Κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας
Με ανάθεση σε ιδιώτη η διαχείριση
ογκωδών αντικειμένων από το Δ. Δράμας
Μια εκτιμώμενη δαπάνη ύψους 37.000 ευρώ για 12 μήνες
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ με την συγκέντρωση των ογκωδών αντικειμένων από το Δήμο Δράμας, είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Συχνά βλέπουμε στα πεζοδρόμια, δίπλα σε κάδους ή ακόμα και άλλα διάφορα σημεία, πεταμένα κομμάτια από σπασμένα και παλιά έπιπλα, λεκάνες από μια πρόσφατη ανακαίνιση μπάνιου, ή ακόμα και στρώματα.
Όλα αυτά τα αντικείμενα, περιμένουν την Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Δράμας να τα παραλάβει και να τα πετάξει. Παρ’ όλα αυτά όμως, πολλές φορές τα βλέπουμε για μέρες να περιμένουν μάταια κάποιον να τα μαζέψει. Η συνήθης πρακτική είναι, ότι όταν κάποιος αλλάζει το στρώμα στο κρεβάτι του, είναι να το βγάλει δίπλα στον κάδο της γειτονιάς του και να το παρατήσει εκεί. Χωρίς όμως να έχει προβεί σε συνεννόηση με την Υπηρεσία Καθαριότητας, προκειμένου να το βγάλει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα ώστε να περάσει το φορτηγάκι και να το μαζέψει.
Μια από τις γνωστές και καθημερινές εικόνες στη Δράμα. Φωτογραφία από το αρχείο του «Π.Τ.»
Για άλλη μια χρονιά, ο Δήμος Δράμας έφερε το έργο της συγκέντρωσης των ογκωδών αντικειμένων στο Δημοτικό Συμβούλιο. Πρόκειται για μια ανάθεση της γενικής υπηρεσίας «Διαχείριση μπαζοαπορριμμάτων και ογκωδών αποβλήτων, όπως κουφωμάτων, επίπλων, στρωμάτων, κ.α.» σε τρίτο με ανοικτή διαδικασία. Ο λόγος είναι ότι ο Δήμος Δράμας αδυνατεί να προβεί σ’ αυτή την υπηρεσία. Εκτιμώμενη δαπάνη: 37.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.
Όπως μάλιστα αναφέρεται στο εισηγητικό, «ο Δήμος Δράμας στερείται καταλλήλων αδειοδοτημένων εγκαταστάσεων για τη διαχείριση των μπαζοαπορριμμάτων και ογκωδών αποβλήτων, όπως κουφώματα, έπιπλα, στρώματα κ.α. με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται σε πολλά σημεία του Δήμου μεγάλες ποσότητες των παραπάνω υλικών με όλους τους κινδύνους (πρόκληση πυρκαγιάς, μόλυνση του περιβάλλοντος κ.α.) που αυτό συνεπάγεται. v ότι το ήδη υπηρετούν προσωπικό, είτε εργασιών, που εμπίπτουν μεν στα καθήκοντα του υπηρετούντος προσωπικού, το οποίο όμως, εν όψει των εκάστοτε συγκεκριμένων πραγματικών συνθηκών, δεν επαρκεί ή αδυνατεί να εκτελέσει, είτε, τέλος, εργασιών που απαιτούν τη χρήση τεχνικών μέσων που δεν διαθέτει η αρμόδια υπηρεσία».
Το θέμα συζητήθηκε ως έκτακτο και κατεπείγον στη μέσω τηλεδιάσκεψης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας στις 2 Ιουνίου 2021. Η ισχύουσα σύμβαση που υπάρχει αυτή την ώρα, λήγει στις 30 τρέχοντος.
Το Δημοτικό Συμβούλιο πέρασε το θέμα κατά πλειοψηφία, με τις θετικές ψήφους των παρατάξεων «πόλη+ζωή», «Project Δράμα 2020» και «Αυτοδιοίκησης Πολιτών». Ο επικεφαλής της τελευταίας κ. Ηλιόπουλο, ψήφισε θετικά με την παρατήρηση ότι «η δημοτική αρχή είναι ανίκανη να διαχειριστεί τα του οίκου της και ξοδεύει χρήματα σε ιδιώτες».
Αρνητικά ψήφισε ο κ. Μήτρου της «Λαϊκής Συσπείρωσης» λέγοντας ότι καταψηφίζει όλες τις αναθέσεις και ο κ. Καλαϊδόπουλος της παράταξης «Προοπτική για τη Δράμα» με την παρατήρηση ότι «η δημοτική αρχή είναι ανίκανη να διαχειριστεί τα του οίκου της και ξοδεύει χρήματα σε ιδιώτες».