Home > νέα > Εκπαιδευτικό Συμπόσιο στη Δράμα για την Εκπαίδευση για το Μέλλον και την Ανάπτυξη Δεξιοτήτων και Στάσεων-Από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Π.Ε. Δράμας

Εκπαιδευτικό Συμπόσιο στη Δράμα για την Εκπαίδευση για το Μέλλον και την Ανάπτυξη Δεξιοτήτων και Στάσεων-Από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Π.Ε. Δράμας

Από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Π.Ε. Δράμας

Εκπαιδευτικό Συμπόσιο στη Δράμα

για την Εκπαίδευση για το Μέλλον

και την Ανάπτυξη Δεξιοτήτων και τάσεων

► Στις 26 – 28 Απριλίου στο Πνευματικό Κέντρο Ι. Μητροπόλεως Δράμας

► Στη διάρκεια του Συμποσίου οι βραβεύσεις για τον 12ο Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Εφηβικού Διηγήματος και Ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης»

 

 

 

ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ Εκπαιδευτικό Συμπόσιο διοργανώνεται στις 26 – 28 Απριλίου στη Δράμα, από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας. Χώρος του Συμποσίου είναι το Φροντιστήριο Τραπεζούντος (Πνευματικό Κέντρο Ι. Μητροπόλεως Δράμας).

Όπως αναφέρει στο εισαγωγικό του σημείωμα ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Κιουλάνης, «Μετά την πραγματοποίηση τριών διεθνών Συνεδρίων (2015, 2018 και 2020), προχωρήσαμε στην υλοποίηση αυτού του Εκπαιδευτικού Συμποσίου, προκειμένου η εκπαιδευτική κοινότητα να συζητήσει στοχαστικά για το μέλλον, διερευνώντας και αναδεικνύοντας τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι μαθητές και μαθήτριες θα αναπτύξουν δεξιότητες και στάσεις ζωής, ώστε να προάγουν αξίες που σχετίζονται με το βιώσιμο τρόπο ζωής, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αειφόρο ανάπτυξη, την περιβαλλοντική συνείδηση, την ισότητα των φύλων, την κουλτούρα της ειρήνης και την ταυτότητα του παγκόσμιου πολίτη”.

Το Συμπόσιο περιλαμβάνει στρογγυλές τράπεζες και βιωματικά εργαστήρια, όπου θα αναλυθούν και θα συζητηθούν οι σύγχρονες σχετικές με το θέμα τάσεις, προοπτικές και πρακτικές εφαρμογές. Στο πλαίσιο του Συμποσίου θα γίνει επίσης και η βράβευση των μαθητών και μαθητριών που διακρίθηκαν στον 12ο Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Εφηβικού Διηγήματος και Ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης», στον οποίο για μια ακόμα χρονιά συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες απ’ όλη τη χώρα καθώς και από ελληνόφωνα σχολεία του εξωτερικού.

Το πρόγραμμα και οι θεματικές του Συμποσίου

Την  Παρασκευή 26 Απριλίου και ώρα 12.00-13.00: «Αναζητώντας το ¨ Εὖ ἀγωνίζεσθαι ¨ στον 21ο αιώνα. Παιδεία, Αθλητισμός, Κοινωνία».. Δρ. Καμέας Θ. Νικόλαος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικής Αγωγής ΑΜΘ, Επιμορφωτής Β’ στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Φυσικής Αγωγής.

«Αναζητώντας το ¨ Εὖ ἀγωνίζεσθαι ¨ στον 21ο αιώνα. Παιδεία, Αθλητισμός, Κοινωνία» Δρ. Καμέας Θ. Νικόλαος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικής Αγωγής ΑΜΘ, Επιμορφωτής Β’ στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Φυσικής Αγωγής.

Στρογγυλό Τραπέζι ώρα 13.00-14.30: «Χαράσσοντας δρόμους για μια νέα αντίληψη της επιχειρηματικής εκπαίδευσης στο μέλλον». Αληφραγκή Μαρία, Γιώτη Πολυξένη, Παπαδοπούλου Μαγδαληνή, Σαμαράς Χρήστος (1 ο Ε.Π.Α.Λ. Δοξάτου) 1ο Βραβείο Καλύτερης Προώθησης Προϊόντος/Υπηρεσίας»: Εικονική Επιχείρηση «Stalk Jet» από το 1ο ΕΠΑΛ Δοξάτου Δράμας στο πλαίσιο του παγκόσμιου προγράμματος/διαγωνισμού «Εικονική Επιχείρηση – JA Company Program 2024.

