Home > Πρώτο Θέμα > «Δρόμο θρίλερ, βγαλμένο από άλλη εποχή…» χαρακτήρισε το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας

«Δρόμο θρίλερ, βγαλμένο από άλλη εποχή…» χαρακτήρισε το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας

 

4η αποκεντρωμένη Ευρωπαϊκή Σύνοδος Εργασίας για τις συνοριακές περιφέρειες της Ε.Ε.

«Δρόμο θρίλερ, βγαλμένο από άλλη εποχή…»

χαρακτήρισε το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης

ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας

Στ. Γεωργιάδης: «Ο Διευρωπαϊκός Άξονας Ε61 είναι σχεδιασμένος και χαραγμένος από την Ευρώπη.

Τα υπόλοιπα είναι για εσωτερική κατανάλωση»

Του Θανάση Πολυμένη

ΩΣ «δρόμο θρίλερ, βγαλμένο από άλλη εποχή του περασμένου αιώνα», χαρακτήρισε το δρόμο Δράμας – Αμφιπόλεως, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανος Γεωργιάδης, κατά τον χαιρετισμό του στην 4η αποκεντρωμένη Ευρωπαϊκή Σύνοδο Εργασίας για τις συνοριακές περιφέρειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.)

Επίσης, αναφερόμενος στο Διευρωπαϊκό Άξονα Ε61, τόσο σε δηλώσεις του στα τοπικά μέσα ενημέρωσης όσο και στον χαιρετισμό του, σημείωσε ότι έχει σχεδιαστεί και έχει χαραχθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) και ζήτησε από τους συνέδρους να στηρίξουν το αίτημα της περιοχής για την κατασκευή του.

 

Ευρωπαϊκή Σύνοδος για τις συνοριακές περιοχές

Για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε χθες στη Δράμα, η 4η αποκεντρωμένη Ευρωπαϊκή Σύνοδος Εργασίας με θέμα: «Ενισχύοντας την Ανάπτυξη και την Συνοχή στις Συνοριακές Περιφέρειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης» και το ότι έγινε στην πόλη μας, λογίζεται στην επιτυχία του Επιμελητηρίου Δράμας.

Η διοργάνωση ανήκει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) και την Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής (DG REGIO), σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Δράμας.

Πρόκειται για μια σημαντική διοργάνωση, όσον αφορά τις συνοριακές περιφέρειες της Ε.Ε., καθώς οι διασυνοριακές περιοχές παρουσιάζονται μερικές φορές ως εργαστήρια ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Η ενίσχυση των αλληλεπιδράσεων σε αυτά τα σύνορα προάγει την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη αυτών των περιοχών μειώνοντας τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις και οι άνθρωποι στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Ένα σημαντικό διδακτικό μάθημα είναι ότι η προώθηση της διασυνοριακής συνεργασίας δεν είναι μόνο θέμα χρηματοδότησης. Η συμμετοχή των ενδιαφερομένων σε όλα τα επίπεδα (τοπική, περιφερειακή, εθνική και ευρωπαϊκή) είναι απαραίτητη. Η ανταλλαγή εμπειριών και η μάθηση από τις υπάρχουσες πρακτικές είναι το κλειδί για την επιτυχία. Απαιτούνται κοινές προσπάθειες για τον εντοπισμό και την επίλυση υφισταμένων νομικών και διοικητικών εμποδίων που παρεμποδίζουν τη συνεργασία.

Σημαντική ήταν επίσης η παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών από την Ε.Ε., που διαχειρίζονται τα προγράμματα του Interreg, μέλη της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Ανάπτυξης και άλλοι. Από την πλευρά της κυβέρνησης συμμετείχε και χαιρέτησε ο γεν. γραμματέας του Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Αυλωνίτης.

EPIMELHTHRIO 1

Γεωργιάδης: Ο Διευρωπαϊκός Άξονας Ε61

Σε δηλώσεις του στα τοπικά μέσα ενημέρωσης και αναφερόμενος στην 4η αποκεντρωμένη σύνοδο, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Γεωργιάδης, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στον Διευρωπαϊκό Άξονα Ε61, στέλνοντας μηνύματα προς πολλούς αποδέκτες και ζητώντας την κατασκευή του, καθώς θα δώσει σημαντική ανάπτυξη στην περιοχή.

