Home > Πρώτο Θέμα > Για θέματα της καθημερινότητας μιλάει στον «Π.Τ.» ο δήμαρχος Δράμας Γ. Παπαδόπουλος -Πεζοδρόμια, στάθμευση οχημάτων, λαϊκή αγορά και νέα ΣΒΑΑ

Για θέματα της καθημερινότητας μιλάει στον «Π.Τ.» ο δήμαρχος Δράμας Γ. Παπαδόπουλος -Πεζοδρόμια, στάθμευση οχημάτων, λαϊκή αγορά και νέα ΣΒΑΑ

Πεζοδρόμια, στάθμευση οχημάτων, λαϊκή αγορά και νέα ΣΒΑΑ

Για θέματα της καθημερινότητας

μιλάει στον «Π.Τ.» ο δήμαρχος

Δράμας Γ. Παπαδόπουλος

► Σε προτεραιότητα ο κυκλικός κόμβος επί της Πατρ. Διονυσίου και ο τοίχος της Αγίας Βαρβάρας

► Τι λέει για το ιστορικό κέντρο και η έκπληξη που επιφυλάσσει για νέα θεατρική σκηνή

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΕΝΑ ΑΠΟ τα σπουδαιότερα  θέματα για ένα Δήμο, είναι ο προϋπολογισμός του. Πράγμα που σημαίνει ότι, χωρίς αυτόν, τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει, δεν μπορούν να ξεκινήσουν οι δημοπρατήσεις για έργα, ή να κινηθεί ένας Δήμος.

Ο προϋπολογισμός του 2025, ψηφίστηκε κι αυτός σχετικά αργά, καθώς ήταν πολλά εκείνα που τον πήγαν πίσω. Σημειωτέον, ότι ουσιαστικά είναι ο πρώτος προϋπολογισμός της δημοτικής αρχής του κ. Παπαδόπουλου και επί της ουσίας θα έπρεπε να περιλαμβάνει το όραμα της νέας δημοτικής αρχής.

Εντούτοις, κατά τη συζήτηση και την ψήφισή του από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 4 Μαρτίου υπήρξαν αντιδράσεις από τις αντιπολιτεύσεις. Σε δηλώσεις του στον «Π.Τ.», ο δήμαρχος κ. Παπαδόπουλος, παραδέχτηκε την καθυστέρηση, επισημαίνοντας ότι «είναι πολλά τα προβλήματα και μεγάλη η υποστελέχωση του Δήμου» στο Οικονομικό Τμήμα.

Όπως είπε «μεγάλη ζημιά μας έκανε η συγχώνευση των Σχολικών Επιτροπών, καθώς το ίδιο γραφείο που μέχρι τώρα έκανε συγκεκριμένα πράγματα, επωμίσθηκε ότι είχε να κάνει με δύο Σχολικές Επιτροπές, οι οποίες διαχειρίζονται γύρω στο 1,8 εκατομμύρια ευρώ, όσον αφορά τα καύσιμα, τη ΔΕΗ  και όχι μόνο τα αναλώσιμα».

Ένα ακόμα θέμα ήταν «η συγχώνευση του Νομικού Προσώπου, όπου είχαμε πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ και όλα αυτά έπεσαν πάνω στο ίδιο ανθρώπινο δυναμικό και λιγότερο, καθώς κάποιοι αποχώρησαν και λόγω συνταξιοδότησης. Αυτό ήταν ένα μεγάλο πλήγμα. Είμαστε σε μια φάση που στελεχώνουμε και θα συνεχίσουμε, ενώ περιμένουμε κάποιες νέες παρουσίες στο Οικονομικό Τμήμα ώστε να εκτονωθεί αυτή η κατάσταση».

Όπως λέει πάντως χαρακτηριστικά, «αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει θέμα και θα  θέλαμε σίγουρα να βρισκόμασταν σε άλλο επίπεδο, αυτό της δημοπράτησης πολλών έργων. Όλο αυτό προσπαθούμε να το διαχειριστούμε μέσα σ’ αυτή τη χρονιά, γιατί την επόμενη – από τώρα μάλιστα βάλαμε στοίχημα – πριν αλλάξει ο χρόνος να έχουν τελειώσει όλα αυτά. Είναι σοβαρό το ζήτημα, το αντιλαμβανόμαστε και προσπαθούμε να το ξεμπλοκάρουμε».

