Τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου
Ανοίγει για πρώτη φορά ο χώρος
του νέου Μουσείου Τρένων
από τον ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ»
Παραχώρηση από τον ΟΣΕ μηχανής ελιγμών που δούλευε στην απόβαση της Νορμανδίας
Του Θανάση Πολυμένη
ΑΝΟΙΓΕΙ από την ερχόμενη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου για πρώτη φορά, ο χώρος του νέου Μουσείου Τρένων που ετοιμάζουν εδώ και καιρό, οι άνθρωποι του Μορφωτικού Εκπολιτιστικού Αθλητικού Συλλόγου ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας.
Το άνοιγμα τη αίθουσας, που βρίσκεται δεξιά του Σιδηροδρομικού Σταθμού στον παλιό χώρων εμπορευμάτων, έχει οριστεί να γίνει η γενική συνέλευση του Συλλόγου καθώς και η κοπή βασιλόπιτας.
Όπως επισημαίνει μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ κ. Μακρόπουλος, αυτό που είναι έτοιμο τώρα, είναι η είσοδος, το γραφείο, ο διάδρομος και η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, όπου θα γίνουν οι πρώτες εκδηλώσεις. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, ήδη η χορωδία του Συλλόγου «Μουσείο Τρένων», ξεκινάει εκεί τις πρόβες της.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, η γενική συνέλευση θα ξεκινήσει στις 10.30 το πρωί της Δευτέρας και στις 12.30 θα γίνει η κοπή βασιλόπιτας, ενώ στη συνέχεια μέχρι και τη δύση του ηλίου θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές του Συλλόγου.
«Προς το παρόν πάντως», επισημαίνει ο κ. Μακρόπουλος, «το Μουσείο συνεχίζει να λειτουργεί στον παλιό γνωστό του χώρο μέχρι να ολοκληρωθούν οι κατασκευαστικές εργασίες στο νέο Μουσείο. Χρειάζονται ακόμα ορισμένες λεπτομέρειες», τονίζει μιλώντας στον «Π.Τ.».
Αυτή την ώρα έχει σταλεί μια σχετική μελέτη στην υπηρεσία Νεοτέρων Μνημείων και αναμένεται η τελική έγκριση από εκεί ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες.
Ατμομηχανή από την απόβαση της Νορμανδίας
Χαρακτηριστικό είναι επίσης και το γεγονός ότι ο ΟΣΕ παραχωρεί μια παλαιά ατμομηχανή, την ΔΑ-57, που είναι μια ατμομηχανή ελιγμών. Όπως ενημερώνει ο κ. Μακρόπουλος, «πρόκειται για μια ατμομηχανή με τρεις άξονες. Η μηχανές αυτές λειτουργούσαν αποκλειστικά για ελιγμούς, και παλαιότερα είχε δουλέψει στην περιοχή της Δράμας, αλλά και σε άλλους σταθμούς. Η συγκεκριμένη, έχει παραχωρηθεί από τον ΟΣΕ και σήμερα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να μεταφερθεί από τη Θεσσαλονίκη στη Δράμα καθώς η μεταφορά της σιδηροδρομικώς είναι σχεδόν αδύνατη. Το καλύτερο και φθηνότερο θα ήταν να φορτωθεί σε μια νταλίκα και να έρθει στη Δράμα».
Ερωτώμενος για την ιστορία της μηχανής αυτής, ο κ. Μακρόπουλος μας λέει ότι «η ιστορικότητας της μηχανής αυτής, μαζί με την ΛΒ-62 είναι αμερικανικές μηχανές, και κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου τις είχαν φέρει στην Ευρώπη για την απόβαση της Νορμανδίας. Ήταν μηχανές που δούλευαν αποκλειστικά για τη σύνθεση των αμαξοστοιχιών τότε. Εκείνα τα χρόνια δούλεψαν στην Ευρώπη, και μετά τον πόλεμο όλες οι συμμαχικές χώρες πήραν ορισμένες από αυτές, όπως και η Ελλάδα, αλλά και άλλες μηχανές».
Οι μηχανές αυτές αν και είναι σε άσχημη κατάσταση, παρ’ όλα αυτά, οι άνθρωποι του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ μπορούν να τη μεταφέρουν σε μια καλή κατάσταση.