Μιλάει στον «Π.Τ.» η διευθύντρια κα. Δέσποινα Μπαντή
Διακρίσεις ευρωπαϊκού επιπέδου
για το Δημοτικό σχ. Κ. Νευροκοπίου
για το περιβάλλον και τη φιλοζωία
Εδώ και χρόνια το Δημοτικό Κ. Νευροκοπίου έχει υιοθετήσει δύο αδέσποτα
Του Θανάση Πολυμένη
ΔΥΟ σημαντικές διακρίσεις έχει προσθέσει στο ενεργητικό των δράσεών του το Δημοτικό Σχολείο Κ. Νευροκοπίου, οι οποίες αφορούν τόσο το περιβαλλοντικό ζήτημα, όσο και τη φιλοζωία, στην οποία το ίδιο το σχολείο δείχνει ιδιαίτερη δραστηριότητα εδώ και πολλά χρόνια.
Αναλυτικότερα, η πρώτη διάκριση αφορά σε ένα ευρωπαϊκό διαγωνισμό και συγκεκριμένα το Διαγωνισμό Leonardo 4 Children Academy Awards 2024, στον οποίο οι μαθητές της περυσινής ΣΤ΄ 2 τάξης, διακρίθηκαν με το εικαστικό τους έργο «Flamingo in danger», το οποίο επικεντρώνεται στο περιβαλλοντικό ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.
Το έργο δημιουργήθηκε με την καθοριστική αρωγή της δασκάλας τους, κ. Ζωής Οικονομίδου, και η διάκριση αυτή αποτελεί σημαντική αναγνώριση της προσπάθειας και της ευαισθησίας των μαθητών απέναντι στο περιβάλλον.
Όπως μας ενημερώνει ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης της 2ης ΔΙΠΕ Ν. Δράμας κ. Αλκιβιάδης Σαλπιγκτής, «οι μαθητές που κατάφεραν να παρευρεθούν στην τελετή απονομής των βραβείων, είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το έργο τους και να ευαισθητοποιήσουν το κοινό για το μείζον ζήτημα της κλιματικής αλλαγής. Η εκδήλωση περιελάμβανε μουσικές και θεατρικές παραστάσεις, και η βραδιά ολοκληρώθηκε με την απονομή του βραβείου τους, που αποτελεί μια σημαντική στιγμή για το σχολείο μας».
Εκπαιδευτικό Βίντεο για τη Φιλοζωία
Η δεύτερη διάκριση, αφορά σε ένα εκπαιδευτικό βίντεο που δημιουργήθηκε από τη Διευθύντρια του σχολείου, κ. Δέσποινα Μπαντή, με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών, το οποίο προωθεί τη φιλοζωία στα σχολεία.
Το βίντεο, το οποίο έχει συγκεντρώσει πάνω από 24.000 προβολές, έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις από την Πανελλήνια Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (ΠΦΠΟ) και την Πανελλήνια Ομοσπονδία για το Περιβάλλον και τα Ζώα «Νέμεσις».
Το έργο αυτό στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τη φροντίδα και την προστασία των ζώων και αναγνωρίζεται ως πολύτιμο εργαλείο για την ένταξη της φιλοζωίας στο σχολικό πρόγραμμα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, η κυρία Μάρσα Δημοπούλου, απερχόμενη Ειδική Γραμματέας για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς και νυν σύμβουλο στο Υπουργείο Εσωτερικών, εξήρε τη σημασία αυτής της πρωτοβουλίας, τονίζοντας τη μεγάλη ανάγκη για ενημέρωση και εκπαίδευση στα θέματα προστασίας ζώων και τη θετική συμβολή του βίντεο στη διάδοση φιλοζωικών αξιών στις νέες γενιές.
«Αυτές οι δύο διακρίσεις επιβεβαιώνουν τη δράση του Δημοτικού Σχολείου Κάτω Νευροκοπίου στην προώθηση ουσιαστικών αξιών, όπως η προστασία του περιβάλλοντος και των ζώων, ενώ παράλληλα αποτελούν έμπνευση για την εκπαιδευτική κοινότητα», τονίζει σε δήλωσή του ο κ. Σαλπιγκτής.
Μπαντή: «Μας ενδιαφέρει να έχουμε αυτόνομους πολίτες»
Μιλώντας στον «Π.Τ.» η διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Κ. Νευροκοπίου κα. Μπαντή, σημειώνει αρχικά ότι «και οι δύο δράσεις έχουν έναν περιβαλλοντικό προσανατολισμό. Εμείς ζούμε μέσα στη φύση, θέλουμε να είμαστε μέρος της και δείχνουμε τον ανάλογο σεβασμό σε όλα τα πλάσματα».
Όπως τονίζει, «στο πλαίσιο αυτό κινήθηκε και η κα. Οικονομίδου με τα παιδιά που διακρίθηκαν στις Βρυξέλλες όπου μαζί με άλλα σχολεία στην Ελλάδα, ολοκλήρωσαν ένα συνεργατικό πρόγραμμα, το “Flamingo in danger” που βραβεύτηκε μέσα στα 10 καλύτερα πανευρωπαϊκά».
Η ίδια δημιούργησε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για την προώθηση της φιλοζωίας «βασισμένη στην αγάπη των παιδιών για τα ζώα. Εδώ στο Νευροκόπι ο κόσμος είναι ιδιαίτερα φιλόζωος και μάλιστα στο σχολείο μας έχουμε και δύο σκυλιά τα οποία φροντίζουμε».
Όπως τονίζει η ιδιαίτερα η κα. Μπαντή, «το ένα ζώο είναι στο σχολείο περίπου 10 χρόνια και το άλλο περίπου στα 7 χρόνια. Τα παιδιά είναι πολύ δεμένα με τα ζώα, τα οποία τα φροντίζουμε σε κάθε περίπτωση, τα εμβολιάζουμε, μας ακολουθούν στις εκδρομές, ενώ έχουμε συμπαραστάτες και τους ίδιους τους γονείς».
Ερωτώμενη για τα σχέδια που έχει το σχολείο για τη φετινή σχολική χρονιά, η κα. Μπαντή σημειώνει ότι «θα κινηθούμε και πάλι σε ευρωπαϊκά προγράμματα, με ανάλογους προσανατολισμούς. Ό,τι βάζει στο κέντρο τον άνθρωπο και τη φύση, εμάς μας απασχολεί συνέχεια».
Αυτό που ιδιαίτερα τονίζει, είναι ότι «μας ενδιαφέρει να έχουμε αυτόνομους πολίτες, με αυτενέργεια. Να δημιουργήσουμε τέτοια παιδιά. Δεν μας ενδιαφέρει τόσο το αποτέλεσμα ενός διαγωνισμού, όσο να περνάει αυτό μέσα στα παιδιά. Φυσικά, όταν έρχεται και μια αναγνώριση, αυτό μας δίνει δύναμη και ενέργεια για να συνεχίσουμε».
Σημειώνει τέλος η ίδια, ότι ο κ. Σαλπιγκτής από τη θέση του Συμβούλου Εκπαίδευσης, είναι πάντα υποστηρικτικός στις προσπάθειές τους.