Ημερίδα στη Δράμα από τον ΠΑΣΥΚΑΓΑ
Οι καθημερινές προκλήσεις
των εκπαιδευτικών και
η ψυχική τους ενδυνάμωση
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΙΑ ΠΟΛΥ ενδιαφέρουσα ημερίδα επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς, διοργανώθηκε στη Δράμα (13/4), από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αποφοίτων Πανεπιστημίου (ΠΑΣΥΚΑΓΑ).
Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του δημαρχείου Δράμας υπό την αιγίδα του Δήμου Δράμας και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, καθώς και με την ευγενική χορηγία της Artorro Amke.
Κεντρικό θέμα της ημερίδας: «Απαντώντας στις καθημερινές προκλήσεις του εκπαιδευτικού» που αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων, να εμπλουτίσουν τις διδακτικές και παιδαγωγικές πρακτικές του, προκειμένου να ανταπεξέλθουν ικανοποιητικά στα νέα κριτήρια που καθορίζουν πλέον την παιδαγωγική και επαγγελματική τους επάρκεια, ώστε να αναπτύξουν τεχνικές που θα βελτιώσουν την αυτογνωσία και αυτοεκτίμησή τους.
Κουτσουδάκη: Παιδαγωγική και ψυχολογική βελτίωση των εκπαιδευτικών
Μιλώντας στον «Π.Τ.» η πρόεδρος του ΠΑΣΥΚΑΓΑ κα. Ευαγγελία Κουτσουδάκη, σημειώνει ότι η ημερίδα απευθύνεται σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, «έχει στόχο τη βελτίωση τόσο παιδαγωγικά όσο και διδακτικά των καθηγητών και ακόμα την ψυχολογική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται καθημερινά να ανταποκριθούν στο δύσκολο έργο τους παιδαγωγικά και διδακτικά».
Ερωτώμενη για το πώς είναι σήμερα η κατάσταση που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο έργο τους και να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, τονίζει ότι «οι εκπαιδευτικοί σήμερα έχουν ανάγκη μιας διαρκούς στήριξης, διαρκούς επιμόρφωσης και φυσικά διοικητικής στήριξης όπως τα νέα μέτρα που έχουν εξαγγελθεί. Είναι ένα εργαλείο αντιμετώπισης ειδικά της σχολικής βίας και των καθημερινών προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε με τη νέα κατάσταση».
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Ανάμεσα στις εισηγήσεις που ανακοινώθηκε, υπάρχει και ένα θέμα που αναφέρεται στην αξιοποίηση σύγχρονων συμμετοχικών μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης της περιβαλλοντική εκπαίδευσης. Ερωτώμενη για ποιο λόγο τίθεται ένα τέτοιο θέμα, η κα. Κουτσουδάκη σημειώνει: «Είναι πολύ σημαντικό, γιατί πρέπει να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά, οι μελλοντικοί πολίτες στην αειφορία, στην προστασία του περιβάλλοντος, πρέπει να αντιληφθούν ότι κάθε τι που τρώνε ή πίνουν έχει ένα οικολογικό αποτύπωμα και πρέπει να μάθουμε να προστατεύουμε όλοι το περιβάλλον. Είναι ανάγκη. Είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντικό το ζήτημα της συνεργασίας. Πρέπει τα παιδιά να μάθουν να συνεργάζονται, να μπορούν μεταξύ τους να ανταλλάσουν απόψεις, να υπάρχει σεβασμός, ο ένας να σέβεται την άποψη του άλλου και είναι πολύ σημαντικό να το μάθουν τα παιδιά από μικρή ηλικία. Την αποδοχή της διαφορετικότητας δηλαδή και μέσα απ’ αυτήν να βγαίνουν αξιοποιήσιμα πράγματα».
Ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών
Ρωτήθηκε επίσης η κα. Κουτσουδάκη και για ένα άλλο θέμα που αναλύεται, για την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι, «δεν ξέρω αν έχουμε ποια αντοχές. Χρειαζόμαστε μια στήριξη, γιατί ακόμα έχουμε να αντιμετωπίσουμε όχι μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς τους, που πολύ συχνά θεωρούν ότι βοηθούν τα παιδιά τους και δεν αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να θέσουν κι αυτοί όρια. Είναι δύσκολο πλέον το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Τα σημερινά παιδιά έχουν δημιουργήσει πολύ επιθετικότητα. Και για να την αντιμετωπίσουμε με ηρεμία, να μην λειτουργήσουμε με το θυμικό, έχουμε ανάγκη από στήριξη. Υπάρχει πρόσμιξη πολυπολιτισμική, υπάρχουν σχολεία που έχουν πολλές εθνότητες, έχουν παιδιά με θύμο, πρόσφυγες από πολέμους. Είναι πολύ δύσκολο αν δεν έχουμε μια ψυχική ενδυνάμωση. Νομίζω ότι, οι ψυχολόγοι δεν χρειάζονται μόνο για τους μαθητές, αλλά πλέον και για την ενδυνάμωση των καθηγητών».