Πανελλαδικές εξετάσεις
Δύο Δραμινοί μαθητές
που πέτυχαν υψηλές
βαθμολογίες μιλάνε στον «Π.Τ.»
Ο Περικλής Καραβαγγέλης με 18.616 μόρια στοχεύει στη Νομική Σχολή
Με 17.336 μόρια, ο Παναγιώτης Λαζαρίδης έχει βάλει στόχο την Φαρμακευτική Σχολή
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ Παρασκευή 9 Ιουλίου, ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων των αποφοίτων Λυκείων, για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ της χώρας. Ήδη, στο φύλλο του «Πρωινού Τύπου» του περασμένου Σαββάτου 10 Ιουλίου, φιλοξενούσαμε δηλώσεις του κ. Γιάννη Γαζάνη, προέδρου των Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας, σχετικά με την πρώτη εικόνα για το πώς κινήθηκαν γενικά οι βαθμολογίες των υποψηφίων.
Σε γενικό επίπεδο πάντως, αυτό που διαφαίνεται, είναι ότι στις φετινές βαθμολογίες, οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ στο Νομό Δράμας, φαίνεται ότι κινήθηκαν καλύτερα από την περσινή χρονιά. Το μοτίβο αυτό επιβεβαιώνει και η προϊσταμένη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κα. Βαμβούρη, η οποία σε δηλώσεις της χθες στον «Πρωινό Τύπο», σημειώνει ότι «σε γενικές γραμμές, τα παιδιά φέτος κινήθηκαν σε καλό επίπεδο. Εκείνο που φαίνεται να δυσκόλεψε τους υποψηφίους, ήταν το μάθημα της έκθεσης, όπως και κάθε χρόνο. Η έκθεση είναι ένας αστάθμητος παράγοντας», σημειώνει.
Επειδή όπως έχει εξελιχθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα ο τρόπος ανακοίνωσης, τόσο των βαθμολογιών, όσο και στη συνέχεια με τα αποτελέσματα των Σχολών στις οποίες περνούν οι υποψήφιοι, ο «Πρωινός Τύπος» κατάφερε και συνομίλησε με δυο μαθητές, οι οποίοι σημείωσαν αρκετά υψηλά μόρια. Πρόκειται για τον Περικλή Καραβαγγέλη, μαθητή του 2ου ΓΕΛ Δράμας, ο οποίος συγκέντρωσε 18.616 μόρια, και για τον Παναγιώτη Λαζαρίδη, μαθητή του 3ου ΓΕΛ Δράμας, ο οποίος συγκέντρωσε 17.336 μόρια. Ο πρώτος έχει στόχο τη Νομική Σχολή και ο δεύτερος την Ιατρική ή τουλάχιστον τη Φαρμακευτική.
Π. Καραβαγγέλης με 18.616 μόρια
Ο «Πρωινός Τύπος», μίλησε με τον Περικλή Καραβαγγέλη, και στην ερώτηση για το πώς αισθάνεται για το αποτέλεσμα της βαθμολογίας του, σημειώνει: «Αισθάνομαι μεγάλη χαρά, καθώς ήταν ένα απρόσμενο αποτέλεσμα. Περίμενα να έχω γράψει καλά, αλλά δεν περίμενα κάτι αντίστοιχο στη βαθμολογία μου. Η αλήθεια είναι ότι, στη δική μας θεωρητική κατεύθυνση, είναι ολίγον τι, δύσκολο να αποτιμήσει κανείς πόσο έχει γράψει, καθώς παρεισφρύει και ο υποκειμενικός παράγοντας, ο οποίος έγκειται και στο βαθμολογητή ως ένα βαθμό».
Στην ερώτηση για το ποια μαθήματα έδωσαν ώθηση στη βαθμολογία του, τονίζει ότι στα μαθήματα που έγινε η διαφορά, ήταν αρχαία ελληνικά και νεοελληνική γλώσσα. Ερωτώμενος επίσης για το πώς αντιμετώπισε τη δύσκολη κατάσταση της πανδημίας, σημειώνει: «Είναι αναμφισβήτητο, ότι η φετινή χρονιά ήταν μια ιδιάζουσα περίπτωση. Παρουσιάστηκαν δυσκολίες, τόσο από τον εγκλεισμό, όσο και μέσω της τηλεκπαίδευσης˙ υπήρχαν πολλές αντιξοότητες. Προσωπικά προσπαθούσα να μπω σε ένα πρόγραμμα όσο το δυνατόν εφικτό, αλλά είχα και μεγάλη στήριξη, εκτός από το οικογενειακό μου περιβάλλον, αλλά και από τους καθηγητές μου, τους οποίους και ευχαριστώ, οι οποίοι διαδραμάτισαν ένα σημαντικό κομμάτι στην επιτυχία μου».