Πεζοδρόμια

Με την ψήφιση του προϋπολογισμού, αναμένεται να ξεκινήσει η δημοπράτηση του έργου της οδοποιίας, που αγγίζει το ένα εκατομμύριο ευρώ περίπου. Ερωτώμενος αν θα λυθεί το πρόβλημα, σημειώνει πως «υπάρχουν διάφορα θέματα, παρ’ όλα αυτά έχουμε ήδη στοχοποιήσει κεντρικούς δρόμους, από τους οποίους έχει περάσει το φυσικό αέριο, αλλά δεν έχουν γίνει συνδέσεις. Αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον, όσοι συμπολίτες μας δεν έχουν συνδεθεί, θα ζητήσουν να κάνουν συνδέσεις κι αυτό είναι ένα ζήτημα».

Ο λόγος έρχεται επίσης στα πεζοδρόμια, καθώς τελευταία έχει δημιουργηθεί μια διχογνωμία σχετικά με το πού ανήκουν όσον αφορά ορισμένα ζητήματα.

Αναφερόμενος σε δημοσιεύματα το τελευταίο διάστημα, εξηγεί:  «Τα πεζοδρόμια, προβλέπεται από το Σύνταγμα, ότι είναι καθαρά ευθύνη του ιδιοκτήτη που βρίσκεται πλευρικά του πεζοδρομίου. Αυτού που εφάπτεται με το πεζοδρόμιο.

Μετά από μια απόφαση του Αρείου Πάγου τελευταία για μια συγκεκριμένη περίπτωση, εναποθέτει την ευθύνη στον εκάστοτε Δήμο. Αυτό δεν μπορεί να συμβαίνει.

Τότε ο Δήμος θα πρέπει να αφήσει οτιδήποτε κάνει σε επίπεδο πόλης και να κάνει μόνο τα πεζοδρόμια. Οτιδήποτε. Είναι δεκάδες εκατοντάδες τα τετραγωνικά μέτρα των πεζοδρομίων, και αυτό δεν συμβαίνει πουθενά στην Ευρώπη. Η φροντίδα των πεζοδρομίων, είναι καθαρά των ιδιοκτητών των παρακείμενων οικοπέδων».

Ο ίδιος αναφέρεται σε ένα παράδειγμα: «Όλοι οι Ευρωπαίοι – όταν ξεκινάει μια χιονόπτωση – βγαίνουν έξω από το σπίτι τους και καθαρίζουν το πεζοδρόμιο από το χιόνι. Γιατί, αν γλιστρήσει κάποιος, πέσει και χτυπήσει, τότε αυτός πάει στις αρμόδιες δικαστικές αρχές. Αυτό είναι και το λογικό. Ξαφνικά στην Ελλάδα εμείς, ανακαλύψαμε ότι τα πεζοδρόμια είναι της Αυτοδιοίκησης».

Κάνει αναφορά επίσης σε μια περίπτωση, όταν ήταν ο ίδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών: «Όταν ήμουν στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, πήγαμε να κάνουμε ένα πεζοδρόμιο που είχε πέσει μια κυρία και βγήκε η ιδιοκτήτρια και μας έδιωξε με την παρουσία της Αστυνομίας. Και μπορώ να σας πάω να το δείτε. Είναι ένα πεζοδρόμιο που το έχει σηκώσει το ριζικό σύστημα των δέντρων, όπου μια κυρία μεγάλη σε ηλικία, σκόνταψε, έπεσε και χτύπησε. Ήρθε τα κατήγγειλε τότε (2016) και πήγα τότε με την Υπηρεσία ως αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και τα συνεργεία. Η κυρία βγήκε, μας απείλησε, πήρε την Αστυνομία και φυσικά μας έδιωξε. Γιατί αυτό προβλέπει το Σύνταγμα. Αυτή έχει την ευθύνη. Παρ’ όλο τότε που ζήτησα από την κυρία που έπεσε να κάνει μήνυση, δεν μπήκε σ’ αυτή τη διαδικασία.

