Σε τροχιά καταγραφής ο σχεδιασμός
της 5ετούς στρατηγικής τουριστικής
ανάπτυξης του Ν. Δράμας
Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας κ. Καλλίας – Πολύ καλή η συνεργασία μεταξύ των Δήμων της Δράμας
Του Θανάση Πολυμένη
Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ Ανάπτυξη του Νομού Δράμας, είναι ένα από τα μεγάλα ζητούμενα της περιοχής εδώ και πολλά χρόνια. Πολλές προσπάθειες έχουν γίνει κατά καιρούς, εντούτοις όμως δεν έχουν καρποφορήσει, ώστε να υπάρξει ένας ενιαίος στρατηγικός σχεδιασμός, ώστε η Δράμα να έχει μια κεντρική τουριστική ανάπτυξη.
Η Δράμα έχει να παρουσιάσει πολλά σημεία και τόπους με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, που έχουν να κάνουν με τη φύση και το περιβάλλον, αλλά και με σημαντικά Φεστιβάλ και μεγάλες γιορτές όπως η «Δραμοινογνωσία», το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, η Ονειρούπολη, το Γαστρονομικό Φεστιβάλ και πολλά άλλα.
Το 2025 είναι μια νέα χρονιά και ήδη η Ένωση Ξενοδόχων, σε συνεργασία με τους Δήμους και την Π.Ε. Δράμας, προχωράει τον σχεδιασμό που έχει ξεκινήσει μέσω της δημιουργίας του Φορέα Τουριστικής Ανάπτυξης Ν. Δράμας. Όπως είναι γνωστό, πρόκειται για ένα έργο που έχει ξεκινήσει με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα LEADER και με τη βοήθεια της Αναπτυξιακής Εταιρείας Δράμας.
Από τις πρώτες επαφές της νέας χρονιάς, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Δράμας κ. Άγγελος Καλλίας, με τον γεν. γραμματέα της Ένωσης κ. Στέλιο Τζαμτζή, συναντήθηκαν με τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχάλη Μουρβετίδη.
Κατά τη συνάντηση, συζητήθηκαν οι προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού στην Π.Ε. Δράμας, η ενίσχυση της τουριστικής προβολής, η ανάδειξη τοπικών προϊόντων και δράσεων που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας της περιοχής. Συμφώνησαν μάλιστα ότι, η συνεργασία φορέων και τοπικής αυτοδιοίκησης αποτελεί κλειδί για τη βιώσιμη τουριστικά ανάπτυξη της Δράμας.
Ο «Π.Τ.» μίλησε με τον πρόεδρο της Ένωση Ξενοδόχων Δράμας κ. Καλλία, ο οποίος επισημαίνει αρχικά ότι, «στη συνάντηση αυτή συζητήσαμε θέματα για την τουριστική ανάπτυξη της Δράμας, το πώς αναπτύσσεται ο τουρισμός στην ευρύτερη περιοχή του Νομού Δράμας, τα οφέλη τα οποία αποκομίσαμε από τη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου, ενώ συζητήσαμε για δράσεις όπως η Δραμοινογνωσία και κάποιες άλλες που ετοιμάζει η Περιφέρεια, ενώ ταυτόχρονα ενημερώσαμε για τη συμμετοχή μας σε δράσεις εξωστρέφειας οπουδήποτε κριθεί απαραίτητο».
Οι στόχοι για το 2025
Ερωτώμενος για τους στόχους του 2025 όσον αφορά στην τουριστική ανάπτυξη της Δράμας, ο κ. Καλλίας σημειώνει: «Αυτό που φέτος θα κάνουμε, είναι να συνεργαστούμε αρχικά με το Δήμο Δράμας και τους υπόλοιπους Δήμους, ώστε να οργανώσουμε το πλάνο της ετήσιας τουριστικής προβολής του Νομού, όπου κάθε Δήμος θα αναλάβει το κομμάτι το οποίο του αναλογεί».
Όπως τονίζει μάλιστα, «η κουβέντα που έχουμε κάνει με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού του Δήμου Δράμας κ. Τσακίρη, είναι ότι θα προσπαθήσει να ενισχύσει οικονομικά φέτος τον προϋπολογισμό για την τουριστική προβολή και θα εντάξουμε αρκετές νέες δράσεις αλλά και προορισμούς, τους οποίους θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα»,
Ιδιαίτερα εξήγησε μάλιστα ο κ. Καλλίας, ότι, «αυτή την ώρα γίνεται μια δουλειά, η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 10-15 Μαρτίου, για να μπορέσει να ανακοινωθεί, τι ακριβώς θα μπορέσει να γίνει εκτός από το Δήμο Δράμας, αλλά σε απόλυτη συνεργασία μαζί μας, για το πώς θα μπορέσει να συμμετέχει και ο ένας φορέας και ο άλλος».
Σημειώνει επίσης ο ίδιος, ότι, «θα μπουν αρκετά προορισμοί νέοι, δηλαδή θα κάνουμε αρκετές παρουσιάσεις σε κάποιους νέους προορισμούς – όχι συμμετοχή σε εκθέσεις που είναι ούτως ή άλλως δεδομένο – αλλά συγκεκριμένες συναντήσεις με πράκτορες, αλλά και χώρες στόχους οι οποίες είναι γύρω στις έξι».
Πενταετής σχεδιασμός
Ερωτώμενος για το πώς βαδίζει η δημιουργία του Φορέα Τουριστικής Ανάπτυξης όπου συμμετέχουν όλοι οι Δήμοι της Π.Ε. Δράμας, ο κ. Καλλίας εκφράζεται με θετικά λόγια: «Προχωράμε καλά. Τώρα είμαστε στη φάση του διαγωνισμού για τον Στρατηγικό Σχεδιασμό του Νομού Δράμας, ο οποίος έγινε από το Δήμο Δράμας, έχει βρεθεί ο ανάδοχος, ο οποίος θα υπογράψει τις επόμενες ημέρες, ώστε να ξεκινήσει την σύνταξη του φακέλου».
Ερωτώμενος για το τι θα περιλαμβάνει, σημειώνει: «Το ένα σκέλος θα περιλαμβάνει την καταγραφή για το τι έχουμε, επίσης θα μας πει πού πρέπει να πάμε, και τον τρόπο με τον οποίο θα πάμε. Δηλαδή, θα έχουμε μια οργανωμένη και δομημένη εικόνα, για το τι έχουμε, τι χρειάζεται να αναδείξουμε, τι υποδομές χρειάζονται, τι είναι ακόμα σε εμβρυακό στάδιο. Και τέλος, θα πρέπει να μας πει ότι, αυτό το προϊόν το οποίο έχετε, θα πρέπει να το απευθύνεται συγκεκριμένα κάπου και με συγκεκριμένους τρόπους».
Όπως εξηγεί μάλιστα, «θα είναι ένας σχεδιασμός πενταετίας. Μετά θα πρέπει να ξεκινήσουμε όλοι μαζί τη διαδικασία υλοποίησης όσων θα αναφέρονται στον στρατηγικό σχεδιασμό».
Στην ερώτηση για το πώς συνεργάζονται οι Δήμοι μεταξύ τους, ο ίδιος απαντάει ότι «συνεργάζονται πολύ καλά και είναι σημαντικό ότι, στη συγκεκριμένη προσπάθεια τουριστικής προβολής έχουμε μια άψογη συνεργασία όλων, που είναι πολύ σημαντική στην παρούσα φάση».