Όπως είπε μεταξύ άλλων, «μπορεί εδώ, τοπικά, να συζητάμε πάρα πολύ, να μιλάμε για διάφορα έργα, να υποστηρίζουμε πράγματα τα οποία ουσιαστικά δεν μπορούν να γίνουν.  Να θέλουμε να γίνουν, αλλά να μην μπορούν να γίνουν. Κι αυτό διότι στα μεγάλα έργα, εδώ και 20-30 χρόνια, αυτά έχουν αποτυπωθεί στον σχεδιασμό της Ευρώπης εκείνη την εποχή. Αυτά για να αλλάξουν σήμερα, πρέπει να υπάρχει πολύ σκληρή δουλειά. Δεν μπορεί να αλλάξει ούτε ο Διευρωπαϊκός Άξονας, γιατί έχει χαραχθεί, δεν μπορεί να αλλάξει ούτε η σιδηροδρομική Εγνατία, δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα απ’ αυτά. Άρα, εδώ μιλάμε, ότι θα πρέπει εμείς να προσαρμοστούμε σε δεδομένα παραγωγικά μέσα στα μεγάλα αυτά έργα. Για να μπορέσουμε κι εμείς ως περιοχή να βγούμε από την απομόνωση. Ο Ε61 υπάρχει στην Ευρώπη. Το τι μας λένε εδώ και το τι μας λέει ο καθένας, εμένα προσωπικά που φαντάζει μια απλή ιστορία εσωτερικής κατανάλωσης. Η ουσία είναι άλλη και η ουσία είναι η Ευρώπη κι αυτό που έχει χαραχθεί».

«Δρόμος θρίλερ…»

Κατά τον χαιρετισμό του, ο κ. Γεωργιάδης έκανε ιδιαίτερα αναφορά και στο δρόμο Δράμας – Αμφιπόλεως, χαρακτηρίζοντάς τον ως ένα «δρόμο θρίλερ, βγαλμένο από περασμένο αιώνα».

Αναφερόμενος μεταξύ άλλων στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης, σημείωσε ότι, «αποτελεί ίσως την πιο σημαντική περιοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεωπολιτικά για τους γνωστούς λόγους. Είναι μια Περιφέρεια με τεράστιες δυνατότητες. Με πύλες που οδηγούν σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, την Ασία, τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας καθώς και σε λιμάνια που θα διαδραματίσουν σημαντική παρουσία στην εθνική ευρωπαϊκή οικονομία τα επόμενα χρόνια.

Μπορούμε ίσως να μιλάμε για το σημαντικότερο σημείο οικονομίας και ανάπτυξης για την Ε.Ε. στο άμεσο μέλλον. Υπάρχουν όμως ακόμα προβλήματα που δυστυχώς δεν έχουν επιλυθεί. Ενώ οδικές υποδομές όπως η Εγνατία Οδός, έχει ολοκληρωθεί, δεν έχουν γίνει όλοι οι κάθετοι άξονες που να τη συνδέουν με τα κέντρα όπως για παράδειγμα τη Δράμα.

Ταξιδέψατε, όλοι εσείς που ήρθατε από μακριά, από το δρόμο της Θεσσαλονίκης για τη Δράμα, ή από Καβάλα για τη Δράμα. Μόλις πήρατε την έξοδο από Εγνατία, αρχίζει ένας δρόμος θρίλερ. Δρόμος βγαλμένος από μια άλλη εποχή του περασμένου αιώνα. Ευθύνες υπάρχουν πολλές. Τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο Περιφερειών. Όμως οι πολίτες αυτής της περιοχής, οι Ευρωπαίοι πολίτες, οι Έλληνες, οι Βούλγαροι επισκέπτες, οι τουρίστες, έχουν υποστεί αυτά τα λάθη. Είναι εμπόδιο ανάπτυξης αυτός το δρόμος. Εμπόδιο προσέλκυσης επενδύσεων. Εμπόδιο προσβασιμότητας και συνοχής. Η απομόνωση αυτή από τον βασικό οδικό άξονα είναι ένα τεράστιο εμπόδιο, που προκαλεί και μεγάλη ενδοπεριφερειακή ανισότητα. Υπάρχει στο σχεδιασμό της Ε.Ε. και της χώρας, ο Διευρωπαϊκός Άξονας Ε61 που άρει αυτά τα εμπόδια, σε συνδυασμό με μικρότερες οδικές αναγκαίες εφικτές παρεμβάσεις. Παρακαλώ να στηρίξετε το αίτημα της περιοχής για την κατασκευή αυτού του Διευρωπαϊκού Άξονα. Είναι έργο ανάπτυξης όλης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Είναι κομβικό σημείο».