Αντιλαμβάνεστε ότι εδώ φάσκουμε και αντιφάσκουμε. Πρέπει να ξεκαθαρίσει η Πολιτεία ποιανού είναι τα πεζοδρόμια και αν είναι τελικά του Δήμου, βάσει της απόφασης που έβγαλε ένα δικαστήριο του Αρείου Πάγου, τότε να μας δώσει και τους πόρους να κάνουμε όλα αυτά τα πεζοδρόμια».

Όπως λέει επίσης, «καλή τη πίστη και θέληση και όταν ήμουν πρόεδρος στο χωριό μου, ναι, πήγαμε και βελτιώσαμε τα πεζοδρόμια, τα οποία είχαν αυτοφυή βλάστηση, χόρτα, χώματα, πέτρες κτλ. Αυτό το κάνεις όμως σιγά – σιγά και με καλή διάθεση, για να βοηθήσεις κάποια σημεία μέσα στο ρυμοτομικό σχέδιο και ένας πεζός να μπορεί να περπατήσει στο πεζοδρόμιο.

Εδώ όμως, μιλάμε για κάτι άλλο. Να χρεωθούμε εμείς, αυτά που είναι σε απόλυτη τεχνική κατάσταση προσβασιμότητας πεζοδρομίου. Στο θέμα έτσι τοποθετούμαι και θα το αναδείξουμε αυτό και στο συλλογικό μας Όργανο στην ΚΕΔΕ, γιατί, μπορεί να βγήκε μια απόφαση, αλλά υπάρχει και ένα Σύνταγμα, το οποίο λέει και κάποια πράγματα».

Στάθμευση οχημάτων

Ένα από τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζει η πόλη της Δράμας, είναι η στάθμευση οχημάτων. Τόσο προεκλογικά όσο και μετεκλογικά, ο δήμαρχος Δράμας μιλούσε για τη δημιουργία ενός νέου χώρου στάθμευσης στην περιοχή της αλάνας του «Μασούτη». Ερωτώμενος σχετικά με το πού βρίσκεται το ζήτημα αυτό, σημειώνει:

«Για το πολυώροφο πάρκινγκ που έχω μιλήσει για την αλάνα του Μασούτη, εκκρεμεί αυτή τη στιγμή η αίτησή μας. Έχω κάνει επαφή τέσσερις φορές δια ζώσης, στην ίδια τη διευθύντρια της ΕΤΑΔ για την αίτηση που είχα κάνει ως νεοεκλεγείς δήμαρχος από το Νοέμβριο του 2023, έτσι ώστε να μπορεί να καταστεί εφικτό να το πάρουμε και να το αναπτύξουμε. Είναι 1.636 τ.μ. το εν λόγω οικόπεδο και το ζητάμε ως Δήμος, να το ενοικιάσουμε και να αναπτύξουμε αυτό το πολυώροφο πάρκινγκ για να εκτονωθεί γενικότερα η περιοχή, με σχέδιο και προγραμματισμό.  Όμως, η ΕΤΑΔ μας λέει συνεχώς ναι το προχωράμε και αν μη τι άλλο μας κοροϊδεύει».

Λαϊκή αγορά

Το ζήτημα της λαϊκής αγοράς συνεχίζει να ταλανίζει την πόλη της Δράμας. Αν και σήμερα το θέμα έχει καταλαγιάσει κάπως, ο δήμαρχος έχει δηλώσει επανειλημμένως ότι η επαναφορά της λαϊκής αγοράς στην αρχική της θέση, είναι μονόδρομος. Ερωτώμενος λοιπόν τι γίνεται με το θέμα αυτό, απαντάει χαρακτηριστικά:

«Θα πω για πολλοστή φορά, πως ό,τι έχω ανακοινώσει ισχύει. Όμως τα δεδομένα της περιοχής της 19ης Μαΐου αυτή τη στιγμή, είναι ένα ζήτημα. Δεν ξέρω αν έχετε αντιληφθεί, αλλά μέχρι τώρα έχει σπάσει πέντε με έξι φορές, ο κεντρικός αγωγός Φ-300 της ΔΕΥΑΔ.

Τι κάναμε λοιπόν; Δεν μπορούμε να πάμε να βελτιώσουμε μια περιοχή και από κάτω ο σωλήνας της ύδρευσης να είναι αυτός που είναι. Κάναμε μια μελέτη πρόσφατα, τελείωσε και τώρα βλέπουμε πώς θα τη χρηματοδοτήσουμε».

