Home > νέα > Ανοίγουν οι διαδικασίες δημοπράτησης του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης (Παλαιοκώμη)-Για τέσσερα έργα ΣΔΙΤ ξεκινάει δημοπράτηση το Υπ. Υποδομών

Ανοίγουν οι διαδικασίες δημοπράτησης του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης (Παλαιοκώμη)-Για τέσσερα έργα ΣΔΙΤ ξεκινάει δημοπράτηση το Υπ. Υποδομών

Για τέσσερα έργα ΣΔΙΤ ξεκινάει δημοπράτηση το Υπ. Υποδομών

Ανοίγουν οι διαδικασίες

δημοπράτησης του οδικού άξονα

Δράμας – Αμφίπολης (Παλαιοκώμη)

 

 

ΓΙΑ ΤΕΣΣΕΡΑ έργα Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στη Βόρεια Ελλάδα, ανοίγει τις διαδικασίες δημοπράτησης το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Όπως έγινε γνωστό από το Υπουργείο, τα τέσσερα έργα ΣΔΙΤ που είναι έχουν ήδη ενταχθεί στο Τομεακό του Πρόγραμμα 2021-2025, αφορούν τα δύο από αυτά σε έργα οδοποιίας και τα άλλα δύο σε έργα ύδρευσης. Μεταξύ αυτών των 4 έργων ΣΔΙΤ είναι ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης (Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη).

Όπως αναφέρει η έγκυρη ενημερωτική ιστοσελίδα ypodomes.com, τα οδικά έργα αφορούν τους άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη και τα δύο υδρευτικά έργα είναι η αξιοποίηση του υδατικού δυναμικού του Ταυρωνίτη ποταμού και το Φράγμα Ενιπέα Φαρσάλων.

Πρόκειται για έργα που έχουν λάβει το πράσινο φως της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ τον περασμένο Ιούνιο και πλέον απομένει να δημοσιευθεί η προκήρυξη των διαγωνισμών τους. Με την απόφαση ένταξης τους έχουν χρηματοδοτική κάλυψη από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί και να συγκεκριμενοποιηθεί η χρηματοδότηση από τους κατά περίπτωση αναδόχους.

Τα 4 έργα που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι με το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Με τα δύο οδικά έργα ενισχύεται το οδικό δίκτυο στην Βόρεια Ελλάδα και τα επίπεδα οδικής ασφάλειας. Τα δύο υδροδοτικά έργα θα καλύψουν ανάγκες ύδρευσης και άρδευσης στην περιοχή της Θεσσαλίας και της Κρήτης.

 

Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)

Το έργο, συνολικού μήκους 43 περίπου χιλιομέτρων, αφορά στην αναβάθμιση της υπάρχουσας οδού Δράμας – Αμφίπολης (Παλαιοκώμη) σε αυτοκινητόδρομο και την κατασκευή νέας χάραξης κατά μήκος των τμημάτων: α) Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη (29,5χλμ) και β) Μαυρολεύκη – Δράμα (13,5χλμ).

Το κόστος εκτιμάται σε 248,54 εκατ. ευρώ και η διάρκεια της σύμπραξης έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2024 και να λήξει τον Αύγουστο του 2054. Αυτό σημαίνει συνολικά, μαζί με την περίοδο κατασκευής, 30 έτη.

Η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης και το κόστος μεταφοράς και θα βελτιώσει την ασφάλεια στις μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών. Παράλληλα, βελτιώνεται σημαντικά η ασφάλεια των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας.