Home > νέα > Δρομολογείται η μελέτη μιας ακόμα νέας γέφυρας στην περιοχή του Παρανεστίου επί του Νέστου Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη της μελέτης

Δρομολογείται η μελέτη μιας ακόμα νέας γέφυρας στην περιοχή του Παρανεστίου επί του Νέστου Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη της μελέτης

Με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 447.565 ευρώ

Δρομολογείται η μελέτη μιας

ακόμα νέας γέφυρας στην περιοχή

του Παρανεστίου επί του Νέστου

Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη της μελέτης

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΠΟ ΤΑ σημαντικότερα έργα σε μια περιοχή στην οποία υπάρχουν ποτάμια και χείμαρροι, είναι οι γέφυρες. Αυτές διασφαλίζουν τη διέλευση κάθε είδους οχημάτων και εμπορευμάτων, όπως και της οδικής ασφάλειας. Μια τέτοια περιοχή η οποία έχει ανάγκη από την κατασκευή νέων γεφυρών, είναι του Δήμου Παρανεστίου.

Πολλές απ’ αυτές τις γέφυρες έχουν κατασκευαστεί πριν από αρκετά χρόνια και πλέον σήμερα παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα στατικότητας και όχι μόνο. Μια απ’ αυτές τις γέφυρες, ήταν και αυτή της Μαρμαριάς Νικηφόρου Δήμου Παρανεστίου, η οποία κατασκευάστηκε εκ νέου από την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης με προϋπολογισμό 3,5 εκατ. ευρώ μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ.

Η γέφυρα εκείνη αντιμετώπιζε επίσης στατικά προβλήματα στήριξης και για το λόγο αυτό είχε αποφασιστεί να γίνει μια καινούρια δίπλα στην παλιά με 72 μέτρα μήκος και 15,80 μέτρα πλάτος.

Τώρα, σειρά έχει η κατασκευή μιας νέας γέφυρας, η οποία χρησιμεύει για τη διέλευση του ποταμού Νέστου και βρίσκεται πριν από το Παρανέστι. Η γέφυρα αυτή, πολύ μεγαλύτερη σε μήκος από τη γέφυρα της Μαρμαριάς, βρίσκεται επίσης σε άσχημη κατάσταση, καθώς και αυτή αντιμετωπίζει προβλήματα στατικότητας και άλλα σοβαρά ζητήματα.

Για το λόγο αυτό, η Περιφερειακή Επιτροπή Αν. Μακεδονίας – Θράκης, προχώρησε πλέον στη δημοσίευση της προκήρυξης για την μελέτη με τίτλο: «Μελέτη νέας γέφυρας ποταμού Νέστου επί της Ε.Ο. Νο 14 Δράμας – Ξάνθης στο Παρανέστι Δράμας», με προϋπολογισμό 447.565,53 ευρώ με ΦΠΑ.

Πρόκειται για τη γέφυρα, η οποία βρίσκεται επί του ποταμού Νέστου και λίγο πριν μπούμε στο Παρανέστι. Η υφιστάμενη γέφυρα, βρίσκεται σε κακή κατάσταση, παρουσιάζει μεγάλα προβλήματα  που αφορούν την στατική της επάρκεια όπως διαβρώσεις και αστοχίες στα φέροντα συστήματά της.

Αυτή την ώρα, γίνονται έργα αποκατάστασης, η υλοποίηση των οποίων διασφαλίζει τη λειτουργία της οδού για επαρκές χρονικό διάστημα μέχρι την κατασκευή της γεφύρωσης που πρόκειται να μελετηθεί με την παρούσα σύμβαση. Ήδη, ο εργολάβος έχει προχωρήσει σε εργασίες συντήρησης και υποστύλωσης.

Στο σύνολο της μελέτης αυτής, περιλαμβάνονται υπηρεσίες μελέτης Τοπογραφίας και τοπογραφικού υπόβαθρου, κτηματολογικά διαγράμματα και κτηματολογικοί πίνακες ώστε μετά την ολοκλήρωση της μελέτης να εκπονηθούν οι αναλογισμοί βαρών.

Επίσης, μελέτη συγκοινωνιακών έργων, στατική μελέτη κατά μήκους του άξονα γεφύρωσης συνολικού εκτιμώμενου μήκους 250 m με την κατάλληλη προσαρμογή στις προσβάσεις της οδού.

Ακόμα, μηχανολογική, ηλεκτρολογική και ηλεκτρονική μελέτη, υδραυλικών έργων, περιβαλλοντική μελέτη Περιλαμβάνει την εκπόνηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις και να εκδοθεί η απαιτούμενη απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) καθώς και διάφορες άλλες γεωτεχνικές έρευνες και αξιολόγηση δεδομένων.

Πάντως, η ολοκλήρωση αυτής της μελέτης αναμένεται να κρατήσει περίπου δύο χρόνια και στη συνέχεια το έργο αυτό να ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, πιθανότατα του ΕΣΠΑ Αν. Μακεδονίας – Θράκης για την κατασκευή του.