Κατάμεστη η αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου Δράμας
Αν. Δούφλια (ΚΕΣΥ Δράμας):
«Η πρώιμη παρέμβαση είναι αυτή
που μετράει και εκεί στοχεύουμε…»
Οι αρμοδιότητες της νεοσύστατης υπηρεσίας του ΚΕΣΥ Δράμας
Της Σουζάνας Θεοδωρίδου
Μια άκρως ενδιαφέρουσα εκδήλωση πραγματοποίησε το απόγευμα της Δευτέρας 4 Φεβρουαρίου, στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας, το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) Δράμας.
Η εκδήλωση, διοργανώθηκε σε συνεργασία με τον «Σύλλογο γονέων παιδιών με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες Ν. Δράμας», με θέμα: «Κ(ι)ΕΣΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ;».
Η αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου Δράμας, κατακλύστηκε από πλήθος Δραμινών, γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών, οι οποίοι παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την εκδήλωση.
Σκοπός της εκδήλωσης, ήταν η ενημέρωση της τοπικής μας κοινωνίας για τις αρμοδιότητες της νεοσύστατης Υπηρεσίας, αλλά και για τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ), οι οποίες αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία όλων των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών.
Η κα. Αναστασία Δούφλια
Η Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής του ΚΕΣΥ Δράμας κα. Αναστασία Δούφλια, σε δηλώσεις της στην εφημερίδα μας, αναφέρθηκε στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν μέσω της προβολής ενός βίντεο.
Στη συνέχεια και μετά την προβολή του βίντεο, ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση με το κοινό για τα χαρακτηριστικά και τους τρόπους αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών.
Όπως εξήγησε η κα. Δούφλια, οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κυρίως οι μαθητές είναι δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαναγνωσία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, οι οποίες έχουν να κάνουν με τη δυσκολία στον προφορικό και γραπτό λόγο, αλλά και στον μαθηματικό συλλογισμό.
Ο σκοπός της εκδήλωσης, όπως μας εξήγησε η κα. Δούφλια ήταν διττός, από τη μια πλευρά για να πληροφορήσει το κοινό για τις αρμοδιότητες της νεοσύστατης υπηρεσίας του ΚΕΣΥ, όπου το παλιό ΚΕΔΥ μετονομάστηκε σε ΚΕΣΥ, και από την άλλη να ενημερώσει το κοινό για τα χαρακτηριστικά των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν καλύτερα.
Η έδρα του ΚΕΣΥ, παραμένει στην περιοχή των Αμπελακίων Δράμας, ενώ έχει αυξηθεί το προσωπικό της υπηρεσίας.
Σε ερώτηση της εφημερίδα μας, για το πόσο ενημερωμένη είναι η τοπική κοινωνία της Δράμας σχετικά με την αντιμετώπιση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, η κα. Δούφλια, απάντησε ότι: «Η τοπική κοινωνία είναι αρκετά ενημερωμένη, αλλά πάντα υπάρχει ο φόβος και το άγχος από τους γονείς κυρίως, αλλά και ο στιγματισμός πολλές φορές. Οι γονείς διστάζουν να φέρουν τα παιδιά τους στην υπηρεσία. Νομίζω ότι όλα ξεκινάνε από την αποδοχή του προβλήματος, της δυσκολίας, διότι αν δεν την αποδεχτεί δεν θα μπορεί να την αντιμετωπίσει και δεν θα μπορεί να προχωρήσει παρακάτω. Η πρώιμη παρέμβαση είναι αυτή που μετράει και εκεί στοχεύουμε. Από το Δημοτικό το παιδί πρέπει να ξεκινήσει να κάνει κάποιες παρεμβάσεις στοχευμένες έτσι ώστε να υπάρξει βελτίωση. Όλα επιδέχονται βελτίωσης».
Η κα. Σαββατούλα Γεωργιάδου
Ακολούθως, σε δηλώσεις της στην εφημερίδα μας η Κοινωνική Λειτουργός στο ΚΕΣΥ Δράμας η κα. Σαββατούλα Γεωργιάδου μίλησε για τις αρμοδιότητες του Κέντρου. Αποστολή του ΚΕΣΥ, όπως μας εξήγησε η κα. Γεωργιάδου είναι η υποστήριξη όλων των σχολικών μονάδων και των εργαστηριακών κέντρων της περιοχής αρμοδιότητάς του. Στόχος του, είναι η διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και η προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου.
«Για την εκπλήρωση της αποστολής του, δραστηριοποιείται στους εξής τομείς: διερεύνηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών, διενέργεια αξιολογήσεων, σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων καθώς και δράσεων επαγγελματικού προσανατολισμού, υποστήριξη του συνολικού έργου των σχολικών μονάδων ή των εργαστηριακών κέντρων, διενέργεια ενημερώσεων και επιμορφώσεων της σχολικής κοινότητας και ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου», υποστήριξε μεταξύ άλλων η κα. Γεωργιάδου.
Όλες οι δραστηριότητες των ΚΕΣΥ, έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό, ενώ μπορούν να απευθύνονται στην υπηρεσία τόσο γονείς όσο και σχολικές μονάδες.
Στόχος όπως σημείωσε η κα. Γεωργιάδου, είναι ο εντοπισμός, πιθανόν εκπαιδευτικών αναγκών ή ψυχοκοινωνικών δυσκολιών των μαθητών, η έγκαιρη αξιολόγησή τους και παρέμβαση, και ο εντοπισμός πιθανόν δομικών φραγμών στη μάθηση εντός της σχολικής κοινότητας.
Το ΚΕΣΥ, είναι μια αποκεντρωμένη δημόσια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία εποπτεύεται διοικητικά από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ΑΜΘ, και προς την άσκηση των επιστημονικών και παιδαγωγικών καθηκόντων, συντονίζεται από το οικείο περιφερειακό κέντρο εκπαιδευτικού σχεδιασμού.