– Βιωματική Μάθηση και Επιστημονική Γνώση και Έρευνα Δογραματζίδης Μιχάλης, Σισμανίδης Ιωάννης (Γυμνάσιο με ΛΤ Νικηφόρου) Ένα ταξίδι στη Βιωματική Μάθηση και Επιστημονική Γνώση με αφετηρία το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Νικηφόρου Δράμας, το Υπαίθριο Εργαστήριο Φυσικής και το Πάρκο Ηλιακών Ρολογιών, κατασκευές αφιερωμένες στην τεχνολογία, το μοναδικό στην Ελλάδα σπίτι των ψευδαισθήσεων και το Πλανητάριο του Σχολείου.

– Δημιουργικές και Καινοτόμες Δράσεις Φιλαναγνωσίας Ριτζαλέου Ευαγγελία, (1ο Γυμνάσιο Δράμας) Παρασκευή 26 Απριλίου 2024 Από τις δημιουργικές και καινοτόμες δράσεις του Ομίλου Φιλαναγνωσίας του 1ου Γυμνασίου Δράμας, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου αποτελούν μια αναγνωστική κοινότητα που απολαμβάνουν την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων και πειραματίζονται με τη δημιουργική γραφή, δίνοντας ώθηση σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας της Δράμας.

– Θεατρική Παιδεία σε σχέση με τη Σχολική Εκπαίδευση Περβανίδου Παναγιώτα. (2ο Ε.Π.Α.Λ. Δράμας) Παστιάδου Έφη (Κουστούμια και Επιμέλεια παραστάσεων) Πολίτογλου Κωνσταντίνα (Ηθοποιός, Θεατρολόγος) Από τον Πλούτο του Αριστοφάνη, το θρυλικό μιούζικαλ την Annie, έως και την πρόσφατη παράσταση της 25ης Μαρτίου, τα σχολεία της Δράμας σε συνεργασία με την Ι. Μητρόπολη Δράμας συνεργάζονται παρουσιάζοντας θεατρικές παραστάσεις και οι μαθητές/-τριες μαθαίνουν να δρουν ομαδικά, να μοιράζονται, να επικοινωνούν, ενώ αναπτύσσουν δεξιότητες και έρχονται σε επαφή με διαχρονικές αξίες.

– Μουσειακές Αναζητήσεις Καϊσίδου Αναστασία, Μωυσιάδης Αναστάσιος (Γ.Ε.Λ. Κάτω. Νευροκοπίου). Τα οφέλη της Μουσειακής παιδείας μέσα από τις δράσεις του ΓΕΛ Κ. Νευροκοπίου, που οδήγησαν στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού υλικού. «Ανάμεσα σε όλα τα άλλα ιδεώδη που προωθεί η δημοκρατία, η πολιτιστική δημοκρατία προσπαθεί με κάθε τρόπο να δημιουργήσει αυτές τις προϋποθέσεις ώστε η πολιτιστική κληρονομιά να είναι προσιτή σε όλους. Αυτή η επιδίωξη είναι εξαιρετικής σημασίας διότι προσπαθεί να μυήσει τους πολίτες στον πολιτισμό, ο οποίος από τη μια αποτελεί σημαντικό σημείο αναφοράς και ταυτότητας και από την άλλη εργαλείο για την εξασφάλιση της κοινωνικής συνοχής».

Στρογγυλό Τραπέζι: 17.00 – 18.30: «120 χρόνια της Ένωσης Κυριών Δράμας – ΣΑΦ. Δράσεις, Προγράμματα, Αποτελέσματα. «Ώρα να μιλήσεις». Πρόγραμμα για την έμφυλη βία» Χατζηφωτίου Σεβαστή, Κοσμητόρισσα Σχολής Κοινωνικών, Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας Δ.Π.Θ. Τσιαμούρα Αλίκη, Πρόεδρος Ένωσης Κυριών Δράμας. Βαϊντερλή Θεοδώρα, Συντονίστρια ΕΟΠΕ Κρήτης «Συζητώντας για την έμφυλη διαδικτυακή βία: τελετή λήξης του έργου PS-CGBV».

Τελετή έναρξης ώρα 18.30: Χαιρετισμοί Κεντρική Ομιλία από τον κ. Τσιάντο Βασίλειο, Καθηγητή ΔΙ.ΠΑ.Ε. Θέμα: «Η Ποιοτική Εκπαίδευση ως μέσο προς την βιώσιμη ανάπτυξη».

Βράβευση μαθητών/-τριών 12ου λογοτεχνικού διαγωνισμού εφηβικού διηγήματος και ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης». Στην τελετή βράβευσης διαβάζονται αποσπάσματα των κειμένων από μαθητές και μαθήτριες, ενώ η εκδήλωση πλαισιώνεται από την παρουσία εκλεκτών καλεσμένων από το χώρο των γραμμάτων και τεχνών. Ομιλία από την κ. Μαρία Δημάση, Καθηγήτρια του τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δ.Π.Θ. Θέμα: «Εὖ λογοτεχνίζεσθαι».

