Εκτίθεται στο ισόγειο του Διοικητηρίου Δράμας
Έκθεση για την Ιστορία της περιοχής
της Δράμας μέσα από τα μάτια των παιδιών
του 2ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας
Ε. Σμολοκτού στον «Π.Τ.»: «Θέλουμε να δείξουμε ότι η δουλειά των μαθητών μας, έχει αναγνωρισιμότητα στην κοινωνία. Αυτό σημαίνει για εμάς ανοικτό σχολείο»
Του Θανάση Πολυμένη
ΓΕΜΙΣΕ ΤΟ πρωί της Παρασκευής 10 Νοεμβρίου το ισόγειο του Διοικητηρίου Δράμας, με παιδικά χαρούμενες φωνές. Μαθητές και μαθήτριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, βρέθηκαν στο Διοικητήριο, προκειμένου να παρουσιάσουν την εξαιρετική δουλειά τους για την Ιστορία της Δράμας.
Πρόκειται για μια υπέροχη έκθεση από μακέτες, ιστορικά στοιχεία, φωτογραφίες και κείμενα για την Ιστορία της ευρύτερης περιοχής της Δράμας, από την προϊστορική εποχή μέχρι και σήμερα.
Όλη αυτή η δουλειά, δημιουργήθηκε την περασμένη σχολική χρονιά 2022-2023 από τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των τάξεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας και είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Ιούνιο εντός του σχολείου.
Στόχος ήταν όμως η έκθεση να παρουσιαστεί και σε έναν μεγαλύτερο και δημόσιο χώρο, όπως για παράδειγμα στο ισόγειο του Διοικητηρίου, απ’ όπου περνούν καθημερινά δεκάδες συμπολίτες μας και θα μπορούν να τη θαυμάσουν. Αν και η έκθεση αυτή είχε προγραμματιστεί για την έναρξη της σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο, εντούτοις παρουσιάζεται το Νοέμβριο, εξαιτίας κυρίως των Αυτοδιοικητικών εκλογών.
Μέσα από μια σειρά εικόνων και δημιουργικών κατασκευών, οι οποίες απεικονίζουν περιόδους της Ιστορίας της Δράμας και της περιοχής, οι μαθητές και μαθήτριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου, μας ξεναγούν στο πέρασμα των χρόνων, μεταφέροντάς μας συνοπτικά στις πλέον σημαντικές ιστορικές περιόδους.
Προϊστορία, αρχαιότητα, ελληνιστικοί και ρωμαϊκοί χρόνοι, βυζαντινοί χρόνοι, οθωμανική περίοδος και τουρκοκρατία, προσφυγιά, ελεύθεροι χρόνοι μέχρι και τα πλέον πρόσφατα χρόνια μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και στο σήμερα.
Κατά τη διάρκεια των σημερινών εγκαινίων της έκθεσης, χαιρετισμό απηύθυναν ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Παπαεμμανουήλ και ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας κ. Διαλεκτόπουλος.
Σημαντική μάλιστα ήταν η παρουσία του Πολιτιστικού Συλλόγου Μικρόπολης Δράμας, όπου οι γυναίκες της χορωδίας με τις παραδοσιακές στολές τους, τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια της περιοχής.
Μιλώντας στον «Π.Τ.» η χοροδιδάσκαλος του Συλλόγου κα. Κιάκου, τονίζει ότι είναι «καλεσμένοι από το Σχολείο για να πλαισιώσουμε αυτή την πολύ ωραία έκθεση για την Ιστορία της Δράμας».
Όπως σημειώνει μάλιστα, «νομίζω ότι έτσι γίνεται πιο κατανοητό και μένει στο μυαλό των παιδιών αυτό που ζούμε σήμερα για την ιστορία της Δράμας. Εμείς, μέσα από το Σύλλογό μας στηρίζουμε κάθε προσπάθεια που γίνεται για τη Δράμα».
Σημειώνει επίσης η ίδια ότι, «πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική έκθεση για την Ιστορία της περιοχής, αναφέρεται στο Μακεδονικό Αγώνα, στα Βυζαντινά χρόνια και μέχρι σήμερα. Κάνει μια πολύ ωραία διαδρομή και είναι ιδιαίτερα κατανοητή, τόσο για τις πιο μικρές ηλικίες, όσο και τις μεγαλύτερες και ο καθένας μπορεί να δει και να την καταλάβει».
