Home > Πρώτο Θέμα > Αναζήτηση ευρωπαϊκών κονδυλίων για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη για επιβατικό τρένο-Απάντηση του κ. Σταϊκούρα στον κ. Κυριαζίδη

Αναζήτηση ευρωπαϊκών κονδυλίων για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη για επιβατικό τρένο-Απάντηση του κ. Σταϊκούρα στον κ. Κυριαζίδη

Απάντηση του κ. Σταϊκούρα στον κ. Κυριαζίδη

Αναζήτηση ευρωπαϊκών κονδυλίων

για το τμήμα Θεσσαλονίκη –

Αλεξανδρούπολη για επιβατικό τρένο

Γίνονται παρεμβάσεις στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Δράμα

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ των έργων για τον σιδηρόδρομο στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Δράμας – Αλεξανδρούπολη, αναφέρθηκε ο βουλευτής Δράμας κ. Κυριαζίδης, με τοποθέτησή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Να σημειωθεί ότι ο κ. Κυριαζίδης προήδρευε στη συζήτηση της Επιτροπής, κατά την οποία ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρας, ενημέρωσε τα μέλη της για παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Κατά την τοποθέτησή του, ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. κ. Κυριαζίδης, αναφέρθηκε στην ανάγκη επίσπευσης των εργασιών για τη συντήρηση και ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου Θεσσαλονίκης-Δράμας, ένα έργο ζωτικής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή.

Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Σταϊκούρας δεν έδωσε σαφείς απαντήσεις όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα περαίωσης των παρεμβάσεων στο τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη – Δράμα.

Για το έργο Θεσσαλονίκης – Δράμας

Μιλώντας στην Επιτροπή, ο κ. Κυριαζίδης αναφέρθηκε στη σημασία ενημέρωσης από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ζήτησε να έχει ενημέρωση σχετικά με τα έργα στο τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκης Δράμας και μέχρι Αλεξανδρούπολη.

Όπως τόνισε ο κ. Κυριαζίδης, «κατά την προηγούμενη εδώ ενημέρωση από πλευράς του Υπουργού, αναφέρθηκε η αναγκαιότητα, αλλά και η εξασφάλιση συγκεκριμένων χρηματικών ποσών για τη συντήρηση ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου Θεσσαλονίκης-Δράμας.

Θέλω να πιστεύω, κύριε Υπουργέ, ότι το έργο αυτό θα συνεχιστεί. Θα παρακαλούσα να έχουμε διευκρινήσεις για το ζήτημα το συγκεκριμένο, το χρόνο περάτωσης και λειτουργίας, εν πάση περιπτώσει, αυτής της γραμμής, γιατί η Δράμα είναι ένας παραμεθόριος νομός, έχει ανάγκη αυτής της συγκοινωνίας, μέχρις ότου υπάρχει και η σύνδεση της Εγνατίας Οδού με την Δράμα και βεβαίως, να μην παραμεληθεί με την έννοια στη συνέχεια από το σχεδιασμό της σύνδεσης με την Σιδηροδρομική Εγνατία, καθότι έχουμε την γείτονα χώρα τη Βουλγαρία που έχει πολύ πίεση, εννοώ από πλευράς επιβατικών οχημάτων, ειδικότερα το καλοκαίρι, με πολλά ατυχήματα, άρα, είναι αναγκαιότητα να λάβετε υπόψη και αυτά τα γεγονότα αυτής της κατάστασης».

Σταϊκούρας: Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη

Απαντώντας στον βουλευτή Δράμας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρας, σημείωσε αρχικά ότι, «γίνονται παρεμβάσεις στο κομμάτι που αφορά το Θεσσαλονίκη – Δράμας».

Αναφορά έκανε ακόμα και σχετικά με την γραμμή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη, τονίζοντας ότι «θα επιδιώξουμε να εξασφαλίσουμε χρηματοδότηση ευρωπαϊκή για τον υφιστάμενο σιδηροδρομικό άξονα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Θα επιδιώξουμε να δούμε αν υπάρχουν δυνατότητες στους ευρωπαϊκούς σχεδιασμούς για τη χρηματοδότηση αυτού του έργου, στον υφιστάμενο σιδηροδρομικό άξονα και για επιβάτες.  Όχι μόνο για εμπορεύματα μετά από κάποιο σημείο αλλά και για επιβάτες».

Εξήγησε μάλιστα, ότι «πάρα πολλές επιχειρήσεις, ξέρω πάρα πολύ καλά και στη Δράμα και στην Ξάνθη και αλλού, θα θέλανε να έχουν πρόσβαση στην Αλεξανδρούπολη, στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Νομίζω κοινή αγωνία διατυπώνουμε εδώ και θα πρέπει να βοηθήσουμε και το κομμάτι των επιβατών. Κάνουμε κάποιες παρεμβάσεις τώρα από Θεσσαλονίκη μέχρι Δράμα».

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε ακόμα και στο κομμάτι του δρόμου Δράμας –Αμφίπολης, λέγοντας ότι «για τη Δράμα, ούτως ή άλλως, πρέπει να κάνουμε και έναν σημαντικό δρόμο που είναι στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου και είναι το Δράμα – Αμφίπολη. Ξέρω την αγωνία και του συναδέλφου, κυρίως της τοπικής κοινωνίας. Είναι ένα στοιχείο το οποίο έχει προτεραιότητα τώρα».