Home > Πρώτο Θέμα > Απόφαση της ΔΕΥΑΔ οι οφειλές να βεβαιώνονται στις Δ.Ο.Υ. με ταυτόχρονη διακοπή του νερού Σχεδιασμός τοπικής ενημέρωσης μέσω του Smartville για τις έκτακτες διακοπές νερού

Απόφαση της ΔΕΥΑΔ οι οφειλές να βεβαιώνονται στις Δ.Ο.Υ. με ταυτόχρονη διακοπή του νερού Σχεδιασμός τοπικής ενημέρωσης μέσω του Smartville για τις έκτακτες διακοπές νερού

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑ κ. Γεωργιάδης

Απόφαση της ΔΕΥΑΔ οι οφειλές

να βεβαιώνονται στις Δ.Ο.Υ.

με ταυτόχρονη διακοπή του νερού

Σχεδιασμός τοπικής ενημέρωσης μέσω του Smartville για τις έκτακτες διακοπές νερού

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ότι, τα τελευταία δυο – τρία χρόνια, η πόλη της Δράμας έχει αντιμετωπίσει αρκετές βλάβες στο δίκτυο ύδρευσης από τη ΔΕΥΑΔ. Το πρόβλημα δεν είναι καινούριο φυσικά, παρ’ όλα αυτά συνεχίζεται ακόμα και σήμερα, καθώς είναι μάλλον δυσεπίλυτο.

Μεγάλο μέρος των βλαβών αυτών οφείλεται κυρίως στο παλαιωμένο δίκτυο της Δημοτικής Επιχείρησης, ενώ κάποιες άλλες, προέρχονται και από τα έργα του φυσικού αερίου.

Τόσο για τα παραπάνω, όσο και για θέματα ενημέρωσης των καταναλωτών, αλλά και για το ζήτημα των οφειλών, μιλάει στον «Π.Τ.» ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΔ κ. Γιάννης Γεωργιάδης,  ο οποίος παραδέχεται φυσικά τα προβλήματα, ενώ αναφέρεται και στον τρόπο με τον οποίο προτίθεται η Επιχείρηση να τα αντιμετωπίσει.

Οι βλάβες

Αναφερόμενος στο πολύ σοβαρό ζήτημα των έκτακτων βλαβών που εμφανίζονται κατά  διαστήματα, επισημαίνει ότι δεν χωράει δικαιολογία σ’ αυτό, όμως ξεκαθαρίζει ότι οι περισσότερες βλάβες εμφανίζονται κυρίως στο παλαιωμένο δίκτυο, το οποίο μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν έχει αλλάξει.

Όπως χαρακτηριστικά λέει, «ορισμένες βλάβες προκαλούνται από τα έργα του φυσικού αερίου και ορισμένες επειδή το δίκτυο είναι παλιό. Με το που δίνεις νερά δημιουργούνται υδραυλικά πλήγματα και το δίκτυο σπάζει λίγα μέτρα παρακάτω».

Τονίζει ακόμα ότι, «ενώ έχεις προγραμματίσεις να διορθώσεις μια βλάβη που έχει προκύψει, τη διορθώνεις, την κλείνεις και δίνεις νερά. Ξαφνικά το δίκτυο σπάζει μερικά μέτρα πιο κάτω. Και μ’ αυτόν τον τρόπο επέρχεται ταλαιπωρία των πολιτών, οι οποίοι και διαμαρτύρονται γιατί δεν ενημερώνονται για τις διακοπές. Για τις προγραμματισμένες διακοπές ενημερώνονται όλοι, ενώ για τις έκτακτες δεν προλαβαίνουμε. Μέχρι να βγάλουμε την ανακοίνωση, έχει διορθωθεί και η βλάβη».

Τοπική ενημέρωση

Ερωτώμενος για το τι μπορεί να γίνει με την ενημέρωση, σημειώνει ότι «σχεδιάζουμε τώρα ένα σύστημα, ώστε να ενημερώνονται οι πολίτες τοπικά με μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο. Η εφαρμογή θα δουλέψει μέσω του Smartville. Είναι μια δωρεάν εφαρμογή, μέσω της οποίας θα παίρνουν το μήνυμα όλοι».

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, από τις 30.000 περίπου συνδέσεις υδρομέτρων, σήμερα μόνοι οι 3.500 έχουν κατεβάσει στα κινητά τους και χρησιμοποιούν το Smartville».

Ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΔ, ζητάει από τους καταναλωτές συνδημότες μας, την κατανόησή τους για τις συνεχόμενες και έκτακτες βλάβες, τονίζοντας ότι «προτεραιότητά μας είναι το νερό και δεν το διαπραγματευόμαστε. Όσο μπορούμε θα πρέπει να προστατεύσουμε το νερό, να περιορίσουμε. Δεν έχει νόημα να αφήσουμε μια βλάβη να τρέχει για ώρες ώστε να ενημερώσουμε ότι θα γίνει διακοπή. Καταλαβαίνετε ότι για τις διατομές στο δίκτυο που μιλάμε, μια βλάβη είναι τεράστια απώλεια νερού».

Όπως τονίζει, «είναι κατανοητό ότι εκείνη την ώρα της διακοπής, εν θερμώ, όλοι νευριάζουν όταν θα ανοίξουν τη βρύση και δεν θα έχει νερό, αλλά με μια δεύτερη ψύχραιμη σκέψη, όλοι θα συμφωνήσουν ότι η προτεραιότητα είναι η σαφής ιεράρχηση στις ενέργειες που πρέπει να γίνουν».

