Home > νέα > Εν αναμονή του ανοίγματος των φακέλων για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Εν αναμονή του ανοίγματος των φακέλων για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Εν αναμονή του ανοίγματος των φακέλων

για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης

 

 

ΕΝΤΟΣ των ημερών αναμένεται να γίνει γνωστό το άνοιγμα των φακέλων για τις προσφορές από τις μεγάλες εταιρείες, για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης.

Όπως είναι γνωστό, αρχικά η κατάθεση φακέλων με προσφορές μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Φορέα για την κατασκευή του κάθετου άξονα μέσω ΣΔΙΤ ήταν μέχρι 31 Οκτωβρίου, ενώ στη συνέχεια δόθηκε παράταση μέχρι 5 Δεκεμβρίου, ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα οι υποψήφιοι ανάδοχοι.

Όπως έχει γίνει γνωστό, το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έχει προκηρύξει 5 μεγάλα οδικά έργα μέσω ΣΔΙΤ που είναι: το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (που βρίσκεται κοντά στην υπογραφή της σύμβασης), ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη και τα δυο νέα έργα για Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη.

Με την ολοκλήρωση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα γίνει αξιολόγηση των σχημάτων και θα ακολουθήσει η έγκριση αυτών που θα κριθούν ότι πληρούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί. Στη Β`φάση θα καθοριστεί το ακριβές αντικείμενο του έργου (διάλογος) και θα δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου.

Η διάρκεια των δύο ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα 4 πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Το κόστος με ΦΠΑ για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα ορίστηκε σε 444,91 εκατ. ευρώ (358,8 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) και για τον άξονα Δράμα-Αμφίπολη σε ποσό με ΦΠΑ 248,54 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 200,43 εκατ. ευρώ).

Για αυτά τα 5 μεγάλα έργα, φαίνεται πως έχουμε πλέον μια μεγάλη κάθοδο των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών στη χώρα, όπως: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ.

693 εκατ. ευρώ τα νέα ΣΔΙΤ

Το συνολικό κόστος των 5 μεγάλων έργων που θα γίνουν μέσω ΣΔΙΤ και που θα διεκδικήσουν οι μεγάλες εταιρείες, αγγίζει τα 693 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με ιστοσελίδες οικονομικών ειδήσεων, οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Κοινοπραξία των Ομίλων Ελλάκτωρ και Mytillineos καθώς και η Intrakat είναι τα τρία σχήματα που μέχρι στιγμής φέρονται να εκδήλωσαν προ ολίγου το ενδιαφέρον τους για τα δύο οδικά ΣΔΙΤ, τα οποία αγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ που δημοπρατούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το επόμενο βήμα είναι η αξιολόγηση των δικαιολογητικών των ενδιαφερομένων σχημάτων και στη συνέχεια το Υπουργείο θα δώσει το πράσινο φως για την είσοδό τους στη Β’ Φάση κατά τη διάρκεια της οποίας οι επίδοξοι μνηστήρες θα διαπραγματευτούν με την αναθέτουσα αρχή και θα καθορίσουν το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο των έργων (Στάδιο Β1). Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το τελικό στάδιο (Β2), στο οποίο θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

Τεχνικός Σύμβουλος

Στο μεταξύ, από το Υπ. Μεταφορών Υποδομών, ανακοινώθηκε και η έγκριση Τεχνικού Συμβούλου στην τροποποίηση κτηματολογίου λόγω ανασχεδιασμού κόμβων και συμπληρωματικές αποτυπώσεις – κτηματολόγιο στο έργο: «Κάθετος Άξονας Δράμα – Καβάλα» (υποτμήματα ΠΕ Σερρών-Δράμα (Μαυρολεύκη)-Κουδούνια, Κουδούνια-Νέα Σεβάστεια , Νέα Σεβάστεια-Δράμα).

Το έργο δίνεται στον οικονομικό φορέα  με την επωνυμία «Α. ΤΣΙΑΜΠΟΥΣΗΣ – Α. ΜΑΝΤΖΑΛΗ Ο.Ε. –με δ.τ. ECO-TOPOS Ο.Ε.» η προσφορά του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 137.610 ευρώ πλέον ΦΠΑ 24%.