ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗΣ – Ο Θανάσης Πολυμένης σχολιάζει την επικαιρότητα
Επιδότηση για επικουρικούς στο Νοσοκομείο Δράμας
Όπως είναι γνωστό εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, το Νοσοκομείο Δράμας αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα, κυρίως στο ζήτημα του προσωπικού του.
Ελλείψεις ιατρών, ειδικευόμενων και επικουρικών ιατρών.
Ελλείψεις σε νοσηλευτικό προσωπικό, όπως και ελλείψεις και τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.
Γενικότερο φυσικά πρόβλημα σε όλη τη χώρα με το ζήτημα της Υγείας και σε όλα τα Νοσοκομεία, τα οποία αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα. Ένεκα οικονομικής κρίσης πάντα, καθώς και τον γνωστό νόμο περί προσλήψεων λόγω της πρώτης!
Τους τελευταίους μήνες, είναι αλήθεια, ότι σιγά-σιγά, γίνονται κάποιες προσλήψεις στο Νοσοκομείο της Δράμας, σε ιατρούς και νοσηλευτές, ενώ σύντομα θα έχουμε και επτά άτομα για να λειτουργήσει η φύλαξη του Νοσοκομείου.
Ένας τομέας για παράδειγμα στον οποίο το Νοσοκομείο της πόλης μας αντιμετωπίζει ιδιαίτερο πρόβλημα, είναι οι επικουρικοί ιατροί.
Πριν από ένα δυο χρόνια, υπήρξε μια πολύ μεγάλη συζήτηση για το ζήτημα των προσλήψεων ιατρών που δεν έρχονταν στη Δράμα, καθώς θεωρούσαν το Νοσοκομείο μας ως ανύπαρκτο για την καριέρα τους.
Το Νοσοκομείο της Δράμας, είναι ένα Νοσοκομείο στο οποίο δεν μπορείς να κάνεις καριέρα, απομακρυσμένο από τα μεγάλα ιατρικά κέντρα όπως Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αθήνα, Πάτρα κτλ.
Άρα, δεν είχε νόημα για κάποιον επικουρικό για παράδειγμα να βρεθεί στη Δράμα και να μείνει εδώ 3 ολόκληρα χρόνια!
Τι να κάνει; Για να πήξει στις εφημερίες ο άνθρωπος και να μην μπορεί να προωθήσει την καριέρα του;
Έτσι, από πέρυσι, μετά από προσπάθειες της δημοτικής αρχής Μαμσάκου είναι αλήθεια και σε συνεννόηση με το Υπουργείο Υγείας…
… το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας αποφάσισε να επιδοτεί με 200 € ανά μήνα, το ενοίκιο του κάθε επικουρικού ιατρού που θα δέχεται να έρθει στη Δράμα, με συνήθη σύμβαση 3 ετών.
Πόσο είναι το κόστος για τον κάθε γιατρό; 200 € επί 12 μήνες ίσον 2.400 € το χρόνο, επί 3 χρόνια 7.200 €!
Αυτή τη στιγμή ο Δήμος επιδοτεί πλέον 2 επικουρικούς ιατρούς.
Κάποιοι θα βγουν και θα διαμαρτυρηθούν, ότι αυτά τα λεφτά θα μπορούσαν να πέσουν κάπου αλλού!
Κάποιοι θα διαμαρτυρηθούν, ότι αυτά τα χρήματα οφείλει ίσως να τα πληρώνει το Υπουργείο Υγείας για να ενισχύσει τα άγονα Νοσοκομεία όπως της Δράμας, με προσωπικό.
Κάποιοι θα διαμαρτυρηθούν ότι, ο γιατρός οφείλει να έρθει στη Δράμα και να πληρώνει από τον μισθό του τα χρήματα αυτά!
Είναι πολλά αυτά που θα έπρεπε να γίνουν και δεν γίνονται, είναι πολλά αυτά που θα όφειλαν κάποιοι να κάνουν και δεν γίνονται, είναι πολλά τα διάφορα εκείνα πράγματα, για τα οποία δεν θα έπρεπε καν να μπαίνουμε σε μια τέτοια συζήτηση.
