Επιστολή διαμαρτυρίας καταστηματαρχών
των οδών Σκρα και Βεργίνας
στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δ. Δράμας
Δέσμευση του σώματος ότι θα συζητηθεί εκτενώς στην επόμενη συνεδρίαση!
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ των εύκαμπτων πορτοκαλί πασάλων στη διασταύρωση των οδών Σκρά και Βεργίνας, αντιδρούν καταστηματάρχες και έμποροι της περιοχής. Οι συμπολίτες μας, απέστειλαν επιστολή προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, την οποία κοινοποίησαν τόσο στο δήμαρχο κ. Μαμσάκο, όσο και στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων.
Στην επιστολή τους αυτή, οι έμποροι και καταστηματάρχες της περιοχής, διαμαρτύρονται για την όλη κατάσταση που δημιουργείται, μετά τη νέα διαμόρφωση του νησίδων πλέον με πορτοκαλί εύκαμπτα κολωνάκια, καθώς όπως τονίζουν μεταξύ άλλων, δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα με την πελατεία στα καταστήματά τους.
Το θέμα ήρθε έκτακτα στην χθεσινή κατεπείγουσα συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου έγινε μια πρώτη συζήτηση. Η αντιπολίτευση ζήτησε από τον πρόεδρο του σώματος κ. Μπαϊρακτάρη να έρθει προς συζήτηση στην επόμενη τακτική συνεδρίαση, η οποία θα γίνει την ερχόμενη Τετάρτη 17 Οκτωβρίου. Και μέχρι να γίνει αυτό, ζητήθηκε να μην υπάρξει καμιά νέα παρέμβαση στον χώρο, ούτε να τσιμεντωθούν οι νησίδες που διαμορφώθηκαν, ούτε να γίνει κρασπέδωσή τους.
Κατά τη συζήτηση, ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, εξήγησε ότι κατανοεί τον προβληματισμό των επαγγελματιών, και ζήτησε από τους ανθρώπους αυτούς να κάνουν λίγη υπομονή. Όπως είπε μάλιστα, «η περιοχή αυτή θα πρέπει να διορθωθεί καθώς υπάρχουν διπλά και τριπλά παρκαρίσματα που τα ξέρουμε όλοι μας. Ούτε σε σύγκρουση θέλουμε να έρθουμε με επαγγελματίες ανθρώπους, ούτε να δημιουργήσουμε συγχύσεις. Αλλά το είπα και σε κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχα με τους κατοίκους. Αυτό που ενδιαφέρει μια δημοτική αρχή, είναι το σύνολο των πολλών».
Σε άλλο σημείο ο κ. Μαμσάκος σημείωσε: «Δεν μπορούμε να μπούμε στη λογική, ότι σε κάθε μαγαζί πρέπει να υπάρχει ένας χώρος, όπου θα σταματάει ο πελάτης να ψωνίζει και να φεύγει. Μ’ αυτή τη λογική, θα έπρεπε να δημιουργήσουμε ειδικούς χώρους για 3.000-4.-000 μαγαζιά. Προσπαθώ να βρω την καλύτερη λύση στα προβλήματα που ανακύπτουν με την κυκλοφορία, για το σύνολο όλων των πολιτών».
Η επιστολή
Αναλυτικότερα στην επιστολή τους, οι κάτοικοι της περιοχής Σκρά και Βεργίνας που υπογράφουν, αναφέρουν μεταξύ άλλων: [Τους τελευταίους μήνες γίνονται στην πόλη μας εργασίες οριοθέτησης των νησίδων που πιθανόν να προβλέπονται από την κυκλοφοριακή μελέτη. Ειδικότερα, γίνονται διαγραμμίσεις, τοποθετούνται φωσφορίζοντα στοιχεία, τοποθετούνται πινακίδες ρύθμισης της κυκλοφορίας, τοποθετούνται εύκαμπτα κολωνάκια, κατασκευάζονται υπερυψωμένες νησίδες. Θεωρούμε ότι οι παρεμβάσεις είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά η κάθε περίπτωση πρέπει να εξετάζεται με όλες τις παραμέτρους της περιοχής, ώστε να επιλέγεται η καλύτερη κάθε φορά λύση. Εξάλλου, η υπερβολή ακυρώνει ακόμα και τις καλύτερες παρεμβάσεις.
Στην περιοχή μας έχουν ήδη τοποθετηθεί εύκαμπτα κολωνάκια και πινακίδες ρύθμισης της κυκλοφορίας επί του οδοστρώματος. Έχοντας αντιρρήσεις για τον σχεδιασμό που υπάρχει για την περιοχή μας, επισκεφθήκαμε τον κ. δήμαρχο και εκθέσαμε τις απόψεις μας. Προτείναμε στον κ. δήμαρχο να οριοθετηθούν οι νησίδες μόνο με διαγραμμίσεις και φωσφωρίζοντα στοιχεία και να αυξηθεί η αστυνόμευση ώστε να διεξάγεται απρόσκοπτα η κυκλοφορία, αλλά οι απόψεις μας δεν έγιναν δεκτές.
Για τον σκοπό αυτό, απευθυνόμαστε προς εσάς και ζητάμε να επιτρέψετε να εκθέσουμε τις απόψεις στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Σας γνωρίζουμε ότι όλα τα καταστήματα της περιοχής μας επιβιώνουν οριακά και αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στη δυνατότητα ολιγόλεπτης στάσης των οχημάτων ώστε να γίνεται η απαιτούμενη παραλαβή ή παράδοση μεταξύ υπεύθυνου της επιχείρησης και πελάτη.
Η οριοθέτηση των νησίδων που σχεδιάζεται θα έχει μόνο αρνητικά αποτελέσματα. Πρώτον, πολλοί πελάτες μας θα μας εγκαταλείψουν επειδή δεν θα μπορούν να σταματούν για 1-2 λεπτά ώστε να παραδώσουν ή να παραλάβουν αυτό που επιθυμούν, κάτι που με βεβαιότητα προδιαγράφει το κλείσιμο των επιχειρήσεών μας. Δεύτερον, όσοι ελάχιστοι πελάτες μας απομείνουν, όταν θα σταματούν για να παραλάβουν ή να παραδώσουν κάτι, θα δημιουργούν πολύ μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αφού η ευελιξία που θα παρείχε στα υπόλοιπα οχήματα μια οριοθέτηση μόνο με διαγράμμιση δεν θα υπάρχει πλέον και θα δημιουργείται μεγάλη συμφόρηση, αναστάτωση και άσκοπες φιλονικίες».