Ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας
Εγκρίθηκε το Σχέδιο Αστικής
Κινητικότητας Δήμου Δράμας
με μια μελέτη 900 σελίδων
Δήμαρχος Δράμας: Όλα αυτά για να γίνουν χρειάζονται εκατομμύρια!
Του Θανάση Πολυμένη
ΟΜΟΦΩΝΑ εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας, το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Δράμας.
Πρόκειται για μια εκπονηθείσα μελέτη, η οποία αφορά σε έναν συγκεκριμένο σχεδιασμό, για την βελτίωση της προσβασιμότητα της αστικής περιοχής της πόλης της Δράμας, με την παροχή υψηλής ποιότητας μεταφορών με σεβασμό στις βασικές αρχές αστικής κινητικότητα και της οδικής ασφάλειας.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η μελέτη και ο σχεδιασμός του ΣΒΑΚ Δήμου Δράμας που παρέδωσε η ανάδοχος εταιρεία προς το Δήμο, αγγίζει τις 900 σελίδες και φορέας χρηματοδότησης ήταν το Πράσινο Ταμείο.
Στόχος είναι, να προκύψει ένα πλαίσιο στρατηγικών στόχων και μέτρων, σε πλαίσιο μακροσκοπικού σχεδιασμού, που θα θέσουν τις βάσεις για την αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών που αφορούν στην πραγματοποίηση των μετακινήσεων προσώπων και αγαθών στο Δήμο Δράμας.
Από τον όλο σχεδιασμό του ΣΒΑΚ, προτείνονται τρία σενάρια με πρώτο το Σενάριο Τάσεων, δεύτερο το Ήπιο Σενάριο με έμφαση στο ποδήλατο, στην πεζή μετακίνηση, στην ενίσχυση της Δημόσιας Συγκοινωνίας και στα κοινόχρηστα μέσα μετακίνησης και στο Έντονο Παρεμβατικό ή Ριζοσπαστικό Σενάριο με επιπλέον έμφαση στον έλεγχο της στάθμευσης και τον περιορισμό της κυκλοφορίας των ιδιωτικών οχημάτων.
Όλα αυτά μπορούν να έχουν μια ανάλογη εφαρμογή από πέντε, δέκα ή και δεκαπέντε χρόνια.
Παρ’ όλα αυτά, οι δημοτικοί σύμβουλοι εξέφρασαν τις απορίες τους, αν όλα αυτά που αναφέρονται στις 900 και πλέον σελίδες του, θα μπορούσαν κάποτε να υλοποιηθούν και φυσικά, ποιο είναι το κόστος τους.
Το τελικό όραμα του σχεδίου ΣΒΑΚ για την πόλη της Δράμας, είναι ότι αυτή θα μπορούσε να αναδείξει την πλούσια φυσική και πολιτισμική της κληρονομιά και να ενισχύσει τους παραγωγικούς τομείς και την τοπική οικονομία με σεβασμό στο περιβάλλον και εξασφαλίζοντας τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή και άνετη μετακίνηση με ήπια μεταφορικά μέσα για κατοίκους και επισκέπτες.
Ο συνολικός σχεδιασμός αφορά στην ενίσχυση υποδομών ήπιας μετακίνησης (πεζής, ποδηλάτου κλπ), στη βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας, στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, στη βελτίωση της διαχείρισης κυκλοφορίας και της στάθμευσης καθώς και στις δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για την αλλαγή της
κουλτούρας μετακινήσεων. Επίσης στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας που αφορά στις μετακινήσεις και προστασία φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος και στην ενίσχυση τοπικής επιχειρηματικότητας και βελτίωση εμπορευματικών μεταφορών.
Στα λεγόμενά του ο δήμαρχος Δράμας κ. Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε στο ΣΒΑΚ λέγοντας ότι «ήδη στο ΣΒΑΑ» για παράδειγμα, «αναφέρεται ότι η οδός Καραϊσκάκη προβλέπεται να γίνει πεζόδρομος. Και μόνο που το άκουσαν κάποιοι… Για όσους δεν είδατε τη μελέτη του ΣΒΑΑ, αυτό που είπα τώρα για την Καραϊσκάκη, φανταστείτε το μέχρι την οδό Αντιγόνου μέχρι και εκεί που φεύγουμε για το σίγμα του Νοσοκομείου».
Όπως είπε, «το ΣΒΑΚ προβλέπει τα πάντα απόλυτα ελεγχόμενα όπως πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους και βέβαια κανένα όχημα βαρέων οχημάτων πάνω από 3,5 τόνους στην πόλη μέσα. Αν αυτό συμβεί, φαντάζει ως μια πολύ καλή ευρωπαϊκή πόλη. Όμως όλα αυτά δεν έχουν να κάνουν με την ανάπλαση του έχουμε να κάνουμε με την ΣΒΑΑ που έκανε δωρεά μελέτης η Raycap. Ωραία είναι όλα αυτά, αλλά για να υλοποιηθούν, χρειάζονται ορισμένα εκατομμύρια. Εμείς έχουμε έναν μπούσουλα, από τον οποίο μπορούμε να πάρουμε κάποια ευρωπαϊκά χρήματα από προγράμματα. Δεν έχουμε τίποτα άλλο».