Όπως λέει, «η μελέτη μας έβγαλε ένα κόστος 200.000 ευρώ για την αντικατάσταση αυτού του αγωγού, που είναι κεντρικός και διοχετεύει το νερό στη μισή Δράμα και πρέπει να αντικατασταθεί. Ευελπιστώ και στρέφομαι προς την Περιφέρεια για να δούμε αν μπορεί να μας χρηματοδοτήσει μέσω κάποιας πλατφόρμας, γιατί όπως ξέρετε αυτή τη στιγμή η ΔΕΥΑΔ δεν είναι στα καλύτερά της μετά από την αύξηση του ενεργειακού κόστους».

Στο σημείο αυτό και αναφερόμενος στη ΔΕΥΑΔ, επισημαίνει ότι «έχει ένα άνοιγμα προς τη ΔΕΗ το οποίο μετακυλύετε κάθε μήνα. Άρα δεν είμαστε οικονομικά όπως ήμασταν πριν από 4 – 5 χρόνια. Προσπαθούμε να βρούμε χρήματα να χρηματοδοτήσουμε αυτό το έργο και φυσικά χρειάζεται να γίνει και μια μικρή ανάπλαση και όχι μια γενική ανακατασκευή. Έχουμε τοποθετηθεί ως δημοτική αρχή, θα επαναφέρουμε τη λαϊκή εκεί».

Όπως λέει χαρακτηριστικά, «μένω στη θέση αυτή, γιατί η περιοχή έχει ρημάξει. Έχουν κλείσει όλα τα μαγαζιά και δεν έχει να κάνει μόνο με τη 19ης Μαΐου, αλλά μέχρι και 200  μέτρα μέσα στο ρυμοτομικό σχέδιο μέχρι την Εθνική Τράπεζα, όλα εκείνα τα μαγαζιά είναι σε μία κατάσταση κατάθλιψης. Γιατί μια Πέμπτη, με την κίνηση που είχε, υπήρχε ένα αγοραστικό κοινό, είτε στα καφέ, είτε στα μαγαζιά κι αυτή η Πέμπτη ήταν μια οικονομική ανάσα. Κι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει».

Η νέα ΣΒΑΑ

Για τη νέα Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ), ο «Π.Τ.» έχει αναφερθεί πολλές φορές. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο στο κέντρο της πόλης, με μια μεγάλη μελέτη που έγινε με δωρεά του αείμνηστου Κώστα Αποστολίδη και της εταιρείας Raycap και αφορά την περιοχή της πλατείας Ελευθερίας, το δημοτικό κήπο και μέρος της οδού Εθνικής Αμύνης. Τα πρώτα βήματα για την ένταξη του έργου είχαν ήδη ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική αρχή και η νέα του κ. Παπαδόπουλου, καλείται να το προχωρήσει μέχρι το πέρας.

Ερωτώμενος λοιπόν σε ποιο σημείο βρισκόμαστε σήμερα, σημειώνει:

«Εκεί έχουμε ένα συνεργατικό σχήμα. Αυτά τα μικρά που έχουμε γύρω από τις δράσεις, ήδη παίρνουν το δρόμο της δημοπράτησης. Σε ό,τι αφορά το μεγάλο έργο που ξεκινάει με την παρουσία της ΔΕΥΑΔ, του ΔΕΔΔΗΕ και μετά το έργο της τελικής επιφάνειας όπου εκεί θα υπάρχει άλλος ανάδοχος, θα σας πω ότι αυτή την ώρα η ΔΕΥΑΔ ετοιμάζει το δικό της έργο και φυσικά ήδη ετοιμάζεται από πίσω ο ΔΕΔΔΗΕ.

Είναι πολύ δύσκολα και μεγάλα αυτά τα εγχειρήματα, πρωτόγνωρα ακόμα και για τον ΔΕΔΔΗΕ της Δράμας, καθώς τέτοια υπογειοποίηση δεν έχει γίνει ξανά, με 9 υποσταθμούς στην ευρύτερη περιοχή. Υπάρχουν και τεχνικά προβλήματα. Μια μελέτη είναι πάντα μια μελέτη. Η εφαρμογή είναι δύσκολη. Και επειδή η εφαρμογή στην παρούσα φάση έχει να κάνει με μια ιδιαίτερη περιοχή, που έχει ιδιαίτερο κάλλος, θα πρέπει να προσέξουμε την παρουσία των δέντρων, τα νερά. Μπορεί τώρα ο υδροφόρος ορίζοντας να έχει πέσει, αλλά όταν επανέλθει το νερό, όλοι οι υποσταθμοί θα είναι υπογειοποιημένοι.

