Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 6ο Φεστιβάλ κατά του σχολικού εκφοβισμού
Ανάγκη πρόληψης του φαινομένου
με ενημερωμένους γονείς,
μαθητές και εκπαιδευτικούς
Χατζηκυριάκου: «Δώσαμε έμφαση στις έννοιες της αλληλεγγύης,
της φιλίας, της αγάπης, και της ενσυναίσθησης»
Του Θανάση Πολυμένη
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ με επιτυχία το 6ο Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας, που υλοποιείται από το 1ο Δημοτικό Σχολείο κάθε χρόνο. Το Φεστιβάλ, ξεκίνησε στις 3 Μαρτίου και διήρκησε μέχρι και χθες 6 τρέχοντος.
Πολλές από τις δράσεις του Φεστιβάλ, υλοποιήθηκαν με τους μαθητές εντός των τάξεων, ενώ λόγω των ιδιαιτεροτήτων της πανδημίας, η πλειοψηφία αυτών παρουσιάστηκε διαδικτυακά για όσους ήθελαν να το παρακολουθήσουν. Διαδικτυακά μάλιστα πραγματοποιήθηκαν και οι διάφορες ομιλίες που είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως ζητήματα ψυχολογίας, παρουσίασης στοιχείων γύρω από την σχολική βία, διαχείρισης των περιστατικών και άλλα πολλά.
Για όλες τις ημέρες αυτές των εκδηλώσεων του 6ου Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας, μίλησε χθες στον «Πρωινό Τύπο», ο υποδιευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας κ. Γιάννης Χατζηκυριάκου, ο οποίος επισημαίνει μεταξύ άλλων, ότι δόθηκε έμφαση κυρίως τις θετικές πλευρές του φαινομένου και της έννοιας της φιλίας και της αλληλεγγύης.
Όπως επισημαίνει μάλιστα ο ίδιος, το 6ο Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας ολοκληρώθηκε με επιτυχία σε όλα τα επίπεδα των εκδηλώσεων και σημειώνει ότι, «παρ’ όλες τις συνθήκες της πανδημίας, η φετινή διοργάνωση του Φεστιβάλ πήγε πολύ καλά, ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με μεγάλη χαρά για να ολοκληρώσουν τις εικαστικές δράσεις και δημιουργίες τους και θεωρώ ότι είχε μεγάλη επιτυχία».
Έμφαση στις θετικές πλευρές του φαινομένου
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Χατζηκυριάκου, «αυτό που θέλω να σημειώσω περισσότερο, είναι ότι δόθηκε έμφαση στις θετικές πλευρές και όχι στις αρνητικές πλευρές του φαινομένου. Δεν θέλαμε να υπερτονίσουμε ιδιαίτερα τις έννοιες του μπούλινγκ και της θυματοποίησης, όσο περισσότερο τις έννοιες της αλληλεγγύης, της φιλίας, της αγάπης και της ενσυναίσθησης. Για να μπορούν έτσι τα παιδιά να φωτίσουν και να δώσουν έμφαση σ’ αυτές τις πλευρές, και να κοιτάξουν πώς θα μπορέσουν μέσα από το παιχνίδι, μέσα από τη γυμναστική και βιωματικές δράσεις να εξαλειφθεί τελείως το φαινόμενο αυτό».
Όπως τονίζει ο κ. Χατζηκυριάκου, «η σχολική μονάδα επενδύει πιο πολύ στο θέμα της πρόληψης του φαινομένου και σε δεύτερο βαθμό εξετάζει το θέμα της αντιμετώπισης. Για να πετύχει το θέμα της πρόληψης, δουλεύει πολύ το θέμα της καλλιέργειας του σχολικού κλίματος. Να υπάρχει δηλαδή ένα κλίμα ευχάριστο, φιλικό, χαρούμενο, οικείο και στα παιδιά να υπάρχουν σχέσεις εμπιστοσύνης, οτιδήποτε συμβεί να ενημερώνεται άμεσα το προσωπικό, ο διευθυντής».
Όλοι οι παράγοντες
Ο κ. Χατζηκυριάκου σημειώνει ότι, «σε γενικές γραμμές, στο θέμα του σχολικού εκφοβισμου και της βίας, εμπλέκονται όλοι οι παράγοντες: γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Όλοι αναλαμβάνουν την ευθύνη και έχουν το ρόλο τους, ώστε να λυθούν τυχόν θέματα που εμπίπτουν στη σφαίρα του σχολικού εκφοβισμού».
Σταθερό το φαινόμενο στα σχολεία
Ερωτώμενος σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα το θέμα αυτό, αν έχουμε μείωση ή αύξηση του σχολικού εκφοβισμού, ο κ. Χατζηκυριάκου απαντά ότι, «οι έρευνες που έχουν γίνει σχετικά, δείχνουν ότι υπάρχει ένα σταθεροποιημένο ποσοστό που εμφανίζεται στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού και στις τάξεις του Γυμνασίου. Περίπου ένα 10% του μαθητικού πληθυσμού, έχει βιώσει κάποια μορφή σχολικού εκφοβισμού».
Ο ίδιος διευκρινίζει ότι «χρειάζεται πολύ καλή ενημέρωση, να μπορείς να ξεχωρίσεις πότε πρόκειται για σχολικό εκφοβισμό, πότε πρόκειται για ένα απλό καβγαδάκι, πότε κάτι άλλο. Εμπλέκονται γενικά και άλλοι παράγοντες. Θα πρέπει να είναι καλά ενημερωμένοι οι εκπαιδευτικοί, να ενημερώνουν τους μαθητές, να πληροφορήσουν τους γονείς και όλοι μαζί να σταθούν κυρίως στο επίπεδο της πρόληψης. Να μην προλάβει να εκδηλωθεί το φαινόμενο».