Τρεις εταιρείες παραμένουν πλέον
και συνεχίζουν για τον οδικό
άξονα Δράμας – Αμφίπολης
ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ έχουμε όσον αφορά το έργο του ανταγωνιστικού διαλόγου για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης, καθώς μια εταιρεία αποχώρησε από την σχετική διαδικασία.
Την σχετική απόφαση υπέγραψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και πρόκειται για την εταιρεία INTRAKAT, η οποία αποχωρεί, ενώ αρχικά είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής.
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, στον ανταγωνιστικό διάλογο παραμένουν οι εταιρείες: ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Πλέον, μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου θα εξειδικευτεί το αντικείμενο του προς υλοποίηση έργου και με την ολοκλήρωση της φάσης αυτής, θα περάσουμε πλέον στην τελική φάση του διαγωνισμού που είναι να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.
Στη συνέχεια θα αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος που θα κληθεί να προσκομίσει μια σειρά από έγγραφα. Η συνέχεια είναι τυπική σε αυτούς τους διαγωνισμούς. Θα συνταχθεί η σύμβαση ΣΔΙΤ, η οποία θα σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Τελευταίο βήμα θα είναι η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ, κάτι που υπολογίζεται ότι μπορεί να συμβεί -αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις- το 2025.
Το Δράμα-Αμφίπολη αποτελεί το πέμπτο έργο-ΣΔΙΤ της χώρας που τρέχουν από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Έχουν προηγηθεί τρία που έχουν υπογραφεί: το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (με ανάδοχο το σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ), το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη (με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ), τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη (με ανάδοχο το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ). Επίσης σε διαδικασία διαγωνισμού βρίσκονται τα οδικά έργα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και το τμήμα Μακρακώμη-Σήραγγα Τυμφρηστού του άξονα Λαμία-Καρπενήσι.
Στα 30 χρόνια η σύμπραξη
Όπως ήδη έχουμε δημοσιεύσει, η διάρκεια του έργου κατασκευής ορίζεται στα τέσσερα χρόνια, ενώ η σύμπραξη και η συντήρησή του έχουν οριστεί στα 30 χρόνια. Τα 4 πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Πρόκειται για ένα έργο που χαρακτηρίζεται αρκετά βατό καθώς δεν απαιτούνται μεγάλα τεχνικά έργα για σήραγγες και γέφυρες. Ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ ξεκίνησε στις 6 Δεκεμβρίου με την εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Το κόστος με ΦΠΑ για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη σε ποσό με ΦΠΑ 248,54 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 200,43 εκατ. ευρώ). Πρόκειται για έργο με το οποίο θα αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό ενώ θα παρέχει και άνετη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας.