Απαντήσεις στη Βουλή του υπ. Παιδείας
για τη συνένωση του ΤΕΙ ΑΜΘ με το ΔΙΠΕ
ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ το πρωί της Παρασκευής 22 Μαρτίου (χθες), η ερώτηση του βουλευτού Δράμας της Ν.Δ. κ. Κυριαζίδη προς τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, αναφορικά με τη συνένωση του ΤΕΙ ΑΜΘ με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας (ΔΙΠΕ).
Η ερώτηση είχε κατατεθεί από τον Ιανουάριο ακόμα, ενώ μετά τη χθεσινή συζήτηση που έγινε με τον κ. Γραβρόγλου στη Βουλή, ο κ. Κυριαζίδης τονίζει ότι ο υπουργός Παιδείας «δεν έδωσε οποιαδήποτε ουσιαστική απάντηση. Απέφυγε να απαντήσει, εμμένοντας στη στερεότυπη και μοναδική παγκοσμίως θέση για την ανώτατη τεχνολογική κατεύθυνση, απρόσφορη και δυσοίωνη για την διασφάλιση-εξασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων».
Όπως επίσης σημειώνει ο κ. Κυριαζίδης, «η επιχειρούμενη δια του νομοσχεδίου «συγχώνευση – απορρόφηση» του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης στο ΔΙ.Π.Ε. μεθοδεύτηκε εντέχνως από τον κ. Υπουργό Παιδείας, ο οποίος προσέφερε ορισμένα «δωράκια» για συνηγορία, αποκλείοντας την συμμετοχή στο διάλογο για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο. Η Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση είναι το απαραίτητο εργαλείο στην οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας μας και αναγκαία προϋπόθεση ενός νέου παραγωγικού και καινοτόμου μοντέλου ανάπτυξης, διασφαλίζοντας και ένα τεράστιο κομμάτι των επαγγελματικών επιδιώξεων και διασφαλίσεων της νεολαίας μας».
Από την απάντηση του υπ. Παιδείας
Απαντώντας λοιπόν ο υπ. Παιδείας κ. Γαβρόγλου, σημείωσε αρχικά την «εντυπωσιακή ομοφωνία από την Επιτροπή η οποίας μας έδωσε το πόρισμα», ενώ τόνισε ότι, «σύμπραξη, συνέργεια και συνένωση είναι ένα από τα πολλά στοιχεία της νέας αρχιτεκτονικής που προτείνουμε. Καταλαβαίνω ότι το κόμμα σας έχει μία πολύ μεγάλη δυσκολία για αυτό και αυτό γιατί έχει πλέον πολύ μεγάλη δυσκολία στο να κάνει μία πρόταση για το πώς θα είναι το μέλλον των πανεπιστημίων μας σε μία Ευρώπη που αλλάζει συγκλονιστικά ως προς την πανεπιστημιακή εκπαίδευση».
Σε άλλο σημείο ο κ. Γαβρόγλου επισημαίνει: [Τα πανεπιστήμια από το 1982 για πρώτη φορά άρχισαν να συζητούν τα ίδια για το μέλλον τους. Αυτό είναι μέσα σε μία αρχιτεκτονική που χαρακτηρίζεται από τέσσερα στοιχεία, τη δημιουργία νέων γνωστικών αντικειμένων, την αναβάθμιση των τμημάτων ΤΕΙ, ορισμένα από τα οποία είναι εξαιρετικής ποιότητας, τη δημιουργία πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων με ινστιτούτα -καινούργιος θεσμός- και τη δημιουργία διετών προγραμμάτων σπουδών, στα οποία θα έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ χωρίς εξετάσεις, δωρεάν, για να μπορούν να παίρνουν επαγγελματικά πιστοποιητικά.]
Όπως είπε μάλιστα, [αναβαθμίζουμε με αυτόν τον τρόπο το Διεθνές Πανεπιστήμιο -σε σχέση με ό,τι ήταν- και με αυτή τη συνέργεια και των υπολοίπων ιδρυμάτων θα έχουμε ένα πάρα πολύ ισχυρό εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Να ξέρετε ότι για το θέμα του διδακτικού προσωπικού δεσμευτήκαμε το Σάββατο πάλι στη σύνοδο πρυτάνεων για πεντακόσιες καινούργιες θέσεις προσωπικού και επιπλέον, για πρώτη φορά μετά την κρίση, μετά το 2010, νομοθετούμε τη δυνατότητα που θα έχουν τα ίδια τα ιδρύματα να προκηρύξουν τις θέσεις των καθηγητών που παίρνουν σύνταξη, κάτι που είχε παύσει να ισχύει από το 2010 και μετά.]
Το Τμήμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου
Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Κυριαζίδης έθεσε το ζήτημα του Τμήματος Αρχιτεκτονικής Τοπίου, το οποίο από τη Δράμα μεταφέρεται στις Σέρρες λέγοντας:
«Τι τύχη, λοιπόν, έχουν τα τμήματα στη Δράμα, όταν τα γεωπονικά τμήματα της χώρας έχουν φθάσει σε διψήφιο αριθμό και τα δασολογικά σε πέντε, όταν η Γερμανία έχει τέσσερα με τετραπλάσια έκταση;
Για ποιον λόγο αφαιρείτε το υφιστάμενο Τμήμα Αρχιτεκτονικής από τη Δράμα και το μεταφέρετε στις Σέρρες; Δεν αρκούν τα τμήματα στις Σέρρες; Πώς στην Καβάλα προτείνετε Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής και ταυτοχρόνως, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών στις Σέρρες με σοβαρές επικαλύψεις; Πώς είναι δυνατόν το ίδιο πανεπιστήμιο να έχει Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής στην Καβάλα και Τμήμα Λογιστικής και Πληροφορικών Συστημάτων στη Θεσσαλονίκη;»
Παρ’ όλες τις γενικόλογες απαντήσεις που έδωσε ο υπ. Παιδείας κ. Γαβρόγλου, συγκεκριμένη απάντηση επί των παραπάνω ερωτήσεων δεν υπήρξε.