Home > Πρώτο Θέμα > Ένα ρομποτάκι στο Νηπιαγωγείο Αδριανής μαθαίνει προσανατολισμό στα παιδιά και όχι μόνο-Μιλάει στον «Π.Τ.» η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείο κα. Π. Σαχπαζίδου

Ένα ρομποτάκι στο Νηπιαγωγείο Αδριανής μαθαίνει προσανατολισμό στα παιδιά και όχι μόνο-Μιλάει στον «Π.Τ.» η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείο κα. Π. Σαχπαζίδου

Μιλάει στον «Π.Τ.» η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείο κα. Π. Σαχπαζίδου

Ένα ρομποτάκι στο Νηπιαγωγείο

Αδριανής μαθαίνει προσανατολισμό

στα παιδιά και όχι μόνο

Υπουργείο Παιδείας: 30 εκατομμύρια ευρώ για εξοπλισμό ρομποτικής στα σχολεία

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ φορά από την τρέχουσα σχολική χρονιά, η ρομποτική έχει μπει στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια στα σχολεία και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Και είναι σημαντικό αυτό, καθώς τα παιδιά έρχονται άμεσα σε επαφή με κάποια ρομποτάκια ή αλλιώς beebot.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ιδιαίτερα τα παιδιά Νηπιαγωγείου, μπορούν να διδαχθούν σημαντικά πράγματα, όπως κυρίως τον προσανατολισμό τους στο χώρο, την κατεύθυνση, ακόμα και κάποιες αγγλικές λέξεις.

Στη διαδικασία αυτή έχει ήδη μπει το Νηπιαγωγείο Αδριανής, το οποίο έχει ξεκινήσει με ένα μικρό ρομποτάκι, το επονομαζόμενο και beebot, μέσω του οποίου τα παιδιά εκπαιδεύονται και μάλιστα χαίρονται ιδιαίτερα.

Να σημειωθεί αρχικά ότι, το beebot, αγοράστηκε από την Σχολική Επιτροπή του Δήμου Παρανεστίου, έχει κόστος 93 ευρώ, ενώ κάποιες εκπαιδευτικές πίστες με κατευθύνσεις, αγοράστηκαν και δωρίθηκαν από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αδριανής.

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Αδριανής κα. Παναγιώτα Σαχπαζίδου, επισημαίνει ότι «η ρομποτική από φέτος μπήκε στα Νηπιαγωγεία και ζητήσαμε από το Δήμο και την Σχολική Επιτροπή να μας πάρουν ένα ρομποτάκι, το beebot».

Όπως σημειώνει η ίδια, «αυτό βοηθάει στο παιδί να μάθει να προγραμματίζει κινήσεις. Το beebot έχει τέσσερα κουμπιά – μπροστά, πίσω, δεξιά και αριστερά – και άλλα δύο που το ένα σβήνει το προηγούμενο πρόγραμμα και το άλλο είναι το pause. Το παιδί έρχεται σε επαφή με το beebot, πάντα υπό την επίβλεψη του εκπαιδευτικού και έτσι μπαίνουν στην έννοια του προγραμματισμού. Το beebot βοηθάει επίσης στον προσανατολισμό, με την έννοια να μάθει το αριστερά και το δεξιά, το μπροστά και το πίσω ως κατεύθυνση και ακόμα βοηθάει να πετυχαίνουν έναν στόχο».

Στο σημείο αυτό η κα. Σαχπαζίδου μάς δίνει ένα παράδειγμα: «Τώρα μαθαίνουμε για το ηλιακό μας σύστημα και βάζουμε στόχο να πάμε από τη Γη στη Σελήνη, από τη Γη στον Ήλιο. Περπατάει κάποια κουτάκια το ρομποτάκι ανάλογα με τις κινήσεις που θα προγραμματίσουμε».

Σε άλλο σημείο διευκρινίζει η ίδια ότι, «έχουν αγοραστεί επίσης και πέντε πίστες, όπως μία με το πλανητικό σύστημα, μία με κυκλοφοριακή αγωγή, με το κύκλο του νερού και άλλες. Τις πίστες αυτές τις έκανε δωρεά ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αδριανής».

Να σημειωθεί τέλος ότι, οι μαθητές του Νηπιαγωγείο Αδριανής είναι από 10 έως 15 παιδιά κάθε χρόνο.

30 εκατ. ευρώ από το ΥΠΑΙΘ για σετ ρομποτικής

Συμπτωματικά τις μέρες αυτές, το Υπ. Παιδείας ανακοίνωσε την ενίσχυση του μαθήματος της ρομποτικής, με την αγορά περισσότερων από 177.000 σετ ρομποτικής, για μαθητές από 4 έως 15 ετών, διαθέτοντας έναν ποσό 30 εκατ. ευρώ.

Τα σετ ρομποτικής θα είναι  βέβαια χωρισμένα σε ηλικιακές ομάδες, από Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο για τις σχετικές μαθησιακές ανάγκες.

Τα σετ ρομποτικής αποτελούνται από δομικά στοιχεία/τμήματα εξοπλισμού, καθώς και το σχετικό λογισμικό, που επιτρέπουν την κατασκευή και τον προγραμματισμό, διαμορφώνοντας ένα ολοκληρωμένο project. Συνοδεύεται, επιπλέον, από υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτικούς και μαθητές, για τη βέλτιστη αξιοποίησή του κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ, στόχοι της εξασφάλισης των ρομποτικών Συστημάτων για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι, μεταξύ άλλων:

– Η εξοικείωση των μαθητών με τον Προγραμματισμό και την Τεχνολογία.

– Η προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας.

– Η ενίσχυση της ομαδικής εργασίας.

– Η ενασχόληση των μαθητών με την επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση).

– Η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και πολύτιμων νοητικών δεξιοτήτων (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη).

– Η καλλιέργεια της διαθεματικότητας και της διεπιστημονικότητας.