Σάββατο 27 Απριλίου και ώρα 10.30 – 11.50: Βιωματικό Εργαστήριο: «Θέτοντας στόχους σε επίπεδο δεξιοτήτων και στάσεων στις βαθμίδες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Δημάση Μαρία, Καθηγήτρια του τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δ.Π.Θ.

Την ίδια μέρα και ώρες 11.55 – 13.10 Στρογγυλό Τραπέζι: «Κλιματική Ανθεκτικότητα: Κλειδί για την Αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης και την Επίτευξη των Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης» Παπαδόπουλος Αντώνης, Καθηγητής και Πρόεδρος τμήματος Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος της Σχολής Γεωτεχνικών Επιστημών του ΔΙ.ΠΑ.Ε. Λιόρδος Βασίλειος, Καθηγητής τμήματος Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος της Σχολής Γεωτεχνικών Επιστημών του ΔΙ.ΠΑ.Ε. Τσιφτσής Σπυρίδων, Αναπληρωτής Καθηγητής τμήματος Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος της Σχολής Γεωτεχνικών Επιστημών του ΔΙ.ΠΑ.Ε. Βιδάκης Κωνσταντίνος, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., τμήματος Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος της Σχολής Γεωτεχνικών Επιστημών του ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Στις 13.15 – 14.30 Στρογγυλό Τραπέζι: «Θεολογία, Φυσικό Περιβάλλον και το Μάθημα των Θρησκευτικών» Γιαγκάζογλου Σταύρος Αναπληρωτής Καθηγητής Δογματικής του τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α. Γκούμα Όλγα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Θεολόγων Α.Μ.Θ. Mπακάρου Aγορούλα MSc, Θεολόγος, εκπαιδευτικός του EN.E.E.ΓΥ.Λ. Καβάλας Παρθένου Δήμητρα ΜSc, Θεολόγος εκπαιδευτικός του Γυμνασίου Σουφλίου Δρ. Τοπαρλάκης Κυριάκος, εκπαιδευτικός του Μουσικού Σχολείου Δράμας.

Στις 14.35 – 15.40 Στρογγυλό Τραπέζι: «Δράσεις ευαισθητοποίησης στη διαχείριση αστικών απορριμμάτων και στην προστασία υδάτινων πόρων» Ιωσηφίδου Αικατερίνη, Αν. Προϊσταμένη Διεύθυνσης Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής Δήμου Δράμας, Περιβαλλοντολόγος MSc «Δράσεις ευαισθητοποίησης για την ορθολογική διαχείριση αστικών απορριμμάτων».

– Πατρωνίδου Χρυσούλα, Υπεύθυνη Γραφείου Ελέγχου Ποιότητας ΔΕΥΑ Δράμας, Χημικός MSc «Eνημερωτικές δράσεις για την προστασία υδάτινων πόρων».

Στις 16.45 – 18.00 Στρογγυλό Τραπέζι: Βιωματικό Εργαστήριο: «Η αξιοποίηση της τέχνης ως εργαλείου για την προώθηση της άτυπης μάθησης» Φραγκούλης Ιωσήφ, Καθηγητής Διδακτικής Μεθοδολογίας του Παιδαγωγικού τμήματος Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Ανάγνου Ευάγγελος, ΣΕΠ Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, ΠΜΣ Εκπαίδευση Ενηλίκων.

Στις 18.05-19.30 Στρογγυλό Τραπέζι: «Τι τελικά αξιολογεί η PISA και ποιος ο αντίκτυπος των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης στη διαμόρφωση εκπαιδευτικών πολιτικών και αναλυτικών προγραμμάτων;» Γουγουλάκης Πέτρος, Καθηγητής Παιδαγωγικής του τμήματος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Πανεπιστημίου Στοκχόλμης Χριστοδούλου Νικολέττα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μελέτης Αναλυτικών Προγραμμάτων και Διδασκαλίας του Πανεπιστημίου Frederick Λευκωσία.

Στις 19.35 – 20.50 Στρογγυλό Τραπέζι: «Στάσεις ζωής σχετικά με τις εξαρτήσεις» Φιλιππίδης Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής Κλινικής Κοινωνικής Εργασίας Δ.Π.Θ., Συντονιστής Βασιλειάδου Γεσθημανή, Κοινωνική Λειτουργός «Ο Κύκλος της Εξάρτησης» Τζάφου Μάρθα, Κοινωνική Λειτουργός, Στέλεχος Πρόληψης Εξαρτήσεων «Διερεύνηση στάσεων και τάσεων σχετικά με τις εξαρτήσεις μια διαχρονική πρόκληση για την εκπαίδευση» Κοκκίνη Ελευθερία, Ψυχολόγος, Διδάκτορας του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας Δ.Π.Θ. «Συμμόρφωση, Αντίσταση και Αλλαγή στις θεραπευτικές ομάδες.