εκτός σχολείων, που δημιουργούν ψυχικό πόνο στα παιδιά αυτά. Ως νέα δημοτική αρχή, είμαστε δίπλα στις δράσεις αυτές και θεωρούμε ότι για να εξαλειφθεί η σχολική βία, τρόποι αντιμετώπισης είναι η μόρφωση και εκπαίδευση, τόσο στο σχολείο όσο και στην οικογένεια. Θέλουμε τον πολιτισμό και στα σχολεία και σε όλη την κοινωνία».