Τουλάχιστον η πρώτη  που πηγαίνει προς δημοπράτηση, είναι περίπου στα 13 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια θα έρθει το υπόλοιπο που είναι γύρω στα 12 εκατ. ευρώ. Το ουσιαστικό έργο είναι αυτό που ξεκινάει τώρα. Όταν δηλαδή φτάσουμε να ολοκληρώσουμε, ύδρευση και αποχέτευση, διοχέτευση ομβρίων και ΔΕΔΔΗΕ».

Ερωτώμενος αν έφτασε η στιγμή για δημοπράτηση έργων, εξηγεί: «Αυτή τη στιγμή η ΔΕΥΑΔ φορμάρει τα στοιχεία της μελέτης, τα ξεχωρίζει και τα κάνει ένα τεχνικό έργο που θα δημοπρατηθεί από εμάς για τη ΔΕΥΑΔ. Μετά σειρά έχει ο ΔΕΔΔΗΕ, θα μας δώσει τα στοιχεία που θέλει, θα βγει η δημοπράτηση για να το πάρει ο ΔΕΔΔΗΕ. Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει, και δεν φαίνεται γιατί έχει μεγάλη διαδικασία και χρονοβόρα με το χαρτοβασίλειο που επικρατεί».

Κυκλικός κόμβος και τοίχος Αγίας Βαρβάρας

Ένα θέμα που είχε θέσει ο «Π.Τ.» λίγο πριν ο κ. Παπαδόπουλος αναλάβει καθήκοντα στα τέλη του 2023, είναι και το ζήτημα της καθαίρεσης ενός μεγάλου μέρους του τοίχου στο πάρκο της Αγίας Βαρβάρας από την πλευρά της οδού Πατρ. Διονυσίου. Θα μπορούσε αυτός να αντικατασταθεί και στη θέση του να τοποθετηθεί μια διάφανη κατασκευή ώστε να φανεί η ομορφιά του πάρκου. Την ίδια ώρα επίσης, ο Δήμος έχει ξεκινήσει τη μελέτη για την κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου και την κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών στο σημείο. Απαντώντας για το θέμα αυτό ο δήμαρχος αναφέρει:

«Έχουμε πολλά επ’ αυτού. Κατ’ αρχήν, ξέρετε ότι έχω ανακοινώσει κάποια σημεία όπου θα πάμε σε κατάργηση των φαναριών και θα κάνουμε τους κυκλικούς κόμβους. Πρέπει να εξαλείψουμε τα φανάρια, τουλάχιστον αυτά που έχουμε στην ευθύνη μας.

Ένα απ’ αυτά τα σημεία είναι στην πατρ. Διονυσίου με 19ης Μαΐου. Ήδη αυτή την ώρα έχουμε κάποιες προμελέτες και ενδεικτικά γεωγραφικές παρεμβάσεις.

Με την ανάπτυξη του κυκλικού κόμβου, έχουμε αυτή την ώρα και μια άλλη παράλληλη μελέτη, να δούμε πώς μπορούμε να καθαιρέσουμε αυτόν τον τοίχο, όχι στο σύνολό του, ως ένα σημείο, ώστε να εμφανιστεί η ομορφιά που υπάρχει: το πράσινο, το νερό, το πάρκο της Αγίας Βαρβάρας».

Όπως τονίζει, «είναι συνδυασμός  πραγμάτων. Το δουλεύουμε. Δεν είναι παρεμβάσεις που γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Το μελετάμε και προσπαθούμε γιατί έχει να κάνει με την λειτουργικότητα της περιοχής και την ωραιοποίηση της, ώστε να δοθεί μια διαφορετική εικόνα στην πόλη. Ακόμα και μέσα στον Μάρτιο πιστεύω θα ανακοινώσουμε τον κόμβο εκεί πώς θα γίνει. Και φυσικά θα ξεκινήσει η χρηματοδότησή του. Σύντομα θα έχουμε και τα οικονομικά στοιχεία.

Ταυτόχρονα όμως βλέπουμε και το κομμάτι του τοίχου αυτού, που είναι όντως ένα θέμα που χρονίζει. Απλά, η απάντηση δεν θα είναι μονομερής. Για να ρίξουμε τον τοίχο, θα πρέπει να ξέρουμε τι θα κάνουμε στη συνέχεια. Υπάρχει σχεδιασμός γι’ αυτό το έργο. Συζητάμε το πώς θα δημιουργήσουμε το καλύτερο δυνατό».

Ιστορικό κέντρο

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο για τη Δράμα, είναι το ιστορικό κέντρο, στο οποίο σήμερα η κατάσταση δεν είναι και η καλύτερη που θα μπορούσε να είναι. Ερωτώμενος αν η δημοτική αρχή ετοιμάζει κάτι γι’ αυτό το ζήτημα, απαντάει ότι «το ιστορικό κέντρο της Δράμας, είναι μια πονεμένη ιστορία. Ακούμε πολλά χρόνια, ότι ο καθένας προσπάθησε να το αναδείξει. Η αλήθεια είναι ότι, όλα αυτά τα χρόνια, το ιστορικό κέντρο είναι στην τύχη του.

Ξέρουμε ότι όλο το ιστορικό κέντρο έχει να κάνει με παλιά σπίτια, για τα οποία δεν μπορούμε εμείς ως Δήμος να παρέμβουμε. Τα οποία βέβαια για πολλούς λόγους, ρημάζουν. Αν δεν ενδιαφερθεί ο ιδιοκτήτης – που δεν ενδιαφέρεται γιατί η βελτίωσή τους είναι κοστοβόρα. Τα αφήνουν και πέφτουν. Οι κατασκευές αυτές δεν είναι και ό,τι καλύτερο».

Όπως λέει, «βλέπετε για παράδειγμα την περιοχή της οδού Βενιζέλου. Βλέπετε την ασχήμια. Ο Δήμος δεν μπορεί να παρέμβει. Προσπάθησα και από άλλη θέση στη διοίκηση. Παρ’ όλα αυτά ο καθένας από μόνος του συμμαζεύει και συντηρεί. Εγώ θα έλεγα ότι είναι πολύ δύσκολο ως αποτρεπτικό. Η δική μας παρουσία είναι να δούμε πώς θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε κάποιους δρόμους στο ιστορικό κέντρο, όπως η Βενιζέλου, η Αγία Βαρβάρα, όπου έχουμε θέματα με το φυσικό αέριο και τις οπτικές ίνες».

Θεατρικές ομάδες

Η Δράμα μπορεί να είναι περήφανη στον τομέα της τέχνης, καθώς μεταξύ άλλων, μπορεί και διατηρεί αρκετές ερασιτεχνικές ομάδες. Κάποια στιγμή το 2024, είχαν επισκεφθεί το δήμαρχο Δράμας και συζήτησαν για το ζήτημα της δημιουργίας μιας θεατρικής σκηνής. Ο ίδιος υποσχέθηκε ότι θα βρει λύση για την στέγασή τους. Ερωτώμενος σχετικά από τον «Π.Τ.», διευκρινίζει: «Για το θέατρο υπέγραψα κι εγώ, για να εκτονωθεί μια κατάσταση. Υπάρχει μια εξέλιξη, στην οποία εμπλέκεται το ευρύτερο δημόσιο, όπου και πάλι όμως περπατάμε με ρυθμούς χελώνας. Υπάρχει μια θετική εξέλιξη να γίνει κάτι περισσότερο γύρω απ’ αυτό το θέμα.

Δεν θέλω να δώσω τώρα περισσότερα στοιχεία, σεβόμενος την επιθυμία κάποιων ανθρώπων, που θα μπουν μπροστά να βοηθήσουν εξ ολοκλήρου γι’ αυτό. Θέλουμε να κάνουμε έναν πολυχώρο. Αντιλαμβάνεστε ότι για  να γίνει κάτι τέτοιο, πρέπει πρώτα να βρεις τη γη. Το βρήκαμε, αλλά πρέπει πρώτα να το αποκτήσουμε γιατί δεν είναι δικό μας. Είμαστε σε μια διαβούλευση. Ήλπιζα ότι μέχρι τέλος Φεβρουαρίου θα είχαμε τελειώσει. Ευελπιστώ ότι θα τελειώσει μέσα στον Μάρτιο και μετά να σας δώσουμε στοιχεία, ότι στο τάδε σημείο θα κατασκευαστεί ένας πολυχώρος που θα έχει να κάνει και με τη φιλοξενία αυτών των θεατρικών ομάδων».