Σμολοκτού: Ένα ανοικτό σχολείο
Μιλώντας στον «Π.Τ.» η εκπαιδευτικός που ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία της έκθεσης κα. Σμολοκτού, επισημαίνει: «Προγράμματα κάνουν πάρα πολλά σχολεία. Αυτό που κάνει λίγο διαφορετικό το σχολείο μας, είναι ότι δουλεύουμε όλοι μαζί σε ένα ενιαίο πρόγραμμα. Αυτό στέλνει ένα διαφορετικό μήνυμα, ότι είμαστε όλοι μαζί μια κοινωνία, είμαστε δεμένοι, δουλεύουμε μαζί για να ολοκληρώσουμε ένα έργο. Η κάθε τάξη στο σχολείο μας βάζει ένα κομμάτι και το συνολικό αποτέλεσμα είναι όμορφο. Με τη μεταφορά της έκθεσης αυτής στο Διοικητήριο, θέλουμε να δείξουμε ότι η δουλειά των μαθητών μας, έχει αναγνωρισιμότητα στην κοινωνία. Αυτό σημαίνει για εμάς ανοικτό σχολείο».
Μέσα από τα μάτια των παιδιών
Η κα. Σμολοκτού αναφέρεται επίσης στην όλη εργασία που έγινε, επισημαίνοντας ότι το project αυτό έχει κεντρικό τίτλο: «Η Ιστορία της Δράμας μέσα από τα μάτια των παιδιών». Όπως μας εξηγεί «όλες οι τάξεις του σχολείου είχαν κοινό πρόγραμμα. Θέλαμε να μάθουν τα παιδιά την ιστορία της Δράμας, αλλά με τρόπο που θα τους μείνει για πάντα στη μνήμη. Θέλαμε να είναι βιωματικό».
Ιδιαίτερα τονίζει, ότι, «το σύγχρονο σχολείο θα πρέπει να έχει καινοτόμες δράσεις και να μπορεί να ανταποκρίνεται στον κόσμο που θα ζήσουν τα παιδιά αργότερα. Δεν μπορεί, το σχολείο του σήμερα, να χρησιμοποιεί εργαλεία του χθες, για να βγάλει ανθρώπους που θα ζήσουν στο αύριο και να αντιμετωπίσουν προβλήματα που εμείς σήμερα καν δεν ξέρουμε και δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι θα υπάρξουν. Θα ζήσουν και θα δουλέψουν σε έναν άλλο κόσμο τα παιδιά αυτά. Οπότε πρέπει να αναπτύξουν δημιουργική σκέψη και δημιουργική ικανότητα».
Επισημαίνει ακόμα ότι, «ένας από τους στόχους του project, ήταν αυτός. Να μάθουμε την ιστορία της Δράμας και παράλληλα να καλλιεργήσουμε δημιουργικότητα και κριτική σκέψη στα παιδιά. Οπότε, κάθε τάξη ανέλαβε από μια ιστορική περίοδο της Δράμας από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι και τη σημερινή Δράμα. Κάθε τάξη πραγματεύθηκε το θέμα της όπως νόμιζε αυτή και έκανε εικόνες κλειδιά, οι οποίες πάντα θα θυμίζουν την εποχή αυτή.
Για παράδειγμα για την προϊστορική εποχή έκαναν σπηλιές, τα ψάρια τους, φωτιές, έκαναν τον αργαλειό και άλλα εργαλεία. Θέλουμε να είμαστε πάντα κοντά σε ιστορικά γεγονότα.
Η κάθε τάξη έστησε το δικό της περίπτερο. Για περιόδους που δεν είχαμε σημαντικά ιστορικά γεγονότα, αναπαραστήσαμε την πλατεία της Δράμας του 1950, τις εφημερίδες της εποχής όπως το ΘΑΡΡΟΣ και τον ΠΡΩΙΝΟ ΤΥΠΟ που κυκλοφορούσε από τότε, τη σύγχρονη Δράμα με τα Μπαμπούγερα, το γήπεδο της ΔΟΞΑΣ που έκαναν τα παιδιά, ακόμα και πριν απ’ αυτό την προσφυγιά του 1922. Τα εγκαίνια της έκθεσης γίνονται για να αποκτήσει μια επισημότητα η δουλειά τους. Και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό για τα παιδιά».