Ο ίδιος πάντως δηλώνει ότι στόχος του είναι η Νομική Σχολή, ασχέτως από το σε ποια πόλη θα επιλεγεί τελικά, ενώ τονίζει ιδιαίτερα ότι, έχει «στενή σχέση με τη Νομική επιστήμη, καθ’ ότι, τόσο ο παππούς μου, όσο και οι δυο μου γονείς είναι δικηγόροι. Οπότε είχα πολλαπλά ερεθίσματα από το χώρο της Νομικής από νεαρή ηλικία. Ωστόσο είναι ένας κλάδος που με ενδιαφέρει πάρα πολύ».
Ερωτώμενος για το αν δεν πετύχαινε το αποτέλεσμα που ήθελε τι θα έκανε, σημειώνει ότι «στην περίπτωση εκείνη θα κοίταζα κάποιο άλλο τμήμα, που θα ήταν κοντά στα ενδιαφέροντά μου. Ωστόσο δεν θα απέκλεια και το ενδεχόμενο να δώσω ξανά εξετάσεις».
Στο σημείο αυτό ευχαριστεί ιδιαίτερα τους καθηγητές του κα. Αγγελική Πετσάνη στην Έκθεση και στα Αρχαία, τον κ. Χαράλαμπο Χαραλαμπίδη στην Ιστορία και τον κ. Αλέξανδρο Ράδο στην Κοινωνιολογία. Επίσης, ιδιαίτερα αναφορά κάνει στη μητέρα του Αναστασία Ντεμίρη, η οποία στέκει πάντα δίπλα του, συμπαραστάτης στις δύσκολες στιγμές και όχι μόνο.
Ερωτώμενος για το τι σύστημα ακλούθησε για το διάβασμα, ο Π. Καραβαγγέλης σημειώνει:
«Προσωπικά, ακολούθησα ένα δικό μου σύστημα διαβάσματος, το οποίος διαμόρφωσα έπειτα από συζήτηση με τους καθηγητές μου και το οποίο θεωρώ ότι ανταποκρινόταν στις δικές μου κλήσεις, στις δικές μου δυνατότητες. Είναι καθαρά υποκειμενικά αυτά τα ζητήματα.
Το βασικό ήταν να καλύπτω ώρες διαβάσματος, προσπαθούσα να είμαι όσο πιο συνεπής γινόταν στις μαθητικές μου υποχρεώσεις, τόσο στο σχολείο, όσο και στο φροντιστήριο. Σε ορισμένα μαθήματα έδωσα μεγαλύτερη βαρύτητα, όπως τα αρχαία ελληνικά όπου ο όγκος της ύλης ήταν σαφώς μεγαλύτερο απ’ ότι στα υπόλοιπα και σίγουρα κρατούσα πάντα σημειώσεις και κάποιες κατευθυντήριες γραμμές».
Τέλος, σε μήνυμά του προς τα παιδιά τα οποία την επόμενη χρονιά θα δοκιμαστούν στις πανελλαδικές εξετάσεις σημειώνει: «Αν μπορούσα να πω κάτι, θα ήταν να έχουν ψυχραιμία, να οργανώσουν με σύνεση το χρόνο τους καθώς και να έχουν επίγνωση του διαβάσματος που οφείλουν να κάνουν προκειμένου να πετύχουν τον στόχο τους. Σε περίπτωση οποιασδήποτε αντιξοότητας που παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς, να την αντιμετωπίσουν σθεναρά, να μιλήσουν και με κοντινούς τους ανθρώπους, οι οποίοι θα τους παρέχουν την στήριξη και την απαραίτητη καθοδήγηση. Και φυσικά το ενδεχόμενο της αποτυχίας δεν θα πρέπει να τους φοβίσει».
