Μετά το ατυχές Περιφερειακό Συνέδριο
Προτάσεις για να μην σβήσει η ελπίδα κατασκευής των οδικών αξόνων σύνδεσης με την Εγνατία
Του Θωμά Μαργαρίτη, δικηγόρου, πρώην Δημάρχου Δράμας, τέως Προέδρου Δικηγορικού Συλλόγου Δράμας και νυν Προέδρου του «Ομίλου Πολιτικού και Κοινωνικού Προβληματισμού Ν. Δράμας» με την επωνυμία «Δραμινή φλόγα».
Σε χθεσινό μου άρθρο παρουσίασα τους λόγους που η σημερινή κυβέρνηση είναι αρνητική στην ολοκλήρωση των μελετών και την κατασκευή έστω και ενός μέτρου δρόμου από τους άξονες Μαυρολεύκη-Μπάφρα και Δράμα-Καβάλα, που είναι τμήματα του διευρωπαϊκού άξονα Ε61. Για τον απλούστατο λόγο ότι αυτός ο διευρωπαϊκός άξονας δεν είναι στις προτεραιότητές της για μελέτη και κατασκευή.
Μετά το πρόσφατο Περιφερειακό Συνέδριο στο οποίο δεν ανακοινώθηκε τίποτα, έγινε προσπάθεια απόδοσης ευθυνών στο πρόσωπο του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ, κ. Χρήστου Μέτιου, ώστε να καλυφθεί η κατά τη γνώμη μου προειλημμένη κυβερνητική απόφαση για ανυπαρξία της παραμικρής εξαγγελίας ή δέσμευσης.
Επειδή η διεκδίκηση των νέων χαράξεων των οδικών αξόνων προς Αμφίπολη (για να ακριβολογούμε, από Μαυρολεύκη έως Παλαιοκώμη γιατί από Παλαιοκώμη μέχρι Αμφίπολη δεν μπορεί να γίνει τίποτα λόγω των αρχαιοτήτων) και προς Καβάλα δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί επειδή η σημερινή κυβέρνηση δεν τους θέλει, όπως δεν θέλει και τον Ε61 στο σύνολό του (Σέρρες-Δράμα-Καβάλα), ΠΡΟΤΕΙΝΩ:
Α) Ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ, κ. Χρήστος Μέτιος να χρηματοδοτήσει τις μελέτες από Καβάλα έως Μαυρολεύκη και να εντάξει τη χρηματοδότηση κατασκευής του τμήματος Δράμα-παράκαμψη Αγίου Αθανασίου που ζητά ως προτεραιότητα, στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, διότι αυτό το τμήμα ανήκει στα διοικητικά όρια της Περιφέρειας όπου προΐσταται.
Β) Στους τοπικούς κυβερνητικούς υπευθύνους, αντί να αναζητούν εξιλαστήρια θύματα, εάν και εφόσον ειλικρινά θέλουν και αυτοί και η κυβέρνηση, την έξοδό μας προς Αμφίπολη να απαιτήσουν από τον Πρωθυπουργό να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση των μελετών του τμήματος Μαυρολεύκη-Μπάφρα και Μπάφρα-Παλαιοκώμη, μήκους μόλις 27,5 χιλιομέτρων και την κατασκευή ως αρχή των 10 χιλιομέτρων από Μαυρολεύκη έως Μπάφρα. Έστω και μόνο για αυτά τα τμήματα ας κάνει κάτι και η παρούσα κυβέρνηση, για να δείξει το καλό της πρόσωπο στη Δράμα, που μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν το έδειξε, αν και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός αναγνώρισε ότι οι Δραμινοί δικαίως διαμαρτύρονται. ΟΙ ΑΝΕΞΟΔΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΕΞΟΔΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΕΧΘΡΩΝ ΚΑΙ ΣΟΥΛΤΑΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΧΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΔΗΓΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ.
Γ) Επειδή ακούστηκε ότι ο Πρωθυπουργός, κ. Αλέξης Τσίπρας ενδέχεται να έρθει στη Δράμα για να «ξεκαθαρίσει» την κατάσταση, είτε έρθει είτε δεν έρθει τελικά, όλες οι παραπάνω σκέψεις ας πέσουν στο τραπέζι για έναν πραγματικό και ειλικρινή διάλογο που πρέπει όλοι να επιθυμούν να καταλήξει κάπου.
ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΤΗΣ ΑΞΙΖΕΙ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΥΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΩΡΑ.
