Home > νέα > Επιμορφωτική Ημερίδα εκπαιδευτικών Α’βάθμιας για τις νέες επιρροές στην εκπαιδευτική διαδικασία ► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δράμας κ. Αλ. Σαλπιγκτής

Επιμορφωτική Ημερίδα εκπαιδευτικών Α’βάθμιας για τις νέες επιρροές στην εκπαιδευτική διαδικασία ► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δράμας κ. Αλ. Σαλπιγκτής

Τα νέα προγράμματα και ψηφιακά εργαλεία

Επιμορφωτική Ημερίδα

εκπαιδευτικών Α’βάθμιας για τις νέες

επιρροές στην εκπαιδευτική διαδικασία

► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δράμας κ. Αλ. Σαλπιγκτής

► Στρατηγικές και εργαλεία μάθησης για μια επιτυχημένη σχολική χρονιά

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ επιμορφωτική ημερίδα για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, διοργάνωσε χθες ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δράμας κ. Σαλπιγκτής Αλκιβιάδης.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Μητροπολιτικού μεγάρου Δράμας και είχε κεντρικό τίτλο: «Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών: Στρατηγικές και εργαλεία μάθησης για μια επιτυχημένη σχολική χρονιά».

Στόχος της ημερίδας ήταν η ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, της 2ης ΔΙΠΕ Ν. Δράμας, αλλά και του ευρύτερου κοινού, πάνω σε θέματα που άπτονται της σύγχρονης εκπαίδευσης και της διαχείρισης των προκλήσεων της νέας σχολικής χρονιάς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά τη διάρκεια της ημερίδας, παρουσιάστηκαν και έργα μακέτες των μαθητών Δημοτικών σχολείων κυρίως σε θέματα περιβάλλοντος.

Διπλός στόχος

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο κ. Σαλπιγκτής, εξηγεί ότι «τα σεμινάρια αυτά έχουν διπλό στόχο. Ένας είναι η επαφή των συναδέλφων και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας σε μια περίοδο που τα σχολεία ξεκινούν, ο προγραμματισμός της σχολικής μονάδας, η αμφίδρομη επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τον σύμβουλο αλλά και μεταξύ τους. Ακόμα από εδώ και πέρα, ο ρόλος του σεμιναρίου είναι και γνωστικός, να προβάλουμε δηλαδή τις νέες μεθόδους μάθησης, να δούμε ποιες αλλαγές έχουν γίνει για τη νέα σχολική χρονιά και να συζητήσουμε προβλήματα που τυχόν προκύπτουν και πώς θα τα διαχειριστούμε».

Η αποδοχή των νέων επιρροών

Ερωτώμενος για το πώς οι εκπαιδευτικοί δέχονται τις νέες επιρροές στο λειτούργημά τους,  σημειώνει ότι, «επειδή οι γνώσεις και οι πληροφορίες συνεχώς εξελίσσονται, κυρίως οι παλαιότεροι συνάδελφοι, έχουν μια αγωνία για το πώς ακριβώς θα μπορέσουν να τις διαχειριστούν. Γι’ αυτό κι εμείς εδώ ως σύμβουλοι, προσπαθούμε να τις προβάλουμε. Γι’ αυτό σήμερα μιλάμε για τα προγράμματα σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών από το 2019 έχει αλλάξει το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και έχει βάλει τα  ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για να κάνουν το έργο τους πιο εύκολο. Γενικά σήμερα υπάρχουν τόσα ψηφιακά εργαλεία, που μπορούν να βοηθηθούν στο έργο τους και οι εκπαιδευτικοί, και οι γονείς και οι μαθητές».

Οι νέοι ψηφιακοί μαυροπίνακες…

Ερωτώμενος να μας πει την άποψή του για τους νέους ηλεκτρονικούς διαδραστικούς πίνακες που τοποθετήθηκαν στα σχολεία, κατά πόσο θα αλλάξει η διαδικασία της διδασκαλίας, ο κ. Σαλπιγκτής τονίζει ότι «ο πίνακας είναι ένα εργαλείο, στο οποίο μπορεί πιο εύκολα ο εκπαιδευτικός να προβάλει τη γνώση την οποία ο ίδιος θέλει. Αυτό το εργαλείο είναι πιο διαδραστικό στον εκπαιδευτικό, πιο διαδραστικό στους μαθητές, η γνώση προσφέρεται πιο άμεσα και με καλύτερη εικόνα».

Απαντώντας στην ερώτηση αν θα έχει κάποια σχετικά προγράμματα, ο κ. Σαλπιγκτής τονίζει ότι «υπάρχουν ήδη ενσωματωμένα προγράμματα. Μπορεί όμως ο εκπαιδευτικός να χρησιμοποιήσει και άλλα. Πλέον ξεφεύγουμε από τη μετωπική διδασκαλία, ο δάσκαλος καθ’ έδρα να κάνει το μάθημά του με τον μαυροπίνακα και πλέον η διδασκαλία γίνεται περισσότερο διαδραστική και βιωματική».

Θεματολογία

Τα θέματα τα οποία συζητήθηκαν στο σεμινάριο, αφορούσαν:

Νέες εκπαιδευτικές πρακτικές και μέθοδοι διδασκαλίας.

Η σημασία της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση.

Συνεργατική διδασκαλία μάθησης. Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης”.

Καλές πρακτικές συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών – βιωματικές πρακτικές, για την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στη μάθηση.

Η ημερίδα περιελάμβανε διαλέξεις και εργαστήρια από καταξιωμένους επαγγελματίες στον χώρο της εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής.