Ερώτηση από την Ελληνική Λύση στη Βουλή
Αναγκαιότητα κατασκευής
του υδατοφράγματος
στο Τέμενος Παρανεστίου
ΕΡΩΤΗΣΗ σχετικά με το ζήτημα της αναγκαιότητας κατασκευής του υδατοφράγματος στην περιοχή του Τεμένους του Δήμου Παρανεστίου, κατέθεσε ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ελληνικής Λύσης κ. Κων/νος Χήτας, στη Βουλή και προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και τον υπουργό Οικονομικών.
Όπως αναφέρει στην ερώτησή του ο κ. Χήτας, «επί δεκαετίες συζητείται στη Δράμα η αναγκαιότητα της κατασκευής υδατοφράγματος στην περιοχή “Τέμενος” Παρανεστίου, στο οποίο θα διοχετεύονται ύδατα από τον ποταμό Νέστο, προς άρδευση 40.000 στρ. Το θέμα, πλέον των 35 ετών, παραμένει στο στάδιο των συζητήσεων, άνευ συντάξεως μελέτης και αντιστοίχου ευρέσεως χρηματοδοτήσεως».
Όπως τονίζει ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, «ο νομός Δράμας κατά την τελευταία απογραφή παρουσίασε μείωση πληθυσμού κατά 11,9%, με υψηλά ποσοστά ανεργίας και μεγάλη μετανάστευση. Η κατασκευή αυτού του φράγματος θα βοηθούσε τα μάλα την αύξηση της παραγωγής αγροτικών προϊόντων με αυτονόητο αποτέλεσμα της αύξησης του εισοδήματος των αγροτών προς όφελος και της εθνικής οικονομίας, καθώς, ενδεχομένως, και στη μείωση της μεταναστεύσεως των νέων, λόγω αυξήσεως των αγροτικών εισοδημάτων».
Τέλος, ερωτώνται οι υπουργοί, «τι προτίθεστε να πράξετε για την υλοποίηση του επί δεκαετίες χρονίζοντος αιτήματος κατασκευής υδατοφράγματος στο «Τέμενος» Παρανεστίου του Νομού Δράμας, το οποίο θα βοηθήσει τα μέγιστα στη γεωργική παραγωγή προς όφελος της τοπικής και κατ’ επέκταση της εθνικής οικονομίας;»
Σύσκεψη στη Δράμα
Αξίζει να υπενθυμίσουμε εδώ, ότι, στα μέσα Σεπτεμβρίου, ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. κ. Κυριαζίδης, προκάλεσε μια σύσκεψη στην αντιπεριφέρεια Δράμας αναφορικά με το ίδιο θέμα, ώστε να γίνει μια προσπάθεια επαναφοράς του θέματος στο προσκήνιο.
Πρόκειται για ένα ιδιαιτέρως σοβαρό θέμα, το οποίο έχει παραμεληθεί εντελώς απ’ όλους, ενώ στα χρόνια που έρχονται με τη λειψυδρία, θα αποτελούσε σίγουρα μια λύση στα προβλήματα άρδευσης.
Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, το έργο αυτό βρίσκεται στον αέρα, καθώς δεν υπάρχει ούτε σχεδιασμός, ούτε μελέτη, ούτε φυσικά χρηματοδότηση, ενώ θα μπορούσε να υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημόσιου με Ιδιωτικό Φορέα (ΣΔΙΤ).