Έντονη κριτική άσκησε ο επικεφαλής
της «Περιφερειακής Σύνθεσης» κ. Τοψίδη
για την έως σήμερα θητεία του κ. Μέτιου
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Τύπου παραχώρησε χθες Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου, ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης «Περιφερειακή Σύνθεση», κ. Χρ. Τοψίδης.
Η συνέντευξη έγινε στην Καβάλα, λίγες ημέρες μετά από τον ετήσιο απολογισμό του περιφερειάρχη κ. Μέτιου, καθώς και στο μέσο της θητείας του, 1,5 χρόνο πριν από τις περιφερειακές εκλογές.
Ο κ. Τοψίδης άσκησε δριμεία κριτική στη διοίκηση του κ. Μέτιου και αναφέρθηκε σε πάρα πολλά θέματα και σε όλα τα επίπεδα. Από αυτά, σταχυολογούμε κυρίως όσα αφορούν την Π.Ε. Δράμας και ορισμένα έργα γενικότερα για την περιοχή μας.
Δρόμος Καβάλας – Δράμας
Για το ζήτημα του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας ο κ. Τοψίδης σημείωσε:
[Ας δούμε, όμως και το έργο του δρόμου Καβάλας – Δράμας, το νότιο τμήμα του Ε61. Ο δρόμος ως μελέτη και ως έργο τριχοτομήθηκε σε 3 τμήματα ώστε να προχωρήσουν αυτά παράλληλα και να ολοκληρωθούν παράλληλα και το σημαντικότερο πιο έγκαιρα. Εδώ όταν αναδείξαμε το θέμα με επερώτησή μας μάθαμε ότι για το τμήμα «Σταυρός – Κρηνίδες» θα «ξεκινήσει» εντός του Φεβρουαρίου. Για τα υπόλοιπα 2 τμήματα, όμως, υπάρχει άβυσσος, χάος, σκότος και καμία δέσμευση ούτε ως προς το χρονοδιάγραμμα, ούτε ως προς την χρηματοδότηση, ούτε καμία συγκεκριμένη προοπτική και αυτά δια στόματος του ίδιου του Περιφερειάρχη. Στο θέμα αυτό ο ρόλος της Περιφέρειας «πέτυχε» επί 2,5 χρόνια να μην υπάρχει σχέδιο για την σύνδεση του δρόμου με την Εγνατία Οδό! «Πέτυχε», επίσης, να μην υπάρχει κόμβος εισόδου/εξόδου προς τις Κρηνίδες και προς τον ενταγμένο στην λίστα μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco, αρχαιολογικό χώρο! Όπως πέτυχε και την αύξηση των καθυστερήσεων!]
Δράμα – Αμφίπολη
Για το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης και το σημείο που αφορά στην Περιφέρεια ΑΜΘ, τόνισε: [Όσον αφορά το οδικό δίκτυο της Δράμας, στο οποίο αναφέρθηκε (σ.σ. εννοεί τον περιφερειάρχη κ. Μέτιο), είναι πολύ σημαντικό το τμήμα Δράμα – Αμφίπολη, όπου και εκεί δεν έδωσε καμία πληροφορία σχετικά με την πορεία των μελετών και του έργου εν γένει – πάντα στο κομμάτι που είναι στην ευθύνη της Περιφέρειας ΑΜΘ.]
Φυσικό αέριο
Ιδιαίτερα καυστικός ήταν ο κ. Τοψίδης, σχετικά και με τα έργα του φυσικού αερίου στην ΠΑΜΘ: [Αναφέρθηκε επίσης ο Περιφερειάρχης στο έργο του Φυσικού Αερίου, όπου το μόνο που πέτυχε είναι να μετατρέψει την περιφέρειά μας από πρωτοπόρο όπως είχε πετύχει ο αείμνηστος Γιώργος Παυλίδης, σε πρωταθλήτρια καθυστερήσεων. Ενώ για αυτό το σημαντικό και σπουδαίο έργο ποτέ δεν δόθηκαν στην δημοσιότητα τα στοιχεία όσον αφορά την ΠΕ Καβάλας, όσον αφορά ποιες περιοχές θα καλύψει, πόσες παροχές και ποια είναι η ακριβής διαστασιολόγηση των παραμέτρων του έργου.]
ΟΧΕ Πολιτισμού – Τουρισμού: Εγνατία Οδός
Αναφερόμενος στο ζήτημα της ΟΧΕ Πολιτισμού – Τουρισμού «Εγνατία Οδός», σημείωσε:
[Επιπλέον όλων αυτών θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε: που βρίσκεται η ΟΧΕ Πολιτισμού – Τουρισμού «Εγνατία Οδός»; Ο Περιφερειάρχης την βρήκε έτοιμη αλλά αυτή χάθηκε «στο διάστημα» … μαζί με τις αναπτυξιακές ευκαιρίες που παρείχε. Γιατί;
Επιπλέον που είναι η «νέα» ΟΧΕ για τον ορεινό όγκο που είχε εξαγγείλει, με στόμφο, τι απέγινε;]
Πανεπιστήμια ΔΠΘ & ΔΙΠΑΕ
Αναφορικά με τα ζητήματα των Πανεπιστημίων στην περιοχή, σημειώνει:
[Πιστεύουμε στην συνεργασία με τα δύο Πανεπιστήμια της περιφέρειάς μας (ΔΠΘ & ΔΙΠΑΕ) και η συνεργασία δεν μπορεί να εξαντλείται μόνο στην χρηματοδότηση από το ΠΕΠ αλλά πρέπει να επεκτείνεται στην αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού και το ερευνητικού του έργου προς όφελος της κοινωνίας.
Είναι τραγικό ότι από τον Σεπτέμβριο ο Περιφερειάρχης δεν βρήκε χρόνο να προγραμματίσει σε συνεργασία με τα δύο Πανεπιστήμια, μία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου με θέμα την πορεία ανάπτυξης των ιδρυμάτων και το ζήτημα με τις σχολές οι οποίες έχουν δεχθεί πολύ μικρό αριθμό εισακτέων.]
Τουρισμός
[Δίνουμε έμφαση στην ανάπτυξη του τουρισμού σε επιστημονική βάση, με προσπάθεια προσέλκυσης επισκεπτών υψηλών βαλαντίων. Πιστεύουμε, όμως ότι οι ερασιτεχνισμοί ή ξεπερασμένες πρακτικές πρέπει να αντικατασταθούν από ό,τι επιτάσσει η σημερινή πραγματικότητα. Αναγκαίο είναι να υιοθετηθεί ένα σύστημα που δεν θα εστιάζει στα ταξίδια των αιρετών αλλά στην άμεση ξεκάθαρη αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που επιτυγχάνονται με σύγχρονες μεθόδους.]
Σιδηροδρομική Εγνατία
Τέλος, όσον αφορά το ζήτημα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας ο κ. Τοψίδης σημείωσε:
[Δύο χρόνια στην αντιπολίτευση κινηθήκαμε με υπευθυνότητα, κάναμε κριτική στη διοίκηση. Στηρίξαμε την διοίκηση ακόμη και σε δύσκολες ψηφοφορίες (πχ νέα σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Τοξότες, αλλά και οι δύο νέες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας) και σε πληθώρα έργων και επενδύσεων στην Οικονομική Επιτροπή και στο Περιφερειακό Συμβούλιο με υπευθυνότητα.]