Home > νέα > Αρτεμιάδης: Σε κυνηγούς σεμιναρίων και πτυχίων μετατρέπονται οι εκπαιδευτικοί για να δουλέψουν

Αρτεμιάδης: Σε κυνηγούς σεμιναρίων και πτυχίων μετατρέπονται οι εκπαιδευτικοί για να δουλέψουν

Χαμηλά τα ποσοστά της απεργίας των εκπαιδευτικών στη Δράμα

Αρτεμιάδης: Σε κυνηγούς σεμιναρίων

και πτυχίων μετατρέπονται

οι εκπαιδευτικοί για να δουλέψουν

Διαμαρτυρία και από την Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας –  Θράκης

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ κινητοποιήσεις προχώρησαν χθες οι εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα, ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου που κατέθεσε αιφνιδιαστικά το Υπουργείο Παιδείας, σχετικά με την πρόσληψη 4.500 νέων εκπαιδευτικών. Μόνο που το νομοσχέδιο αυτό, όχι μόνο επειδή έρχεται αιφνιδιαστικά, όχι μόνο επειδή δεν προηγήθηκε καμιά συζήτηση και διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, αλλά κυρίως επειδή αλλάζει όλο το σύστημα των προσλήψεων εκπαιδευτικών στο δημόσιο τομέα.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί, είναι ότι ακόμα και οι Ομοσπονδίες των Γονέων Μαθητών έχουν εκδώσει ψηφίσματα διαμαρτυρίας, ζητώντας άμεσα την απόσυρσή του.

 

Λ. Αρτεμιάδης: «Κυνηγοί σεμιναρίων…»

ArtemiadisΣτον «Πρωινό Τύπο» μίλησε χθες ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης, ο οποίος επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι, το νέο σύστημα «προσλήψεων – διορισμών» αποτελεί προαναγγελία απολύσεων χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οδηγεί στην πλήρη απαξίωση του πτυχίου και την ανατροπή του εργασιακού μέλλοντος χιλιάδων αναπληρωτών, ενώ παράλληλα βρίσκεται πολύ πίσω από τις τεράστιες ανάγκες της Εκπαίδευσης και των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.

«Δεν διαφωνούμε με τους διορισμούς, αλλά για το σύστημα των διορισμών που αλλάζει», τονίζει ιδιαίτερα ο κ. Αρτεμιάδης και συνεχίζει: «Εμείς δεν λέμε όχι στους διορισμούς, γιατί αυτό είναι αίτημα χρόνων. Λέμε όμως ότι, αυτό το σύστημα διορισμών δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό γιατί αλλάζει όλα τα δεδομένα».

Σύμφωνα με τον κ. Αρτεμιάδη, «το νέο σύστημα διορισμών που φέρνει η κυβέρνηση, πατάει σε ένα σύστημα που θέτει πλαφόν στην προϋπηρεσία, απαξίωση του βασικού πτυχίου διότι μοριοδοτεί τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Δίνει 120 μήνες προϋπηρεσία και πριμοδοτεί και άλλα προσόντα όπως διδακτορικό, μεταπτυχιακό, οικογενειακά κριτήρια και άλλα και έχουμε πλέον ολική ανατροπή στους πίνακες».

Όπως λέει στον «Π.Τ.» ο κ. Αρτεμιάδης, «εμείς σαν κλάδος, λέμε: βασικό πτυχίο και προϋπηρεσία χωρίς πλαφόν. Τα υπόλοιπα είναι προσοντολόγιο. Μέσα απ’ αυτό το σύστημα, χιλιάδες συνάδελφοι που δουλεύουν για χρόνια και δεν είχαν τη δυνατότητα να κάνουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά, θα μείνουν απ’ έξω. Ένας συνάδελφος που δουλεύει 10 μήνες για παράδειγμα βγαίνει χαμένος, από έναν που έχει μεταπτυχιακό παίρνει αμέσως 20 μήνες προϋπηρεσία.

Αυτό που κάνει στην ουσία, είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού και το μετατρέπει σε κυνηγό σεμιναρίων και πτυχίων. Έχουν αρχίσει τώρα όλοι και ψάχνουν σεμινάρια 300 και 400 ωρών, μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως με 2.000 ευρώ και με 4.000 ευρώ, με την ελπίδα του διορισμού. Και όλοι αυτοί μετατρέπονται σε δυνατό πελατολόγιο».

 

Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Αν. Μακεδονίας – Θράκης

«Οι γονείς λέμε όχι στο σχέδιο νόμου», επισημαίνει με επιστολή της προς τα μέσα ενημέρωσης, η Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης και τονίζει ιδιαίτερα ότι, «καθιερώνονται κριτήρια και μοριοδοτούνται με 50% η προϋπηρεσία και με 50% ακαδημαϊκά προσόντα (μεταπτυχιακό, διδακτορικό, ξένες γλώσσες, Η/Υ, επιμορφωτικά σεμινάρια) και κοινωνικά κριτήρια (παιδιά, αναπηρία κλπ)».

Επίσης, κάνουν λόγο ότι «ακόμη και οι 4.500 διορισμοί να γίνουν την επόμενη χρονιά, δεν επαρκούν και πάλι για να καλυφθούν οι κουτσουρεμένες ανάγκες στην ειδική αγωγή, αφού φέτος εργάζονται περίπου 15.000. Ωστόσο με τις αλλαγές που επέρχονται στους πίνακες των αναπληρωτών, χιλιάδες συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί δε θα δουλεύουν του χρόνου».

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην Ειδική Αγωγή, όπου «περιμένουμε μήνες να έρθει η παράλληλη στήριξη, κι αυτή όταν έρχεται είναι αλα-καρτ, οι δομές είτε αργούν να στελεχωθούν είτε αυτό γίνεται ανεπαρκώς. Ξέρουμε καλά πως πολλές φορές τα παιδιά μας βλέπουν τους εκπαιδευτικούς τους να φεύγουν την επόμενη χρονιά είτε γιατί τους προσλαμβάνουν αλλού είτε γιατί μένουν άνεργοι. Νιώθουμε τι σημαίνει να δουλεύεις με ελαστικές σχέσεις εργασίας καθώς πολλοί γονείς εργάζονται μ’ αυτό τον τρόπο αλλά και πολλοί από μας το ζούμε με τα παιδιά μας, όταν μπαίνουν στην παραγωγή».

Η Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Περιφέρειας ΑΜΘ, ζητάει από την κυβέρνηση το διορισμό τουλάχιστον 30.000 εκπαιδευτικών «για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία και πάλι χωρίς υπεύθυνο ολοήμερου, με υπερπληθή τμήματα, πολλαπλές αναθέσεις μαθητών κτλ».