Home > νέα > Επί τάπητος τα προβλήματα οδικής ασφάλειας στη Δράμα και την ΑΜΘ► Μιλάει στον «Π.Τ.»  ο εκπρόσωπος των Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Δράμας κ. Μακρόπουλος

Επί τάπητος τα προβλήματα οδικής ασφάλειας στη Δράμα και την ΑΜΘ► Μιλάει στον «Π.Τ.»  ο εκπρόσωπος των Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Δράμας κ. Μακρόπουλος

Στο πλαίσιο του περιφερειακού Έτους Οδικής Ασφάλειας

Επί τάπητος τα προβλήματα

οδικής ασφάλειας

στη Δράμα και την ΑΜΘ

► Συνάντηση του περιφερειακού Σωματείου ΑΜΘ Εκπαιδευτών  Υποψηφίων Οδηγών με τον περιφερειάρχη κ. Τοψίδη

► Μιλάει στον «Π.Τ.»  ο εκπρόσωπος των Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Δράμας κ. Μακρόπουλος

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΤΟΝ περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, συναντήθηκαν την Πέμπτη, οι εκπρόσωποι του Περιφερειακού Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών ΑΜΘ.

Η συνάντηση είχε αρχικά την έννοια της γνωριμίας με τον περιφερειάρχη, όπου οι εκπρόσωποι του Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών του έθεσαν τα προβλήματα που τους απασχολούν όπως την στελέχωση των Υπηρεσιών των Δ/νσεων Συγκοινωνιών στην Περιφέρεια, ενώ έγινε συζήτηση και για το έτος Οδικής Ασφάλειας που έχει κηρύξει το 2024 η περιφερειακή διοίκηση.

Αναλυτικότερα και μιλώντας στον «Π.Τ.» ο Δραμινός εκπρόσωπος των Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών (Σχολές Οδηγών) κ. Δημήτρης Μακρόπουλος (γενικός γραμματέας στο Περιφερειακό Σωματείο ΑΜΘ και εκπρόσωπος του Νομού Δράμας και εκλέκτορας στην Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών στην Αθήνα) που συμμετείχε στη συνάντηση, ανάφερε ότι στη συνάντηση συζητήθηκε γενικότερα το ζήτημα της στελέχωσης των  υπηρεσιών σε όλη την περιφέρεια, «ώστε να στελεχωθούν οι υπηρεσίες κανονικά.  Αν και προβλήματα υπάρχουν σε όλη την Περιφέρεια, εντούτοις αυτά εντοπίζονται κυρίως στην Π.Ε. Ροδόπης ενώ στη Δράμα γενικά η κατάσταση είναι αρκετά καλή και μας υποσχέθηκε ότι θα κάνει σχετικές κινήσεις».

Όπως σημείωσε ο κ. Μακρόπουλος, «εδώ στη Δράμα δεν έχουμε κάποιο σοβαρό πρόβλημα καθώς μετά από τις μετακινήσεις που έγιναν το προσωπικό και η στελέχωση της Υπηρεσίας είναι κανονική».

Αναφορικά με το έτος Οδικής Ασφάλειας στην Περιφέρεια ΑΜΘ, «ο κ. Τοψίδης υποσχέθηκε ότι θα γίνει νέα διαγράμμιση στην πίστα εξετάσεων στην Προσοτσάνη όπου υπάρχει θέμα. Όλα αυτά θα συζητηθούν και με τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μουρβετίδη, που θα έχουμε συνάντηση την επόμενη εβδομάδα», σημείωσε ο κ. Μακρόπουλος.

Όσον αφορά στο θέμα του έτους Οδικής Ασφάλειας, ο ίδιος σημείωσε ότι «έγινε μια συζήτηση για τη σύσταση των Επιτροπών Οδικής Ασφάλειας, τα ονόματα των οποίων θα ανακοινωθούν στη συνέχεια, ενώ θα ακολουθήσουν σταδιακά και σχετικές ενημερώσεις».

Αναφορικά με ένα ζήτημα που υπήρχε παλαιότερα σχετικά με την έλλειψη εξεταστών, σήμερα η Δράμα έχει 14 άτομα και δεν υπάρχουν καθυστερήσεις σ’ αυτόν τον τομέα.

