Home > Πρώτο Θέμα > Σταϊκούρας: «Το να σας πω σήμερα ότι θα γίνει η σιδηροδρομική Εγνατία είναι ουτοπικό» Συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου στη Βουλή

Σταϊκούρας: «Το να σας πω σήμερα ότι θα γίνει η σιδηροδρομική Εγνατία είναι ουτοπικό» Συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου στη Βουλή

Συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου στη Βουλή

Σταϊκούρας: «Το να σας πω σήμερα

ότι θα γίνει η σιδηροδρομική

Εγνατία είναι ουτοπικό»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΥΖΗΤΗΣΗ για τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα και τη δημιουργία νέας σιδηροδρομικής εταιρείας, έγινε την Τετάρτη 24 Απριλίου, στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή.

Κατά τη συνεδρίαση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σταϊκούρας, ανέπτυξε το σκεπτικό και τον σχεδιασμό του Υπουργείου για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Μοιραία, η συζήτηση ήρθε και στο σχεδιασμό της Εγνατίας, αλλά και της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή της Δράμας.

Μέλος της Επιτροπής είναι ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. κ. Κυριαζίδης, ο οποίος κατά τη συζήτηση έθεσε ζητήματα που αφορούν τη Δράμα, την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή, θέτοντας αρχικά το ζήτημα της συντήρησης του δικτύου.

Όπως είπε μάλιστα «έχει εκδοθεί απόφαση από τον υπουργό στις 19/03/2024 για την ένταξη της πράξης “Συντήρηση της εν λειτουργίας σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή δικαιοδοσίας του τμήματος συντήρησης γραμμής Δράμας“ που χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ύψους 5.580.000  ευρώ».

Σύνδεση Βιομηχανικής Ζώνης Δράμας

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επίσης, ο κ. Κυριαζίδης έθεσε και το ζήτημα της σύνδεσης της Βιομηχανικής Ζώνης Δράμας με το υπάρχον δίκτυο για τις εταιρείες εκμετάλλευσης μαρμάρων, καθώς οι μεταφορές αποκλειστικά γίνονται οδικώς χωρίς να υπάρχει και οδικό ασφαλές δίκτυο μέχρι σήμερα.

Επίσης αναφέρθηκε και στον σχεδιασμό της σιδηροδρομικής Εγνατίας, ο οποίος έχει “σταθμεύσει πλέον” και είχε εκτός τους νομούς Σερρών και Δράμας και όποια άλλη πρόταση σύνδεσή τους με την Εγνατία. Απαραίτητος κρίνεται πλέον ο επανασχεδιασμός της, με την σκέψη ότι στον νέο σχεδιασμό θα συμπεριλαμβάνεται και η Δράμα.

Σταϊκούρας: Ουτοπία η σιδηροδρομική Εγνατία

Στην απάντηση που έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρας, ξεκαθαρίζεται για πρώτη φορά, ότι η κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας, αποτελεί πλέον μια ουτοπία, αν πρώτα δεν διευθετηθούν άλλα ζητήματα, όσον αφορά τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.

Απευθυνόμενος προς τον βουλευτή Δράμας κ. Κυριαζίδη, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Κύριε Κυριαζίδη,  μιλήσατε για τη σιδηροδρομική Εγνατία. Όταν παραλάβαμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είχε γίνει μια προσπάθεια από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και την Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας για την άντληση  ευρωπαϊκών πόρων για την υλοποίηση δύο έργων. Διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από την Αλεξανδρούπολη στο Ορμένιο, 1,1 δισ. και της σιδηροδρομικής Εγνατίας, 1,7 δισ. ευρώ. Η πρόταση υπεβλήθη τον Ιανουάριο του 2023.  Δυστυχώς, αξιολογήθηκε και μετά το δυστύχημα των Τεμπών και από αυτή την συνολική πρόταση των 2,8 δισ. ευρώ μπορέσαμε να πάρουμε 212 εκατομμύρια για το Τοξότες».

Όπως τόνισε μάλιστα ο κ. Σταϊκούρας, «αντιλαμβάνεστε, συνεπώς, ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να επανέλθουμε και να ζητήσουμε αντίστοιχους πόρους γιατί δεν υφίστανται σήμερα ή και έχουν αλλάξει οι προτεραιοποιήσεις. Σε ένα σημείο, συνεπώς, της τοποθέτησης μου θα δείτε ακριβώς τα 5 έργα στα οποία υποβάλαμε πρόταση και είπα ότι αυτά αξιολογούνται και είμαι ρεαλιστικά αισιόδοξος ότι κάποιους πόρους από αυτά θα πάρουμε.

Το να έρθω σήμερα και να σας πω ότι θα γίνει σιδηροδρομική η Εγνατία είναι ουτοπικό. Το να έρθω όμως και να σας πω, όπως το έχουμε βάλει μέσα στην παρουσίαση, ότι με το που θα βρεθεί χρηματοδότηση τα επόμενα έτη να επιδιώξουμε να φτιάξουμε τη σιδηροδρομική Εγνατία αφού αντιμετωπίσουμε μια σειρά από άλλα προβλήματα που ακούσαμε στο διάλογο σήμερα και είναι εύστοχες παρατηρήσεις της Αντιπολίτευσης, θα σας πω ότι αυτά έχουν προτεραιοποίηση».