Home > Νέα > Ένα ισχυρό brand name μπορεί να αναπτύξει η Δράμα μέσω της πολιτιστικής ανάπτυξης και της επιχειρηματικότητας

Ένα ισχυρό brand name μπορεί να αναπτύξει η Δράμα μέσω της πολιτιστικής ανάπτυξης και της επιχειρηματικότητας

 

Ημερίδα στο Επιμελητήριο Δράμας

Ένα ισχυρό brand name μπορεί να αναπτύξει η Δράμα

μέσω της πολιτιστικής ανάπτυξης και της επιχειρηματικότητας

 

 

Της Σουζάνας Θεοδωρίδου

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθος κόσμου πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 15 Ιουνίου, στο Επιμελητήριο Δράμας, η ενδιαφέρουσα ημερίδα σχετικά με τις στρατηγικές ανάπτυξης και την σύνδεσή τους με την επιχειρηματικότητα.

Την ημερίδα, διοργάνωσε το Εμπορικό Επιμελητήριο Δράμας, έπειτα από την πρόταση της Ειδικού Ανάπτυξης και μέλος των Smart City, και υποψήφιας βουλευτού του ΚΙΝ.ΑΛ. Ν. Δράμας,  κα. Χρυσάνθης Χαρίσκου, με σκοπό την εφαρμογή μοντέλων ανάπτυξης και στην περιοχή του Νομού Δράμας.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, η ανταπόκριση των Δραμινών ήταν αξιοσημείωτη, ενώ παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος των ξενοδόχων κ. Αγ. Καλλίας και ο αντιπρόεδρος κ. Δ. Ανθόπουλος εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, η Κοσμήτορας των ΤΕΙ Δράμας κα. Θεοδώρα Μέρου, και άλλοι εκπρόσωποι φορέων.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, την ημερίδα άνοιξε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Στέφανος Γεωργιάδης, με τον χαιρετισμό του ο οποίος στη συνέχεια προλόγισε τους ομιλητές.

Κύρια εισηγήτρια της ημερίδας, ήταν η κα. Χρυσάνθη Χαρίσκου, η οποία είναι απόφοιτος του Πανεπιστήμιου Αιγαίου του Τμήματος Πολιτιστικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας. Η κα. Χαρίσκου, ανέπτυξε το θέμα: «Πολιτιστική και Επιχειρηματική Ανάπτυξη στην περιοχή της Δράμας», με σκοπό την ενημέρωση σχετικά με την επιχειρηματικότητα και την αξιοποίηση της περιοχής μας, η οποία όπως επεσήμανε η ίδια, επί σειρά ετών βρίσκεται μακριά από τις εξελίξεις και δεν συμβαδίζει με άλλες περιοχές, οι οποίες έχουν αξιοποιηθεί.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, έγινε αναφορά στην  αξιολόγηση των στρατηγικών μάρκετινγκ και βελτίωσης της ποιότητας ζωής μέσω της συμβολής της τεχνολογίας στην οικονομία, η οποία είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών.

Τα παραδείγματα που παρουσιάστηκαν, αφορούν στα εφαρμοσμένα σχέδια στρατηγικού σχεδιασμού «έξυπνων πόλεων», τα οποία είχαν ως αντίκτυπο τα αυξημένα επίπεδα στην αστική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία του πληθυσμού.

Έπειτα από την εισήγηση της κα. Χαρίσκου, ακολούθησε η ομιλία του προϊστάμενου Πληροφορικής του Δήμου Ηρακλείου, καθώς και Δημιουργού και Διαχειριστή της ιστοσελίδας www.citybrabding.gr, κ. Κωστή Μοχιανάκη, οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Πως αξιοποιούμε τον πολιτισμό για την Τοπική ανάπτυξη και ειδικότερα στον Τουρισμό. Το παράδειγμα του Ηρακλείου». Το Μάρκετινγκ Πόλης, όπως ανέφερε ο κ. Μοχιανάκης, υποστηρίζει την διαρκή ικανοποίηση των αναγκών των εμπλεκόμενων πληθυσμιακών ομάδων. Παράλληλα, ο κ. Μοχιανάκης, αναφέρθηκε στις στρατηγικές ανάπτυξης ενός ισχυρού brand name, στην περιοχή του Ηρακλείου.

Στη συνέχεια, ακολούθησε η ομιλία του Πολιτιστικού Διαχειριστή Msc Συνιδρυτή Mosaic/ Πολιτισμός και Δημιουργικότητα, κ. Ανδρέα Τσιλίρα, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Μια πόλη επενδύει στον πολιτισμό. Και όμως μπορεί να συμβεί».

Ο κ.  Τσιλίρας, κατά την διάρκεια της ομιλίας του αναφέρθηκε σε συγκεκριμένο τρόπο και εργαλεία, τα οποία είναι αξιοποιήσιμα για την περιοχή της Δράμας, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στους δυο άξονες, οι οποίοι μπορούν να συνδυαστούν με συγκεκριμένες προτάσεις για την ευρύτερη περιοχή της Δράμας. Οι άξονες αυτοί, είναι ουσιαστικά τα καλά παραδείγματα για τη συμβολή του πολιτισμού στο branding και στις αναπτυξιακές προοπτικές μιας πόλης, ο πολιτισμός, η επιχειρηματικότητα και οι πηγές χρηματοδότησης, καθώς και οι νέες ευκαιρίες και δυνατότητες.

Τέλος, ο κύκλος των εισηγήσεων έκλεισε με την ομιλία του Καθηγητή Μοριακής Βιολογίας, Διευθυντή Εργαστηρίου Μοριακής Βιολογίας Φυτών, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Τμήμα Γεωπονίας  Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος, κ. Ιωάννη Γούναρη. Ο κ. Γούναρης, ανέπτυξε τις θέσεις του σχετικά με την βιοτεχνολογία και την αξιοποίησή της, σε τομείς επιχειρηματικότητας ώστε η νεολαία να απασχολείται σε τομείς ειδίκευσης σύμφωνα με το πτυχίο τους, με αποτέλεσμα να μένουν στον τόπο τους και να μην χάνεται αυτό το σπουδαίο κεφάλαιο της νεολαίας.

Έπειτα από την ολοκλήρωση της επιτυχημένης αυτής ημερίδας, το συμπέρασμα της ήταν πως η περιοχή της Δράμας διαθέτει στοιχεία, τα οποία μπορούμε να εκμεταλλευτούμε προς όφελος της περιοχής μας.

Παράλληλα, θεμελιώδη συστατικά αξίας για τον τουρισμό, είναι τα διατροφικά είδη, η χειροτεχνία και η σχετική βιοτεχνία, καθώς και τα παρεμφερή προϊόντα και οι υπηρεσίες.