Εκδήλωση στη Δράμα
Καταλυτικός ο ρόλος του σχολείου και
της οικογένειας στην διαχείριση απώλειας
που μπορεί να βιώνει ένας μαθητής
Της Σουζάνας Θεοδωρίδου
Με πλήθος κόσμου, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 18 Απριλίου, στο δημαρχείο της Δράμας, η ενδιαφέρουσα εκδήλωση για τη διαχείριση του πένθους, και τον ρόλο του σχολείου, αλλά και της οικογένειας αντιμετωπίζοντας ένα τέτοιο ζήτημα.
Ομιλήτριες της εκδήλωσης, ήταν η εκπαιδευτικός, διδάσκουσα στο ΠΑΜΑΚ, και επικεφαλής του Κοινωνικού Πανεπιστημίου Ενεργών Πολιτών, Δρ. Σοφία Χατζηνικολάου και η πρόεδρος του Ινστιτούτου Ψυχολογίας και Υγείας, Δρ. Τάνια Αναγνωστοπούλου.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι, την εκδήλωση διοργάνωσαν το Κοινωνικό Πανεπιστήμιο Ενεργών Πολιτών, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα μας, ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, κ. Σπύρος Κιουλάνης, μίλησε για το σημαντικό αυτό ζήτημα, αλλά και για το πώς μπορεί να συμβάλει καταλυτικά με τον ρόλο του το σχολείο στην αντιμετώπισή του.
«Είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος του σχολείου. Χρειάζεται εξειδικευμένη γνώση και πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται μπροστά σε προβλήματα τα οποία πρέπει να διαχειριστούν. Υπάρχουν τα Κ.Ε.Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης), μια νέα δομή η οποία διαθέτει ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, οι οποίοι μπορούν να έρθουν σε επαφή και να αντιμετωπίσουν κάποια προβλήματα. Ωστόσο είναι ένα θέμα, το οποίο χρειάζεται εξειδικευμένη γνώση, και θα πρέπει από κάθε πλευρά να είμαστε έτοιμοι», επεσήμανε στις δηλώσεις του ο κ. Κιουλάνης.
Από την πλευρά της η κα. Χατζηνικολάου, αναφέρθηκε στο πόσο σημαντικό είναι για ένα παιδί να μάθει την αλήθεια για έναν θάνατο και να πάρει στήριξη από την οικογένεια και το σχολείο, έτσι ώστε να μπορέσει να επεξεργαστεί την απώλεια και να συνεχίσει τη ζωή του, καθώς επίσης και τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τα παιδιά που βιώνουν μια σοβαρή απώλεια.
«Είναι σημαντικό να μπορούμε να διαχειριζόμαστε την σημαντική απώλεια στα παιδιά, γιατί δημιουργούνται διάφορες συνέπειες, τόσο στην ψυχική του υγεία, όσο και στην κοινωνική και στην σωματική. Η κατανόηση της έννοιας του θανάτου είναι η χειρότερη μορφή απώλειας. Σημαίνει ότι εκεί λειτουργούν διαφορετικά τα παιδιά και είναι διαφορετικές οι τεχνικές αντιμετώπισης των θεμάτων αυτών. Το σημαντικότερο είναι να υπάρχει μια καλή συνεργασία ανάμεσα στον ρόλο της οικογένειας και στον ρόλο του σχολείου για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν αυτή την πολλή δύσκολη στιγμή, στην οποία βρίσκεται ο μαθητής».
Ακολούθως, η κα. Αναγνωστοπούλου μίλησε κυρίως για τον ρόλο του σχολείου, καθώς μπορεί να λειτουργήσει ως ένας πολύ σημαντικός παράγοντας, ο οποίος θα βοηθήσει τον μαθητή να επανακτήσει τις δυνάμεις του. «Είναι σημαντικό το σχολείο να προσφέρει δεξιότητες ζωής στα παιδιά και να τα στηρίζει όταν βιώνουν μια απώλεια. Το σχολείο μπορεί να βοηθήσει και μέσα από προγράμματα που μπορούν να υλοποιηθούν. Επίσης, με την ατομική παρέμβαση του κάθε εκπαιδευτικού που βλέπει ένα παιδί στην τάξη του να βιώνει περίοδο στρες, απώλειας ή και δυσκολίας».