Παρ’ όλα αυτά, η πραγματικότητα είναι σκληρή και διαφορετική.
Παρ’ όλα αυτά, ο Δήμος Δράμας προκάλεσε ένα νόμο που πέρασε το Υπουργείο Υγείας – γιατί δεν υπήρχε σχετική νομοθεσία – να μπορεί κάθε Δήμος, να επιδοτεί μέρος του ενοικίου των επικουρικών ιατρών που θέλουν να έρθουν στη Δράμα!
Ο κάθε Δήμος μπορεί να το κάνει για το Νοσοκομείο του, ανάλογα με τις ελλείψεις που έχει.
Είναι ίσως ο μοναδικός Δήμος που το κάνει αυτή τη στιγμή. Θυμάμαι ότι, όταν ο νόμος είχε ψηφιστεί, η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων είχε αντιδράσει σφόδρα!
Το σημαντικότερο απ’ όλα αυτά είναι ότι, έτσι και ίσως, θα μπορεί το Νοσοκομείο να προσλαμβάνει επικουρικούς ιατρούς για 3 χρόνια σε διάφορες ειδικότητες και έτσι θα έχει τη δυνατότητα να προσφέρει κάποιες υπηρεσίες Υγείας.
Διαφορετικά, δεν θα είχαμε κάποιες ειδικότητες που είναι απαραίτητες!
Ο Δήμος Δράμας κάνει ένα μικρό δώρο στους επικουρικούς ιατρούς, μια μικρή επιβράβευση, για να έρθουν στη Δράμα!
Και νομίζω πως αξίζει τον κόπο… αφού μάλλον δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά!
Σημεία των καιρών, σημεία της οικονομικής κρίσης!
Οι παθογένειες του ΟΣΕ
Η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει σήμερα τρένα που φυσάνε! Παρ’ όλα αυτά, έχει τρένα που ξεφυσάνε…
Λογοπαίγνιο μεν… αλλά αυτή είναι η μεγάλη πραγματικότητα!
Μετά από το ατύχημα στο Άδενδρο έξω από τη Θεσσαλονίκη και τους τρεις νεκρούς, οι παθογένειες του ΟΣΕ φάνηκαν για άλλη μια φορά σε μεγάλο βαθμό.
Την ίδια στιγμή, το προκαταρκτικό πόρισμα εκδόθηκε «ιδιαίτερα γρήγορα», όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, επιρρίπτοντας «πολύ εύκολα» ευθύνες στον ανθρώπινο παράγοντα.
Στελέχη ωστόσο του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι μένει να διαπιστωθεί, στο τελικό πόρισμα, εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, γεγονός που θα απαλλάξει τον νεκρό μηχανοδηγό από μεγάλο μέρος της ευθύνης.
Σε συνέντευξη Τύπου η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Ελξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μηχανοδηγοί) τόνισε ότι παρά τα τεράστια ποσά που έχουν επενδυθεί, το μεγαλύτερο μέρος των έργων δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ η σιδηροδρομική υποδομή έχει λεηλατηθεί σε μεγάλο βαθμό και το τροχαίο υλικό έχει απαξιωθεί λόγω ελλιπούς συντήρησης.
Μεταξύ πολλών άλλων, όπως αναφέρουν, το δίκτυο από τη Θεσσαλονίκη προς την Αλεξανδρούπολη είναι μονής γραμμής κυκλοφορίας, χωρίς κανένα σύστημα (φωτοσήματα – τηλεδιοίκηση). Το ίδιο και η γραμμή προς Φλώρινα και Εδεσσα.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν επίσης ότι η σύνδεση μεταξύ Δράμας και Θεσσαλονίκης έχει διακοπεί από 25 Σεπτεμβρίου 2016, ενώ από 25 Μαΐου δεν λειτουργεί η σύνδεση με τη Βουλγαρία λόγω έλλειψης μηχανοδηγών. Από το 2010, έχει διακοπεί η σύνδεση με την Τουρκία.
Τι άλλο να περιμένουμε πια;