Δηλώσεις του περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Τοψίδη στον «Π.Τ.»
Δεν υπάρχουν χρήματα
στην Περιφέρεια ΑΜΘ για τα δύο
τμήματα του οδικού άξονα Καβάλας-Δράμας
Καθυστερήσεις έργων στο πρώτο τμήμα Σταυρός – Κρηνίδες
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ξεκάθαρη απάντησε έδωσε σε ερώτηση του «Π.Τ.» ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης, αναφορικά με το ζήτημα της συνέχισης μελετών και χρηματοδότησης, για μέρος του οδικού άξονα Καβάλας – Δράμας, που αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Άξονα Ε-61.
Όπως είναι γνωστό, από το 2023 είχαν ξεκινήσει τα έργα στο πρώτο τμήμα Σταύρος – Κρηνίδες για 8 χλμ. περίπου. Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται ότι υπάρχει μια σημαντική καθυστέρηση σ’ αυτά, καθώς υπήρξαν νέα δεδομένα, χρειάστηκε να συνταχθούν νέοι ΑΠΕ για πληρωμές, ενώ δόθηκαν ακόμα 10 εκατ. ευρώ λόγω πληθωριστικών αυξήσεων.
Αυτό που κυρίως σημείωσε απαντώντας στον «Π.Τ.» ο περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Τοψίδης, είναι ότι η Περιφέρεια πλέον δεν έχει χρήματα στον τομέα της Οδοποιίας για να προχωρήσει οτιδήποτε άλλο και ότι θα πρέπει σε συνεργασία με την κυβέρνηση να αναζητηθούν από κάποιες πηγές.
Ο κ. Τοψίδης επεσήμανε ότι «υπάρχει συνέχεια στη διοίκηση» της Περιφέρειας, που σημαίνει ότι ασχολείται με το θέμα και η νέα περιφερειακή αρχή. Τόνισε δε ότι για το πρώτο κομμάτι (Σταυρός – Κρηνίδες) δόθηκαν συνολικά 80 εκατ. ευρώ και ότι το εν λόγω έργο θα πάει μέχρι και το 2027.
Εξήγησε επίσης, ότι ο τομέας Οδοποιίας της Περιφέρειας είχε 125 εκατ. ευρώ, ενώ σημείωσε ότι δόθηκαν επιπλέον 10 εκατ. ευρώ για το πρώτο τμήμα Σταυρός – Κρηνίδες που είναι σε εξέλιξη: «Υπήρξαν κάποια προβλήματα και δόθηκαν άλλα 10 εκατ. ευρώ σε μια συνεργασία με την Εγνατία και με το Υπουργείο, κι αυτό γιατί υπάρχει πληθωριστική αύξηση λόγω ανατιμήσεων».
Αναφερόμενος στα άλλα δύο τμήματα, για το Κρηνίδες – Άγιος Αθανάσιος και Άγιος Αθανάσιος – Δράμας, είπε ότι «στα υπόλοιπα κομμάτια, θα πρέπει σε μια συνεργασία με την κυβέρνηση να βρεθούν χρήματα. Η Περιφέρεια ΑΜΘ δεν έχει χρήματα στον άξονα Οδοποιία, χρειάζονται άλλα 50 – 70 εκατ. ευρώ. Δεν είναι ότι δεν θέλει η Περιφέρεια, αλλά δεν έχει χρήματα για να τα δώσει».
Στο σημείο αυτό τόνισε ότι «Υπάρχει μια συνεργασία και σ’ αυτό το κομμάτι, αλλά και στο άλλο που είναι με ΣΔΙΤ και είναι ένας δρόμος που είναι πλέον εθνικός δρόμος, αλλά θα πρέπει να ασχοληθεί και η κυβέρνηση και η πολιτεία», τονίζοντας ότι «είμαστε σε συνεργασία να δούμε όλα αυτά πώς θα υλοποιηθούν κομμάτι – κομμάτι».
Κλείνοντας τις δηλώσεις του για το θέμα αυτό, είπε ο κ. Τοψίδης ότι «από την αρχή του νέου έτους θα ξεκινήσουμε και πάλι συζητήσεις γι’ αυτό το θέμα».
Τα τμήματα του άξονα Καβάλας – Δράμας
Το σύνολο του έργου του οδικού άξονα περιλαμβάνει τα παρακάτω έργα:
Με την ολοκλήρωση της Α΄ και Β΄ Φάσης θα παραδοθούν: Το οδικό τμήμα «Α/Κ Κρηνίδες–Ι/Κ Σταυρού», μήκους 8,26 km περίπου, του οδικού άξονα «Δράμα – Καβάλα» (τμήμα 61.5) του ΚΑ61 της Εγνατίας οδού.
Πιο αναλυτικά η κατασκευή αφορά το οδικό υποτμήμα «Άγιος Αθανάσιος– Κρηνίδες» και το οδικό υποτμήμα «Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας», περιλαμβάνοντας τους κλάδους εισόδου – εξόδου στην αρτηρία των κόμβων Κρηνίδων και Σταυρού έτσι ώστε το τμήμα να
είναι λειτουργικό μετά την περαίωσή του, συνδεόμενο με τις υφιστάμενες εθνικές οδούς «Δράμα – Καβάλα» και «Ελευθερούπολη – Καβάλα».
Η διατομή του τμήματος έχει πλάτος ασφαλτικού 17 m. Το έργο περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή της αρτηρίας, την αποκατάσταση της εθνικής οδού Δράμας – Καβάλας στην περιοχή του Α/Κ Κρηνίδων σε μήκος της τάξης των 900 μ. περίπου, την κατασκευή των κλάδων 2, 3 και 4 του ανισόπεδου κόμβου Κρηνίδων, την αποκατάσταση της εθνικής οδού Ελευθερούπολης – Καβάλας σε μήκος 600μ. περίπου, την κατασκευή των κλάδων 1 και 2 του ανισόπεδου κόμβου Σταυρού, πέντε (5) κυκλικούς κόμβους, την κατασκευή του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου για την αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, την κατασκευή τεσσάρων (4) Κάτω Διαβάσεων και μίας (1) δίδυμης γέφυρας συνολικού μήκους 93,50 m
Όσον αφορά στο δεύτερο τμήμα του έργου από Κρηνίδες έως Άγιο Αθανάσιο, υπάρχουν ορισμένες μόνο μελέτες που χρειάζεται να επικαιροποιηθούν και να ωριμάσουν, ενώ για το τμήμα Άγιος Αθανάσιος έως Δράμα, δεν υπάρχουν ούτε καν μελέτες. Και αυτό που συμπεραίνει κανείς, είναι για να ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα χρειαστούν ακόμα πολλά χρόνια.