Επειδή για να γίνουν -αν γίνουν- όλα τα παραπάνω απαιτούνται πολλά χρόνια, ο Όμιλος Πολιτικού και Κοινωνικού Προβληματισμού Ν. Δράμας με την επωνυμία «Δραμινή φλόγα» και εγώ ως Πρόεδρός του ξεκινήσαμε προ έτους, τον αγώνα βελτίωσης του υφιστάμενου επαρχιακού δρόμου προς Αμφίπολη. Ο αταλάντευτος αγώνας μας φέτος έφερε κάποια αποτελέσματα, αφού η Αντιπεριφέρεια Σερρών ασφαλτόστρωσε κάποια φθαρμένα τμήματα του οδοστρώματος και με την ασίγαστη πίεσή μας οδηγήθηκε σε νέα δημοπρασία βελτίωσης των 27,5 χιλιομέτρων από Μαυρολεύκη έως Παλαιοκώμη, ύψους 1.000.000 ευρώ. Το έργο ανέλαβε η εταιρία «Γ. ΤΑΪΡΗΣ ΑΒΕΕ» και θα ξεκινήσει μετά το προσεχές Πάσχα. Οι βελτιώσεις-συντηρήσεις θα είναι εκτεταμένες, θα γίνουν νέες σημάνσεις και επιτέλους διαγραμμίσεις σε όλο το μήκος των 27,5 χιλιομέτρων, ώστε να μην βαδίζουμε στα τυφλά κλείνοντας ραντεβού με το θάνατο, ευελπιστώντας ότι ο φετινός θα είναι ο τελευταίος χειμώνας που θα γίνεται κάτι τέτοιο.
Δυστυχώς, στον αγώνα μας αυτό δεν είχαμε δίπλα μας συνοδοιπόρους τους αρμόδιους θεσμικούς μας, ήμασταν μόνοι. Λοιδορηθήκαμε, συκοφαντηθήκαμε, αποκλειστήκαμε από συσκέψεις, αλλά έστω και μόνοι μας, τα καταφέραμε. Οι γενναίες βελτιώσεις του υφισταμένου δρόμου προς Αμφίπολη που θα ολοκληρωθεί πριν το επόμενο καλοκαίρι είναι το μόνο χρήσιμο και ορατό έργο που θα γίνει τελικώς άμεσα.
Ευελπιστώ οι προτάσεις μου αυτές να γίνουν αντικείμενο συζήτησης, όμως ακόμα και εάν υπάρξει συμφωνία, ώστε να υλοποιηθούν, θα περάσουν χρόνια, όπως προανέφερα. Επιβάλλεται επομένως, ο κ. Μέτιος να ζητήσει από τον ομόλογό του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολο Τζιτζικώστα την υπογραφή διαπεριφερειακής συνεργασίας των δυο Περιφερειών, δια κοινών χρημάτων συντήρηση του υφισταμένου δρόμου προς Αμφίπολη την ευθύνη του οποίου θα πρέπει να αναλάβει η Αντιπεριφέρεια Δράμας, αφού οι Δραμινοί την χρησιμοποιούν περισσότερο ως την συντομοτέρα έξοδο στην Εγνατία οδό. Στην πρότασή μου αυτή, νόμιμη εφικτή και υλοποιήσιμη, υποβληθείσα προς έτους περίπου, δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν δόθηκε καμία βαρύτητα. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό, ότι του χρόνου θα βελτιωθεί επαρκώς ο υφιστάμενος δρόμος αλλά με την πάροδο των ετών θα ξαναχαλάσει και ο Όμιλος που εκπροσωπώ, δεν θα ήθελε να ξαναξεκινήσει στο μέλλον άλλον αγώνα επαναποκατάστασης του δρόμου, πιέζοντας εκ νέου τους αιρετούς Σερραίους γείτονές μας. Η διαπεριφερειακή συνεργασία θα δώσει θεσμική και παντοτινή λύση.
Τέλος, για να μην είμαι άδικος όσον αφορά τα αποτελέσματα του Περιφερειακού Συνεδρίου, που χαρακτήρισα ως «Βατερλώ» της Δράμας, στα θετικά καταγράφεται το γεγονός ότι «τσίμπησαν» οι Δήμαρχοί μας κάποιες υποσχέσεις για έργα πνοής στους Δήμους τους. Πήραμε και εμείς υποσχέσεις για το φράγμα στο Τέμενος Παρανεστίου (ξεμπλοκάρισμα και έναρξη κατασκευής), για κατασκευή μικρού βιολογικού στο Δοξάτο και διαγραφή προστίμων για τα λύματα, για τη χρηματοδότηση του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας με υπογραφή τετραετούς προγραμματικής σύμβασης ύψους 300.000 ευρώ τον χρόνο, για παροχή 107 χιλιομέτρων φυσικού αερίου και θεσμοθέτηση του φορέα διαχείρισης της οροσειράς Ροδόπης. Για όλες αυτές τις εξαγγελίες και δεσμεύσεις αναμένουμε ασφαλώς την υλοποίησή τους.
Για να δούμε τι θα δούμε και τι μας περιμένει στο μέλλον.