Ο ίδιος, προτρέπει τους δημότες του Δήμου Δράμας, να κατεβάσουν την εφαρμογή του Smartville στα κινητά για να έχουν άμεση ενημέρωση τοπικά για διακοπές «ώστε να γλυτώσουμε όλοι την ταλαιπωρία και να αποκαταστήσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης και επικοινωνίας που έχουμε με τους πολίτες».

Το παλαιωμένο δίκτυο

Ερωτώμενος σε ποια περιοχή εμφανίζονται κυρίως οι περισσότερες βλάβες στο δίκτυο ύδρευσης, ο κ. Γεωργιάδης σημειώνει ότι, οι περισσότερες εμφανίζονται στη Ζώνη 1. Πρόκειται για την περιοχή στη βόρεια περιοχή της πόλης.

«Στην περιοχή αυτή, τοποθετήθηκε το καινούριο δίκτυο, το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί σε λειτουργία, παρά μόνο ένα μικρό κομμάτι», τονίζει και εξηγεί ότι «όταν έγινε το νέο δίκτυο πριν από 10 χρόνια στην περιοχή αυτή, έγιναν όλες οι κεντρικές παροχές και δεν δόθηκε ποτέ νερό γιατί δεν έφτασαν τα χρήματα για να γίνει η σύνδεση των σπιτιών. Και έχουν μείνει έτσι και τώρα το θέμα αυτό το έχουμε ψηλά στην ιεράρχηση. Γιατί ουσιαστικά το νέο δίκτυο παραμένει και θα χαλάσει μέσα στο χώμα αχρησιμοποίητο. Πρόκειται για μια άστοχη ενέργεια που έγινε στο παρελθόν, με την έννοια ότι τόσα χρόνια έπρεπε να λυθεί αυτό το θέμα».

Στο θέμα αυτό είχε αναφερθεί ο «Π.Τ.» με σχετικό δημοσίευμα στα μέσα Απριλίου του 2024. Πρόκειται για 500 νέες παροχές, με τη ΔΕΥΑΔ να έχει ζητήσει από Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) του Υπουργείο Εσωτερικών 250.000 ευρώ, το οποίο όμως προς το παρόν έδωσε μόνο από 90.000 ευρώ, οριζόντια σε όσους Δήμους έχουν ζητήσει ποσά για το ίδιο ζήτημα.

Να σημειωθεί ότι, όταν κατασκευάστηκε το έργο της Ζώνης 1, το έργο των συνδέσεων δεν ήταν επιλέξιμη δαπάνη, πράγμα που σημαίνει ότι οι συνδέσεις στην περιοχή της Ζώνης 1, δεν είχαν γίνει. Στη συνέχεια, η Δημοτική Επιχείρηση καλύπτοντας σταδιακά μέσα από διάφορα προγράμματα, μπόρεσε και χρηματοδότησε ορισμένες απ’ αυτές τις συνδέσεις.

Στα ιδιαίτερα δύσκολα χρόνια με τους αυξημένους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΥΑΔ προς τη ΔΕΗ, τα έργα δεν μπορούσαν να προχωρήσουν και έτσι κατατέθηκε αίτημα προς το Υπουργείο Εσωτερικών, από το οποίο ζητήθηκε ένα ποσό 250.000 ευρώ, για την χρηματοδότηση 500 νέων παροχών στο νέο δίκτυο ύδρευσης στη Ζώνη 1 στην πόλη της Δράμας.

Βεβαίωση οφειλών στις Δ.Ο.Υ.

Αναφερόμενος στις οφειλές καταναλωτών προς τη ΔΕΥΑΔ, ο κ. Γεωργιάδης, επισημαίνει ότι δεν έχουν γίνει και πολλά πράγματα και το ποσό των οφειλών έχει μειωθεί ελάχιστα.

Όπως σημειώνει μάλιστα ο ίδιος, «λόγω των υψηλών  θερμοκρασιών τη θερινή περίοδο, η ΔΕΥΑΔ δεν προχώρησε σε διακοπές νερού σε υδρόμετρα, ενώ αναμένεται η ενέργεια αυτή να ξεκινήσει κάποια στιγμή από τον Σεπτέμβριο».

Ο κ. Γεωργιάδης τονίζει χαρακτηριστικά ότι, «το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΔ έχει πάρει την απόφαση ώστε από εδώ και πέρα οι οφειλές να βεβαιώνονται στη Δ.Ο.Υ. Για να εφαρμοστεί αυτό, αναμένεται υπουργική απόφαση και βρισκόμαστε σ’ αυτό το στάδιο».

Ερωτώμενος αν παράλληλα με τη βεβαίωση των οφειλών στη Δ.Ο.Υ., θα γίνεται και διακοπή νερού, ο κ. Γεωργιάδης σημειώνει ότι «προς το παρόν δεν έχει διευθετηθεί το θέμα αυτό, αλλά το πιθανότερο είναι πως θα γίνεται και διακοπή νερού. Πρέπει να γίνει ένα πολύ αυστηρό πλαίσιο διαχείρισης, γιατί πλέον τα καμπανάκια έχουν αρχίσει και χτυπάνε και είναι σοβαρά τα ζητήματα αυτά».