Home > Νέα > Η GALLERY13 παρουσιάζει την Έκθεση «ΠΑΡΕΙΔΩΛΙΑ» του Μαρμαρογλύπτη Γιώργου Αγάλλου, με έργα Γλυπτικής και Σχεδίου

Η GALLERY13 παρουσιάζει την Έκθεση «ΠΑΡΕΙΔΩΛΙΑ» του Μαρμαρογλύπτη Γιώργου Αγάλλου, με έργα Γλυπτικής και Σχεδίου

Η GALLERY13 παρουσιάζει την Έκθεση

«ΠΑΡΕΙΔΩΛΙΑ» του Μαρμαρογλύπτη

Γιώργου Αγάλλου, με έργα Γλυπτικής και Σχεδίου

 

Η GALLERY13 στη Δράμα παρουσιάζει τον Σεπτέμβριο την Έκθεση του Μαρμαρογλύπτη Γιώργου Αγάλλου, με έργα Γλυπτικής και Σχεδίου. Η έκθεση λειτουργεί καθημερινά από Τρίτη έως και Παρασκευή τις ώρες 18:00 – 22:00 και Σάββατο από τις 11.00 το πρωί έως τις 14.00 το μεσημέρι. «Τί είναι στ’ αλήθεια ένα πράγμα, κατά το μέτρο που είναι πράγμα;», αναρωτιέται ο Heidegger. Όταν θέτουμε αυτό το ερώτημα, θέλουμε να γνωρίσουμε την ουσία του πράγματος. Αλλά αυτή η έννοια του πράγματος δε μας βοηθά – τουλάχιστον άμεσα – στην προσπάθεια να διαχωρίσουμε τα όντα που ονομάζουμε «πράγματα» από τα όντα που ονομάζουμε «έργα τέχνης».

Μία πέτρα είναι ριγμένη κάπου, στην κοίτη ενός ποταμού, στην ακτή μιας παραλίας χωρίς καμιά επιθυμία να αλλάξει. Πότε όμως αυτή αποκτά «συνείδηση» και μετουσιώνεται σε έργο τέχνης; Είναι η στιγμή που θα μπει στο οπτικό πεδίο της ευαίσθητης ματιάς ενός παρατηρητή και θα κινητοποιήσει τον εσωτερικό του κόσμο, ή απαιτείται η σμίλευση και η επεξεργασία της, έτσι ώστε να διαμορφωθεί το καλλιτεχνικό δημιούργημα;

Στο έργο του Γιώργου Αγάλλου, το «Πράγμα» μετουσιώνεται σε μία αυθεντική προσωπική επιθυμία δημιουργίας ενός «Προσώπου». Αναζητώντας την πρώτη ύλη του σε παραλίες και κοίτες ποταμών, βρίσκει την κατάλληλη φόρμα που θα πυροδοτήσει την επιθυμία του για να την σμιλεύσει. Κάθε πέτρα είναι μοναδική και αφηγείται μία μικρή ιστορία. Κάθε έργο αποτελεί πολύτιμη ψηφίδα της εικαστικής πορείας του δημιουργού, και ως σύνολο, την ενιαία σύνθεση της εικαστικής του έκφρασης.

ΠΑΡΕΙΔΩΛΙΑ: Το ψυχολογικό φαινόμενο κατά το οποίο ένα δυσδιάκριτο ή ασαφές εξωτερικό ερέθισμα εκλαμβάνεται «εσφαλμένα» ως ευκρινές και πλήρως αναγνωρίσιμο. Από το πρόθημα «παρά» (αντί, εκτός αλλά και σε αντίθεση με) και το Αρχαίο Ελληνικό ουσιαστικό «είδωλον» που σημαίνει μη πραγματική εικόνα, αναπαράσταση, ομοίωμα. Είναι ενδιαφέρον ότι ο Heidegger μέσα από το έργο και τη φιλοσοφική του θεώρηση παραμέρισε την -ίσως παρεξηγημένη- χροιά της λέξης «είδωλον» ως αντιγράφου, αντέκρουσε την αμφισβήτησή της αναγνωρίζοντας μια αλήθεια μέσα σε αυτή τη συνθήκη.