Ενημέρωση των πολιτών από την Γενική
Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση ΑΜΘ
για την αποφυγή εξαπάτησης από επιτήδειους
Το τελευταίο 48ωρο δύο ηλικιωμένοι εξαπατήθηκαν σε περιοχές της Ορεστιάδας και της Καβάλας από άγνωστους δράστες που απέσπασαν συνολικά 60.550 ευρώ
Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών στις περιοχές της Ορεστιάδας και της Καβάλας, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενημερώνει τους πολίτες για την αποφυγή εξαπάτησης από επιτήδειους, που διαπράττουν τηλεφωνικές απάτες, σε ηλικιωμένα κυρίως άτομα, παραθέτοντάς τους ψευδή γεγονότα ως αληθή, με σκοπό το παράνομο περιουσιακό όφελος.
Ειδικότερα, ως προς την μεθοδολογία τους, οι δράστες, καλούν τηλεφωνικά τους ηλικιωμένους προσποιούμενοι τους ιατρούς νοσοκομείων και με πρόσχημα ότι συγγενικό τους πρόσωπο έχε εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα και χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης, απαιτούν χρηματικά ποσά για την παροχή των υπηρεσιών τους. Στο τηλέφωνο μπορεί να παρεμβαίνουν και άλλοι συνεργοί τους, οι οποίοι παριστάνουν τα εν λόγω συγγενικά πρόσωπα, με στόχο να γίνουν περισσότεροι πειστικοί.
Ακολούθως, αφού καταφέρουν να πείσουν τους παθόντες, είτε τους υποδεικνύουν συγκεκριμένο σημείο για να αφήσουν τα χρήματα, είτε μετέβαιναν στις οικίες τους, προκειμένου να τα παραλάβουν.
Σε παρόμοιες περιπτώσεις το τελευταίο 48ωρο, εξαπατήθηκαν δύο ηλικιωμένες σε περιοχές της Ορεστιάδας και της Καβάλας, όπου άγνωστοι τους απέσπασαν συνολικά 60.550 ευρώ.
Συνεπώς, για να αποφεύγονται τέτοια περιστατικά, οι πολίτες θα πρέπει:
- Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους οι πολίτες δεν θα πρέπει να ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
- Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
- Σε κάθε περίπτωση, οι πολίτες θα πρέπει να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς τους.
- Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
- Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
- Οι πολίτες θα πρέπει να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
Τέλος, οι πολίτες θα πρέπει να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.