Home > νέα > Εμμένει στην Ειδική Βάση Εισαγωγής και στην υποβάθμιση των δύο σχολών της Δράμας, η υπουργός Παιδείας

Εμμένει στην Ειδική Βάση Εισαγωγής και στην υποβάθμιση των δύο σχολών της Δράμας, η υπουργός Παιδείας

Απάντηση σε ερώτηση του Θ. Ξανθόπουλου στη Βουλή

Εμμένει στην Ειδική Βάση Εισαγωγής

και στην υποβάθμιση των δύο σχολών

της Δράμας, η υπουργός Παιδείας

 

 

ΤΟ ΘΕΜΑ με την ειδική βάση εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση  που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2021, έφερε τη μείωση των εισακτέων στα Πανεπιστήμια σε μεγάλο βαθμό. Με αποτέλεσμα, πολλές Σχολές και Τμήματα όπως η Δασοπονία και η Οινολογία στη Δράμα, να δεχθούν πολύ λιγότερους πρωτοετείς φοιτητές από κάθε άλλη φορά.

Για τα θέμα αυτό, ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ κ.  Θεόφιλος Ξανθόπουλος και Τομεάρχης Δικαιοσύνης, είχε καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή και στην υπ. Παιδείας κα. Κεραμέως από 1 Σεπτεμβρίου.

Μετά από 4 μήνες περίπου, η υπουργός Παιδείας έδωσε απάντηση, την οποία έδωσε στη δημοσιότητα ο Δραμινός βουλευτής. Όπως αναφέρει ο ίδιος σε σχετικό δελτίο Τύπου, «η κα. Κεραμέως αποφεύγει να πει το παραμικρό για ενδεχόμενες αλλαγές ή βελτιώσεις στην Εδική Βάση Εισαγωγής, που πέρσι είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν δραματικά οι εισακτέοι στις δύο σχολές που λειτουργούν στη Δράμα. Το μόνο που κάνει είναι να παραπέμπει αορίστως σε αποφάσεις της διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, όπου έχουν ενταχθεί οι σχολές».

Όπως επισημαίνει ο κ. Ξανθόπουλος, «η κα. Κεραμέως δεν αποκλείει πιθανή συγχώνευση, κατάργηση ή αλλαγή των τμημάτων του πανεπιστημίου, λέγοντας ότι αναμένει τις σχετικές προτάσεις των ΑΕΙ, στο πλαίσιο του εξορθολογισμού και της αναδιάρθρωσης του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας».

Όπως αναφερόταν στη ερώτηση που είχε καταθέσει ο κ. Ξανθόπουλος, στα δύο τμήματα, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος και Αγροτικής βιοτεχνολογίας και Οινολογίας, τα οποία λειτουργούν στη Δράμα, εισήχθησαν συνολικά 97 υποψήφιοι έναντι 427 το 2020. Η τεράστια μείωση στις σχολές Δασολογίας έγινε μάλιστα τη χρόνια της μεγαλύτερης οικολογικής καταστροφής που γνώρισε ο τόπος, καθώς το καλοκαίρι κάηκαν περισσότερα από 1,3 εκ. στρέμματα δάσους. Η εξέλιξη αυτή, απότοκος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής(ΕΒΕ), στερεί ουσιαστικά τις σχολές της πόλης μας από σπουδαστές, πλήττει καίρια την συνέχιση της λειτουργίας τους, υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο την περιοχή μας και επηρεάζει αρνητικά την τοπική οικονομία.

«Σε όλες αυτές τις εύλογες ανησυχίες των συμπολιτών μας,  η κ. Κεραμέως, γυρίζει  την πλάτη, εμμένοντας στις νεοφιλελεύθερες ιδεοληπτικές επιλογές της κυβέρνησης και στο χώρο της παιδείας. Για αυτό και πρέπει να φύγουν» καταλήγει ο κ. Ξανθόπουλος.

Η απάντηση της υπ. Παιδείας

Στην απάντησή της η κα. Κεραμέως αναφέρεται στη θέσπιση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και τους λόγους για τους οποίους έγινε και επισημαίνει ότι, «ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση καθώς και ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων και των πρακτικών δοκιμασιών καθορίζεται με απόφαση της συγκλήτου έπειτα από πρόταση της σχολής, του τμήματος ή της εισαγωγικής κατεύθυνσης, σύμφωνα με τις παραγράφους 5 έως 9 του άρθρου 4Β του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4777/2021 (Α΄25).

Για τις σχολές συναρμοδιότητας άλλων υπουργείων, ο συντελεστής Ε.Β.Ε. καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έπειτα από πρόταση του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού. Το σύνολο των συντελεστών των σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων, συγκεντρώνεται σε μία απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Η  υπουργός Παιδείας κάνει αναφορά στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος και στην απορρόφηση του ΤΕΙ Αν. Μακεδονίας –  Θράκης και αναφέρει σχετικά: [Tα Τμήματα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος και Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας, με έδρα τη Δράμα, ιδρύθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ως άνω νόμου και εντάχθηκαν στην, ιδρυθείσα με τις ίδιες διατάξεις, Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών του ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Με βάση την υπάρχουσα ακαδημαϊκή οργάνωση, το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος λειτουργεί ως ισχυρό και βιώσιμο Ανώτατο Εκπαιδευτικό ίδρυμα, τα ακαδημαϊκά όργανα του οποίου, άλλωστε, υποβάλουν στο Υ.ΠΑΙ.Θ. τις εκάστοτε προτάσεις τους για την ενίσχυση της οργανωτικής και ακαδημαϊκής δομής του, καθώς και για την επίλυση των ζητημάτων που ανακύπτουν. Σε κάθε περίπτωση στόχος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι η ενίσχυση και αναβάθμιση, μετά από διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα και όλους τους  ενδιαφερόμενους φορείς, των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων».

 

Προτάσεις

Στη συνέχεια και τέλος, η κα. Κεραμέως αναφέρει ότι έχει ζητήσει προτάσεις για την πορεία και το μέλλον των Σχολών του ΔΙΠΑΕ και τονίζει:

[Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ζητηθεί οι προτάσεις των Ιδρυμάτων που θα αφορούν σε μετεξελίξεις, συγχωνεύσεις, καταργήσεις ή αλλαγές τμημάτων στο πλαίσιο του εξορθολογισμού και της αναδιάρθρωσης του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας.

Τέλος, αναφέρεται ότι στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση» 2014-2020, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένου και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, μπορούν να στηριχθούν μέσω σημαντικών δράσεων όπως:

α) Δράση: Μονάδες Στρατηγικού Σχεδιασμού Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

β) Δράση: Γραφεία Υποστήριξης της Διδασκαλίας και Μάθησης στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

γ) Δράση: Υποστήριξη της Αριστείας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

δ) Δράση: Υποστήριξη Δράσεων Στήριξης της Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Ωρίμανσης για την αξιοποίηση της Ερευνητικής Δραστηριότητας και των Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών που αναπτύσσονται στα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης.]