Home > Νέα > Σοβαρά προβλήματα από τις συγχωνεύσεις τμημάτων Δημοτικών σχολείων στη Δράμα

Σοβαρά προβλήματα από τις συγχωνεύσεις τμημάτων Δημοτικών σχολείων στη Δράμα

Ερώτηση Νικολαΐδη στη Βουλή

Σοβαρά προβλήματα

από τις συγχωνεύσεις τμημάτων

Δημοτικών σχολείων στη Δράμα

 

 

ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ των συγχωνεύσεων τμημάτων και των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί σε Δημοτικά σχολεία του Νομού Δράμας, θίγει με ερώτησή του στη Βουλή και προς το Υπ. Παιδείας, ο βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης.

Όπως είναι γνωστό, από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, σε πολλά Δημοτικά σχολεία της Δράμας, έχουν γίνει συγχωνεύσεις τμημάτων, με ανώτερο αριθμό τα 25 παιδιά σε κάθε τάξη, μετά από σχετική εντολή του Υπουργείου Παιδείας.

Όπως αναφέρει ο βουλευτής, «το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν παρατηρηθεί πολλά προβλήματα από τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε Δημοτικά σχολεία στην περιοχή της Δράμας, γεγονός το οποίο έχει προκαλέσει έντονη αναστάτωση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς)».

Όπως αναφέρει μάλιστα, «οι συγχωνεύσεις έχουν οδηγήσει στη δημιουργία ενιαίων τμημάτων με μεγάλο αριθμό μαθητών. Μάλιστα, το πρόβλημα επιτείνεται, καθώς καταγράφεται το φαινόμενο στην ίδια τάξη, που προέκυψε μετά από συγχώνευση, να συνυπάρχουν μαθητές που έχουν αυξημένες μαθησιακές ανάγκες και χρήζουν εξατομικευμένης διδασκαλίας, με άλλους μαθητές που δεν έχουν».

Επισημαίνει μάλιστα, ότι, «επακόλουθο αυτής της κατάστασης, είναι η δημιουργία μαθητών δύο ταχυτήτων, καθώς είναι πρακτικά αδύνατο να λαμβάνονται συνεχώς υπόψη οι εκπαιδευτικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή».

Ο κ. Νικολαΐδης αναφέρει μάλιστα και χαρακτηριστικό παράδειγμα «την συγχώνευση των τμημάτων Ε1 και Ε2 στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας. Στη νέα τάξη βρίσκονται 25 μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον οι 5 έχουν αυξημένες μαθησιακές ανάγκες, λόγω ιδιαιτεροτήτων που οφείλονται να γίνουν αποδεκτές από την Πολιτεία. Στην προκειμένη περίπτωση, η συγχώνευση και η δημιουργία ενός ενιαίου τμήματος δεν βοηθά στο να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και γενικά οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή/τριας στο σχολείο από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, μέσω της δυνατότητας των εκπαιδευτικών για εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση».

Κατόπιν αυτών, ο κ. Νικολαΐδης ερωτά σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Παιδεία ώστε να εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών και αν στο πλαίσιο αυτό εξετάσει εκ νέους το ζήτημα των συγχωνεύσεων των τμημάτων στην Π.Ε. Δράμας.