Home > νέα > Προβλήματα δημιουργούνται από τις συγχωνεύσεις Τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία της Δράμας

Προβλήματα δημιουργούνται από τις συγχωνεύσεις Τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία της Δράμας

Δηλώσεις του προέδρου κ. Αρτεμιάδη στον «Π.Τ.»

Προβλήματα δημιουργούνται

από τις συγχωνεύσεις Τμημάτων

στα Δημοτικά Σχολεία της Δράμας

Παράσταση διαμαρτυρίας από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΠΟ ΤΗΝ πρώτη μέρα ακόμα έναρξης του νέου σχολικού έτους, ο Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας, κυρίως για το θέμα των συγχωνεύσεων Τμημάτων σε διάφορα Δημοτικά Σχολεία της Π.Ε. Δράμας.

Με ανάλογα ρεπορτάζ, από την πρώτη μέρα ακόμα που είχε δημιουργηθεί το ζήτημα αυτό, ο «Π.Τ.» είχε καλύψει και ενημερώσει τους αναγνώστες του, σχετικά με τις συγχωνεύσεις αυτές.

Η διαμαρτυρία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, έγινε το μεσημέρι της Τρίτης 10 Σεπτεμβρίου στο γραφείο του διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας. Σε ανακοίνωση μάλιστα που έχει εκδώσει, αναφέρεται ότι γίνεται προσπάθεια «να αποτρέψουμε τις συγχωνεύσεις τμημάτων, που επιβάλλονται από την κυβέρνηση, η οποία βλέπει την εκπαίδευση ως κόστος, σε βάρος της ποιότητας , χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των μαθητών και των σχολείων μας».

Όπως επισημαίνεται, «η απόφαση δημιουργίας τμημάτων με μεγάλο αριθμό δυσκολεύει τη μαθησιακή διαδικασία αδιαφορώντας για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών».

Κατά την παράσταση διαμαρτυρίας επίσης, οι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν αιτήσεις για μονιμοποίηση συναδέλφων τους οι οποίοι συμμετέχουν στον αγώνα που δίνει ο κλάδος απέναντι στην αξιολόγηση που προσπαθεί να επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας.

Μείωσης των μαθητών στα τμήματα

Το βασικό πρόβλημα είναι ο αριθμός των μαθητών των Τμημάτων που συγχωνεύονται, ώστε αυτά να περιλαμβάνουν μέχρι 25 μαθητές, ενώ οι εκπαιδευτικοί ζητούν ο αριθμός αυτός να ανέρχεται στους 20 στα Δημοτικά σχολεία και στους 15 μαθητές στα Νηπιαγωγεία, για λόγους καθαρά εκπαιδευτικούς όπως επισημαίνουν.

Πλέον, οι πρώτες συγχωνεύσεις που έχουν γίνει, έχουν ήδη προκαλέσει αντιδράσεις από γονείς μαθητών, ενώ την έντονη αντίθεσή του εξέφρασε μάλιστα και το Δημοτικό Συμβούλιο Κ. Νευροκοπίου για το Δημοτικό Σχολείο του Βώλακα, που από 5/θέσιο, υποβαθμίστηκε σε 4/θέσιο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και το Δημοτικό Σχολείο Κυργίων.

Όσον αφορά στο ζήτημα του Δημοτικού Σχολείου του Βώλακα, οι πληροφορίες της τελευταία στιγμής, λένε ότι το ζήτημα μάλλον οδεύει προς επίλυση και δεν θα χρειαστεί να γίνει υποβάθμιση του σχολείου.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης, επισημαίνει ότι «οι συγχωνεύσεις αυτές, δεν είναι κάτι που τελείωσε, αλλά μια συνεχής διαδικασία. Πάντα υπάρχει περίπτωση η Περιφερειακή Διεύθυνση να κάνει αναπομπή και να γίνει ακόμα πιο δύσκολη η κατάσταση».

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, κατά τη διάρκεια της παράστασης διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών, παρών ήταν και ο βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Νικολαΐδης, ο οποίος μάλιστα έχει ήδη καταθέσει και σχετική επερώτηση στη Βουλή.

Το πρόβλημα με τη μετακίνηση μαθητών

Ο κ. Αρτεμιάδης αναφέρθηκε στα προβλήματα που δημιουργούνται από τις συγχωνεύσεις τμημάτων και μάλιστα σε δύο πολύ χαρακτηριστικές περιπτώσεις. Η μία περίπτωση αφορά σε δύο μαθητές από τα Κουδούνια που πηγαίνουν στο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αμισού.

Το συγκεκριμένο Τμήμα στο οποίο πηγαίνουν οι δύο μαθητές από τα Κουδούνια, συνενώθηκε και περιλαμβάνει 27 μαθητές.

Όμως, επειδή η νέα εντολή του Υπουργείου Παιδείας μιλάει για Τμήματα με 25 μαθητές, ζητήθηκε από τους δύο μαθητές να φύγουν και να αλλάξουν Δημοτικό σχολείο και να πάνε στον Αρκαδικό. Το πρόβλημα εδώ όμως είναι ότι από τα Κουδούνια στον Αρκαδικό δεν υπάρχει μεταφορικό μέσο για να τα πάει.

Μέχρι τώρα τα παιδιά μεταφέρονται από τα Κουδούνια στο Δημοτικό της Νέας Αμισού με το αστικό και το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κανένα δρομολόγιο από τα Κουδούνια προς το σχολείο του Αρκαδικού. Αυτό σημαίνει ότι οι οικογένειες θα πρέπει να αναλάβουν τη μεταφορά τους καθημερινά και αυτό μπορεί να μην είναι τόσο απλό, καθώς θα προκαλέσει προβλήματα στο πρόγραμμα της οικογένειας.

Όπως εξηγεί ο κ. Αρτεμιάδης, «η γραμμή από το Υπ. Παιδείας είναι να μην σπάνε τα Τμήματα με 25 μαθητές. Στην περίπτωση όμως αυτή, θα πρέπει το συγκεκριμένο ζήτημα να εξεταστεί και πάλι, προκειμένου να βοηθηθούν οι οικογένειες».

Ένα παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει επίσης και στο Δημοτικό σχολείο Χωριστής, όπου ένα Τμήμα μετά την συγχώνευσή του, συγκεντρώνει 26 μαθητές.  Που σημαίνει ότι «ή το Τμήμα θα πρέπει να σπάσει στη μέση, ή το παιδί να αλλάξει σχολείο», εξηγεί ο ίδιος. Όμως αντίστοιχο σχολείο στη Χωριστή δεν υπάρχει και υποθετικά το ένα παιδί θα πρέπει να πάει στο Δοξάτο ή στη Δράμα!

«Δεν μπορείς να αλλάζεις έτσι εύκολα σχολικό περιβάλλον», σημειώνει ο κ. Αρτεμιάδης και τονίζει: «Είναι δύο ιδιαίτερες περιπτώσεις και εκτιμώ ότι τα Τμήματα αυτά θα πρέπει να σπάσουν. Πρέπει να υπάρχει μια διαφορετική διαχείριση σε τέτοιες περιπτώσεις».