Από τα «Acritakia on Mars»…
Από το Κ. Νευροκόπι στον πλανήτη
Άρη με ένα αυτόνομο θερμοκήπιο!
Πρώτο βραβείο για το Δημοτικό Σχ. Κ. Νευροκοπίου στο Διαγωνισμό STEM 2025 – ΑΜΘ
Μιλάει στον «Π.Τ.» η εκπαιδευτικός κα. Οικονομίδου
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΕΓΑΛΗ επιτυχία σημείωσαν μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κ. Νευροκοπίου, με μια εργασία τους στο μάθημα της Πληροφορικής, παρουσιάζοντας ένα αυτόνομο θερμοκήπιο για τον Κόκκινο Πλανήτη Άρη!
Αναλυτικότερα, αυτό που κατασκεύασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κ. Νευροκοπίου, έχει να κάνει με μία μακέτα ενός αυτόνομου θερμοκηπίου στον πλανήτη Άρη και με έναν πρωτότυπο τρόπο, για το πώς θα μπορούσαν να αναπτυχθούν φυτά, τα οποία θα βοηθήσουν φυσικά στην παραγωγή οξυγόνου αφενός και αφετέρου θα προσφέρουν τροφή στους πρώτους ανθρώπους που πιθανόν θα εποικίσουν εκεί στο – μάλλον κοντινό μας – μέλλον.
Ο διαγωνισμός STEM – Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 16 Μαρτίου στο Κλειστό Γυμναστήριο Αλεξανδρούπολης «Μιχάλης Παρασκευόπουλος» και το Δημοτικό Σχολείο Κ. Νευροκοπίου κατάφερε και απέσπασε το 1ο βραβείο στην κατηγορία OPEN Γ΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού, καθώς φυσικά η έμπνευση των παιδιών και ιδιαίτερα η μακέτα του αυτόνομου θερμοκηπίου για τον Άρη, προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση.
Αξίζει να σημειώσουμε βέβαια, ότι, τέτοιες προσπάθειες τιμούν τον τόπο μας και εμπεδώνουν την αντίληψη της δυναμικής της κοινωνίας μας.
Φυσικά, τα παιδιά δεν έμειναν απλά και μόνο στην κατασκευή της μακέτας του αυτόνομου θερμοκηπίου στον Άρη, αλλά έδωσαν και τον πανέξυπνο τίτλο στο έργο του «Acritakia on Mars».
Με την πρωτιά αυτή στις βαλίτσες τους, τα παιδιά από το Νευροκόπι, τα δικά μας «Acritakia on Mars», θα ταξιδέψουν την Κυριακή 23 Μαρτίου στη Λάρισα, προκειμένου να λάβουν μέρος στον τελικό του STEM 2025 και από εκεί να κατακτήσουν άλλο ένα μεγάλο βραβείο.
Για να γίνει όμως αυτή η δουλειά, εργάστηκαν με αρκετό μεράκι, οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί του σχολείου, η κα. Ζωή Οικονομίδου και η πληροφορικός του σχολείου κ. Αγγελική Κωνσταντινίδου.
O «Π.Τ.» επικοινώνησε και μίλησε με την εκπαιδευτικό κα. Οικονομίδου, η οποία επεσήμανε ότι οι δύο εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν και δούλεψαν από κοινού: «Η δασκάλα της Πληροφορικής έκανε στα παιδιά μάθημα προγραμματισμού, προκειμένου να κάνουν τους αυτοματισμούς επάνω στο θερμοκήπιο, ενώ παράλληλα μαζί μου έκαναν Βοτανολογία για τα φυτά. Μαζί εξερευνήσαμε τον πλανήτη Άρη, είδαμε πως λειτουργεί ένα θερμοκήπιο και στη συνέχεια ενώσαμε τις γνώσεις και καταλήξαμε στην τελική κατασκευή».
Όπως μάλιστα εξηγεί η κα. Οικονομίδου, «πρόκειται για μια ομαδική δουλειά των παιδιών κατά κύριο λόγο. Η ιδέα γι’ αυτή την εργασία, προέκυψε μέσα από συζήτηση των δύο εκπαιδευτικών και των παιδιών και μετά, επάνω σ’ αυτό που ερευνούσαμε και μαθαίναμε, κοιτούσαμε πώς μπορούμε να βάλουμε φυτά στον Άρη. Η ιδέα δηλαδή ήταν αυτή: το πώς θα μπορούσαν οι άνθρωποι που θα μετοικίσουν στον Άρη, πώς θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν την τροφή τους».
Ερωτώμενη με ποιο τρόπο θα μπορούσαν να αναπτυχθούν φυτά στον Άρη και να παράγουν και οξυγόνο, επισημαίνει ότι «όλες αυτές τις πληροφορίες τις έψαξαν τα παιδιά. Έκαναν έρευνα και ανέπτυξαν αυτό το θερμοκήπιο».
Ερωτώμενη για το πώς τα παιδιά βίωσαν όλη αυτή τη δουλειά που έγινε αλλά και τη βράβευση, η κα. Οικονομίδου σημειώνει ότι «ήταν μια σπουδαία εμπειρία για όλους μας. Μάλιστα, την ώρα που ανακοινώθηκε ότι η ομάδα μας παίρνει την πρόκριση, τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα. Τόσο γιατί το παρουσίασαν πάρα πολύ ωραία, γιατί αυτό είναι ένα από τα βασικά σημεία, που σημαίνει ότι έκαναν την παρουσίαση όλων όσων έμαθα, αλλά και ότι είδαν και άλλες ομάδες για το πώς συνεργάστηκαν και πήραν ιδέες».
Σημειώνει ιδιαίτερα πάντως η κα. Οικονομίδου, ότι «τα παιδιά αισθάνθηκαν ότι ανταμείφθηκαν οι κόποι τους μετά από τόση δουλειά. Κι αυτό γιατί δουλέψαμε και εκτός σχολείου και Σαββατοκύριακα προκειμένου να συνεργαστούν για να δουλέψουν όλοι μαζί».