Έτος Οδικής Ασφάλειας

Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί καθημερινά όλη τη χώρα και αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς μας. Το φαινόμενο των κακών δρόμων με τα διάφορα μπαλώματα και τις λακκούβες, αποτελεί ένα καθημερινό πρόβλημα, ενώ άπτεται ακόμα και στη διαχείριση της οδικής ασφάλειας, της συμπεριφοράς των χρηστών των οδών, στην οδική υποδομή και κυκλοφορία, αλλά και στον τρόπο αντιμετώπισης μετά το ατύχημα.

Στο πλαίσιο αυτό και μετά από μια σχετική έρευνα για τα ζήτημα, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αν. Μακεδονίας – Θράκης, στις αρχές του χρόνου, αποφάσισε ομόφωνα να ανακηρύξει το 2024, ως έτος Οδικής Ασφάλειας για την Περιφέρεια.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν για την τριετία 2020-2022 τα πταίσματα – πρόστιμα αντιστοιχούν σε 63.447 παραβάσεις ετησίως κατά μέσο όρο και σε ένα ποσοστό 93% του συνόλου (68.035 παραβάσεις ετησίως κατά μέσο όρο).

Σε ένα ποσοστό από 10 % έως 13 % περίπου των περιπτώσεων αυτών αφαιρέθηκαν άδειες οδήγησης ή / και άδειες κυκλοφορίας ή / και πινακίδες, με συνέπεια για τουλάχιστον 6.800 τέτοιες υποθέσεις κατά μέσο όρο κάθε χρόνο (10% Χ 68.035 παραβάσεις) να ενημερώνονται κύρια εγγράφως οι Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Α.Μ.Θ.

Η παράνομη στάθμευση αποτελεί τη «νούμερο ένα» παράβαση οδικής κυκλοφορίας και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη παράβαση της υπερβολικής ταχύτητας. Ακολουθούν η στέρηση ικανότητας άδειας οδηγού και η μη χρήση προστατευτικού κράνους και ζώνης ασφαλείας.

Αυξητική τάση

Σημαντικό είναι επίσης ότι, οι παραβάσεις στην Αν. Μακεδονία – Θράκη, παρουσίασαν αυξητική τάση: Από 62.872 παραβάσεις το 2020 σε 82.010 παραβάσεις το 2022. Οι παραβάσεις για παράνομη στάθμευση ανέρχονται σε 18.000 περίπου κατά μέσο όρο ετησίως, για υπερβολική ταχύτητα σε 14.500 περίπου παραβάσεις κατά μέσο όρο ετησίως, για στέρηση ικανότητας άδειας οδηγού σε 3.427 περίπου παραβάσεις κατά μέσο όρο ετησίως και για μη χρήση προστατευτικού κράνους και ζώνης ασφαλείας, συνολικά, σε 4.804 περίπου παραβάσεις κατά μέσο όρο ετησίως.

Επίσης, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατά την τριετία 2020-2022 σημειώθηκαν κατά μέσο όρο 309 ατυχήματα συνολικά ετησίως εκ των οποίων 246 ελαφρά, 33 σοβαρά και 30 θανατηφόρα.

Σκοπός και στόχος

Σκοπός της ανακήρυξης του 2024 ως έτος Οδικής Ασφάλεια στην ΑΜΘ, είναι η ανάδειξη της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας ως ένα από τα πρωτεύοντα ζητήματα για την Περιφέρεια.

Στόχος είναι η ενεργοποίηση – ευαισθητοποίηση φορέων, επιχειρήσεων, πολιτών και μαθητών σε θέματα οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας με απώτερο στόχο την ασφαλή κυκλοφορία και μετακίνησή τους, με ελαχιστοποίηση έως μηδενισμό των οδικών τροχαίων ατυχημάτων.

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα και οφέλη απ’ αυτό, είναι η συμβολή στην επίτευξη των στόχων του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας Ελλάδα 2030 στην Περιφέρεια ΑΜΘ, (μείωση των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% τη δεκαετία 2021-2030), όπως και η Συμβολή στη βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας κυκλοφορίας των πολιτών στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

Ακόμα, η καλλιέργεια εμπιστοσύνης του πολίτη προς τις υπηρεσίες της Περιφέρειας – Βελτίωση του κύρους και της αξιοπιστίας αυτής, η βελτίωση / αναβάθμιση του τρόπου λειτουργίας και επικοινωνίας της Περιφέρειας με τους πολίτες και η ενεργοποίηση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας και ιδιαίτερα μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.