Έφυγε από τη ζωή
ο Δραμινός σκηνοθέτης
Άρης Καραϊσκάκης
Ο άνθρωπος που υπέγραψε δεκάδες ντοκιμαντέρ για τη μετανάστευση, τις παραδόσεις και τα έθιμα των Ελλήνων
ΤΟ ΠΡΩΙ της Τρίτης 19 Δεκεμβρίου, έφυγε από τη ζωή, ο γνωστός και αγαπητός Δραμινός σκηνοθέτης Άρης Καραϊσκάκης. Η κηδεία του θα γίνει αύριο, Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου και ώρα 12.00, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου Δράμας.
Η οικογένεια του «Π.Τ.» εκφράζει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στους οικείους του και εύχεται να είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει.
Ο Άρης Καραϊσκάκης, ήταν ένα προσηνής άνθρωπος και με την στάση ζωής του έδινε μαθήματα ζωής προς όλους όσοι τον γνώρισαν. Όσοι είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν έστω και για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, θα έχουν να λένε τα καλύτερα και θα έχουν να θυμούνται ένα άνθρωπο που ενθάρρυνε πάντα τους νέους σε κάθε τους ξεκίνημα, το αστείρευτο και δεικτικό χιούμορ του, αλλά και την αληθινή συμπεριφορά του απέναντί τους.
Ο Άρης Καραϊσκάκης γεννήθηκε στη Δράμα στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας όπου ήταν και το πατρικό του σπίτι. Έφυγε από την πόλη για να σπουδάσει σκηνοθεσία και οπερατέρ στη Ρώμη.
Όταν γύρισε στην Ελλάδα, δούλεψε αποκλειστικά ως σκηνοθέτης, δημιουργώντας υπέροχες και σημαντικές σειρές με δεκάδες ντοκιμαντέρ για την ΕΡΤ και την ΕΡΤ-3.
Από την ώρα που συνταξιοδοτήθηκε γύρισε για να μείνει πλέον στην αγαπημένη του πατρίδα, τη Δράμα. Παράλληλα, ως ανήσυχο πνεύμα που ήταν, δημιούργησε λευκώματα με διηγήματα με συγγραφείς από τη Δράμα, καθώς και πραγματοποίησε εκθέσεις με Δραμινούς ζωγράφους για την αγαπημένη του πόλη.
Αξίζει να σημειωθεί ιδιαίτερα, ότι, μαζί με άλλους γνωστούς συμπολίτες μας – οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν φύγει από τη ζωή – ήταν η βασική ομάδα που είχε βάλει πλώρη και ανέβασε πανιά, μέσω της Κινηματογραφικής Λέσχης Δράμας, για τη δημιουργία του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Υπήρξε από τα πλέον δραστήρια και ιδρυτικά μέλη του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας.
Η δουλειά του Άρη Καραϊσκάκη
Κατά τη διάρκεια της σκηνοθετικής του καριέρας, ο Άρης Καραϊσκάκης άφησε εποχή με σημαντικά ντοκιμαντέρ. Από τα σπουδαιότερα που είχε κάνει, ήταν ένα ντοκιμαντέρ για τη μετανάστευση κατά την περίοδο 1955 -1970, με τίτλο: «Το Όνειρο της Φυγής».
Επρόκειτο για μια ωριαία εκπομπή παραγωγής της ΕΡΤ-3, στην οποία ο ίδιος είχε αναλάβει την έρευνα, το σενάριο και την σκηνοθεσία των εκπομπών. Η μετανάστευση την περίοδο 1955-1970 ήταν το θέμα που πραγματευόταν η σειρά των εκπομπών, η οποία βασιζόταν στις μαρτυρίες μεταναστών, παππούδων και συγγενών που έζησαν, βιώνοντας από πρώτο χέρι τα γεγονότα του χρονικού.
Όπως αναφέρεται στο αρχείο της ΕΡΤ-3 «Είναι καθήκον και ένδειξη σεβασμού προς αυτούς τους ανθρώπους να καταγραφεί η πραγματική ιστορία, η προσωπική τους περιπέτεια, μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες ώστε να αποτελέσει εργαλείο για τους μελλοντικούς ερευνητές του τόπου μας. Οι μαρτυρίες που καταγράφονται θα προέρχονται από όλες τις περιοχές και από όλα τα κράτη υποδοχής των μεταναστών».
Επίσης, άλλες σημαντικές εκπομπές για τις οποίες έχει κάνει την έρευνα, το σενάριο και τη σκηνοθεσία είναι το «Οδοιπορικό στην Πίνδο», «Περιμένοντας το Πάσχα» και «Το Ρίζωμα» στη δεκαετία του 1990 πάντα για την ΕΤ-3.
Το «Οδοιπορικό στην Πίνδο», ήταν μια σειρά η οποία επιχειρούσε ένα ταξίδι στον τόπο, στην ιστορία, στην ανθρωπογεωγραφία και τη μοναδική φύση της Πίνδου. Καταγράφει, επίσης, τις αποχρώσεις, τους τόνους και τα σχήματα των οροσειρών, των λιμνών και των ποταμών της περιοχής, δημιουργώντας μια συνολική «φωτογραφία» της μοναδικής σε ομορφιά οροσειράς. Μεγάλοι πρωταγωνιστές του ντοκιμαντέρ είναι οι άνθρωποι και οι ιστορίες τους, μέσα από τις οποίες δένονται σε μια αλυσίδα ιστορικά γεγονότα, παραδόσεις, μουσικές, διηγήσεις και παραμύθια αιώνων.
Το «Περιμένοντας το Πάσχα», παρουσίασε τις σχέσεις των ανθρώπων των περιοχών Παγωνίου, Ζαγοροχωρίων, Μετσόβου με τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας. Σκοπός της σειράς ήταν να δείξει τη βαθιά και προσωπική θρησκευτικότητα των ανθρώπων μέσα και έξω από την εκκλησία.
Επίσης, «Το Ρίζωμα» μια σειρά 21 ημίωρων ντοκιμαντέρ, κατέγραφε τις μαρτυρίες των προσφύγων του ’22, που προσπάθησαν να “ριζώσουν” στην Ελλάδα. Η σειρά χρησιμοποίησε ιστορικό υλικό και παρουσίασε το προσφυγικό πρόβλημα, εξετάζοντας τα ιστορικά, οικονομικά, διπλωματικά γεγονότα που οδήγησαν τον ελληνισμό στην προσφυγιά. Μέσα από μαρτυρίες πολλών ανθρώπων που έζησαν τα γεγονότα, αναδεικνύεται το οδοιπορικό της προσφυγιάς στην Ελλάδα και το νέο ξεκίνημα που βασίστηκε σε πολλές αντίξοες συνθήκες, αλλά στέφθηκε τελικά με επιτυχία.