Home > Νέα > Επιμορφωτική ημερίδα στη Δράμα σε εκπαιδευτικούς των τάξεων υποδοχής ΖΕΠ Από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης κα. Χαραλαμπίδου

Επιμορφωτική ημερίδα στη Δράμα σε εκπαιδευτικούς των τάξεων υποδοχής ΖΕΠ Από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης κα. Χαραλαμπίδου

Επιμορφωτική ημερίδα

στη Δράμα σε εκπαιδευτικούς

των τάξεων υποδοχής ΖΕΠ

Από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης κα. Χαραλαμπίδου

 

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ με θέμα, «Διαπολιτισμική εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς των Τάξεων Υποδοχής», τύπου Ι και ΙΙ, πραγματοποίησε το πρωί της Τετάρτης 8 Νοεμβρίου, η Σύμβουλος Εκπαίδευσης κα. Ευφροσύνη Χαραλαμαπίδου, σε συνεργασία με την Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων κα. Σοφία Γρηγοριάδου. Η επιμορφωτική ημερίδα έγινε στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας.

Το σεμινάριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε Τάξεις Υποδοχής στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας τύπου Ι και ΙΙ.

Στις ΤΥ Ι ΖΕΠ φοιτούν μαθητές και μαθήτριες με ελάχιστη ή μηδενική γνώση της ελληνικής γλώσσας. Εκεί ακολουθείται εντατικό πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας.

Στις ΤΥ ΙΙ ΖΕΠ, φοιτούν μαθητές και μαθήτριες με μέτριο επίπεδο ελληνομάθεια, το οποίο δύναται να δημιουργεί δυσκολίες στην παρακολούθηση των μαθημάτων στην κανονική τάξη.

Όπως επισημαίνει μιλώντας στον «Π.Τ.» η κα. Χαραλαμπίδου, η εισήγησή της είχε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος έγινε ενημέρωση για το θεσμικό πλαίσιο, τις έννοιες της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, τους γενικούς στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα κατά τη διδασκαλία στις ΤΥ ΖΕΠ.

Εκτενής αναφορά έγινε στο «Ανοικτό Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στις Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ) Ι ΖΕΠ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου φοιτούν παιδιά πρόσφυγες». Στο δεύτερο μέρος οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στην υλοποίηση ενός διδακτικού σεναρίου για τη διδασκαλία στις ΤΥ ΖΕΠ, που είχε τέσσερις φάσεις και πολυσχιδείς δραστηριότητες.

Η Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων, Γρηγοριάδου Σοφία, αναφέρθηκε στα Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων, στην ανθρωπογεωγραφία του μαθητικού προσφυγικού πληθυσμού που φοιτούν στις ΤΥ ΖΕΠ Ι και στη βιωματική προσέγγιση της μάθησης σε παιδιά με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.