Home > νέα > Δράσεις ευαισθητοποίηση μαθητών στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας-Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Δράσεις ευαισθητοποίηση μαθητών στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας-Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Δράσεις ευαισθητοποίηση μαθητών

στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

Δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριων στα θέματα αναπηρίας και δημιουργία βίντεο μικρού μήκους με στόχο την παρουσίαση καλών συνεργατικών πρακτικών στον χώρο της εκπαίδευσης παρουσίασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ1 τμήματος του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών της τάξης.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (International Day of Persons with Disabilities) καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.

Η απόκτηση ενσυναίσθησης και ευαισθησίας για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, όπως και η καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων είναι συνεχής στόχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Έτσι, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία-ΑΜΕΑ και με αφορμή το βιβλίο της Jeanne Willis, «Η Αργυρώ γελάει» που περιέχεται στο βιβλίο της Γλώσσας της Γ’ Δημοτικού το Γ΄1 τμήμα του Σχολείου μας με δάσκαλο τον κ. Φιλήμονα Καβάκα εκτέλεσε σχετικό πρόγραμμα.

Την επιμέλεια του προγράμματος ανέλαβε η δασκάλα παράλληλης στήριξης του ίδιου τμήματος κ. Έλενα Στοιμενίδου, ειδική παιδαγωγός με εξειδίκευση στο σύστημα γραφής Braille που χρησιμοποιούν οι τυφλοί. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά της τάξης:

Συνειδητοποίησαν τη δυσκολία της κίνησης ατόμων ΑΜΕΑ με αναπηρικό καροτσάκι και βίωσαν μερικά από τα αισθήματα ατόμων ΑΜΕΑ στην κίνησή τους καθώς δοκίμασαν να κινηθούν με αναπηρικό καροτσάκι στους χώρους του σχολείου.

Διέκριναν τη διαφορά ανάμεσα στο να κινηθείς για λίγο με αναπηρικό καροτσάκι ως παιχνίδι και στην πραγματικότητα, μέσα από το συμμερισμό της εμπειρίας ενός παιδιού της τάξης το οποίο δεν ήθελε καθόλου να καθίσει στο αναπηρικό καροτσάκι γιατί είχε βιώσει το καροτσάκι πρόσφατα μετά από ατύχημα.

Κατάλαβαν τη δυσκολία της κίνησης και του προσανατολισμού αλλά και τις σκοτεινές εικόνες ενός ατόμου νε σοβαρά προβλήματα όρασης, κινούμενοι με κορδέλα στα μάτια και με μπαστουνάκι.

Ήρθαν σε επαφή με τη γραφή Braille των ατόμων με απώλεια όρασης, αγγίζοντας ανάγλυφες σελίδες Braille αλλά και γράφοντας λέξεις με το αλφάβητο της γραφής αυτής.

Συζήτησαν/μίλησαν για τα αισθήματά και την εμπειρία που βίωσαν κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης της κίνησης ατόμων ΑΜΕΑ.

Δραματοποίησαν το όλο πρόγραμμα.

Το link για το βίντεο με την παρουσίαση του προγράμματος

https://drive.google.com/file/d/1gk4YLV2Wh6tvE2PG0GAnokMGt6b8K6d8/view?usp=sharig