Ερωτώμενος αν θα είναι δωρεά από κάποιον ευεργέτη της πόλης, ο κ. Παπαδόπουλος απάντησε: «Όλα εκεί συγκλίνουν. Αντιλαμβάνεστε ότι ένα τέτοιο εγχείρημα και ένα τέτοιο έργο που θέλει, όχι 100.000 και 200.000 ευρώ, δεν μπορεί ξαφνικά ο Δήμος να πατήσει το κουμπί. Απλά  με τη δική μου παρουσία εδώ και με την ευαισθητοποίηση κάποιων ανθρώπων, και με την έκκληση τη δική μου αν μπορούν να βοηθήσουν, είχα θετική ανταπόκριση, ως δήμαρχος, ως νέα δημοτική αρχή και ως ένα βάσιμο αίτημα των πολιτών. Οπότε λίαν συντόμως θα το ανακοινώσουμε και πιστεύω θα το χαρούν όλοι αυτό που θέλουμε να κάνουμε».

Οι  ευεργέτες της Δράμας

Η τελευταία ερώτηση προς το δήμαρχο Δράμας, έχει να κάνει με τους δωρητές – ευεργέτες της πόλης. Αναφερόμενος στο θέμα αυτό ο κ. Παπαδόπουλος, σημειώνει ότι, «ήμασταν τυχεροί και συνεχίζουμε να είμαστε, γιατί υπήρξαν άνθρωποι στον τόπο μας – πράγμα δύσκολο σε άλλους τόπους, δεν το βλέπουμε – που απλόχερα βοήθησαν την γενέτειρά τους. Όπως είναι η οικογένεια Αποστολίδη, ο κ. Θεοδωρίδης, η οικογένεια Μποδούρογλου και για να μην αδικήσω και κανέναν, υπάρχουν και άλλοι, όπως η οικογένεια Σίνα που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζει ένα βρεφονηπιακό σταθμό.  Όλοι αυτοί οι δωρητές και μάλιστα με καταγωγή από τη Δράμα, έρχονται και δίνουν απλόχερα τόσα εκατομμύρια ευρώ».

Όπως χαρακτηριστικά λέει, «πολλοί συνάδελφοί μου δήμαρχοι που διαβάζουν διάφορα δημοσιεύματα – μάλιστα μετά την παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας στο Κολυμβητήριο – τηλεφώνησαν να μάθουν πώς έγινε το Κολυμβητήριο στη Δράμα. Τους εξήγησα με περηφάνια και χαρά για τους ευεργέτες του τόπου και μου λένε μακάρι κι εμείς να είχαμε ένα – δυο τέτοιους ανθρώπους».

Όπως τονίζει, «είναι πολύ σημαντική η παρουσία αυτών των ανθρώπων στη Δράμα. Αν αθροίσουμε τα έργα που έχουν κάνει για τη Δράμα, είναι εκατομμύρια ευρώ και αντιλαμβάνεστε ότι τα έδωσαν. Διαφορετικά δεν θα γινόταν ποτέ από την πλευρά της πολιτείας ή θα περνούσαν ακόμα πολλές δεκαετίες για να γίνουν.

Θα ήθελα να απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες αυτές τις οικογένειες, σ’ αυτούς τους Δραμινούς, που έσκυψαν με αγάπη στον τόπο τους, τη Δράμα και έκαναν αυτές τις παρεμβάσεις. Τους χρωστάει η πολιτεία, τους χρωστάμε όλοι, ένα μεγάλο ευχαριστώ από καρδιάς. Γιατί όλες αυτές οι παρεμβάσεις, αν δεν γινόντουσαν τότε θα είχαμε μια κακή εικόνα. Έχουμε αυτούς τους ανθρώπους υποστηρικτές και στυλοβάτες δίπλα μας και είναι πολύ σημαντικό».