Π. Λαζαρίδης: 17.336 μόρια
Ο Παναγιώτης Λαζαρίδης, μαθητής του 3ου ΓΕΛ Δράμας συγκέντρωσε 17.336 μόρια και στοχεύει, αν όχι στην Ιατρική, στη Φαρμακευτική ή τουλάχιστον σε μια παραπλήσια Σχολή. Όπως επισημαίνει μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο», «είμαι πολύ ικανοποιημένος γιατί δούλευα πολύ σκληρά όλα αυτά χρόνια και ειδικά οι δύο τελευταίες χρονιές, ήταν αρκετά δύσκολες με τον κορωνοϊό. Αλλά με διάβασμα και υπομονή, κατάφερα και έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα κι αυτό με ικανοποιεί».
Όπως μας λέει ο Παναγιώτης Λαζαρίδης, στόχος ήταν βασικά η Ιατρική Σχολή, επισημαίνοντας ότι «μάλλον δεν την πιάνω, ενώ τώρα είμαι σε μια φάση που βλέπω τις άλλες επιλογές που έχω, όπως Φαρμακευτική, Μοριακή Βιολογία και ανάλογα με τις βάσεις, θα αποφασίσω στα σίγουρα τι θα κάνω στο μέλλον».
Ερωτώμενος για το ζήτημα του πώς αντιμετώπισε την περίοδο της πανδημίας και το διάβασμα, σημειώνει ότι, «ουσιαστικά κοίταξα να αξιοποιήσω τον χρόνο που είχα όσο ήμουν στο σπίτι, επειδή μειώθηκε ο χρόνος που πήγαινα στο σχολείο και στο φροντιστήριο. Οπότε κοίταξα να αξιοποιήσω τον χρόνο μου αυτό, να εστιάσω στις αδυναμίες μου και να αφοσιωθώ περισσότερο. Δυστυχώς όμως, το αρνητικότερο σημείο ήταν του εγκλεισμού, που δεν πήγαινα σχολείο, που δεν υπήρχε αυτή η καθημερινή επαφή με τους συμμαθητές μου».
Στην ερώτηση αν είχε κάποιο σύστημα που ακολουθούσε στο διάβασμα, ο Π. Λαζαρίδης επισημαίνει ότι «άκουγα τη γνώμη των καθηγητών μου, αλλά επειδή εδώ και χρόνια διαβάζω συστηματικά, είχα το δικό μου πρόγραμμα, είχα τακτοποιήσει ποια μαθήματα θα κάνω και ποιες μέρες, οπότε δεν υπήρχε αυτό το πρόβλημα με τον χρόνο και να προλάβω, μιας και όλα ήταν τακτοποιημένα και οργανωμένα. Χωρίς άγχος, μεθοδικά και ήρεμα».
Στέλνοντας ένα μήνυμα προς συμμαθητές του, τονίζει ότι, «αυτό που θα ήθελα να πω, είναι να ηρεμήσουν, να πάρουν μια σωστή απόφαση και ότι οι πανελλήνιες δεν είναι το τέλος. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να πετύχεις αυτό που θέλεις, αρκεί να το θέλεις πραγματικά. Και πιστεύω ότι αν έχεις καλή θέληση, υπομονή και αγαπάς αυτό που κάνεις, θα βρεις το δρόμο σου παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια που εμφανίζονται. Στο τέλος θα βγεις κερδισμένος».
Αναφερόμενος στη βοήθεια της οικογένειας, μας λέει ότι «είναι πολύ θετικό να σε στηρίζει η οικογένειά σου. Ειδικά αυτή την περίεργη χρονιά, μού έδωσε κουράγιο, δύναμη, συμβουλές, δεν με πίεσαν, ήταν εκεί να μου συμπαρασταθούν και αυτό ήταν πολύ θετικό, παρηγορητικό να ξέρει ότι σε στηρίζουν. Έτσι νιώθεις πιο άνετα με τον εαυτό σου και μπορείς να αποδώσεις καλύτερα, όταν ξέρεις ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχεις δίπλα σου και σε στηρίζουν».
Τέλος, ο ίδιος, ευχαριστεί όλους τους καθηγητές, φροντιστηρίου και σχολείου που τον στήριξαν σε ό,τι χρειαζόταν και συνέβαλλαν τα μέγιστα ώστε να πετύχει τους στόχους του.