Επιτυχόντες μαθητές από Λύκεια της Δράμας μιλάνε στον «Π.Τ.»
Συστηματικό διάβασμα, πολλή
δουλειά και προσήλωση
στο στόχο το μυστικό της επιτυχίας
Θεοδώρα Συμεωνίδου 1ο ΓΕΛ – Μαρία Καραγιάννη 4ο ΓΕΛ – Σάββας Στεφανίδης 1ο ΓΕΛ και Παύλος Ανδρεάδης 4ο ΓΕΛ
Του Θανάση Πολυμένη
ΗΔΗ, σε διαφορετικό σημείωμα σήμερα στην εφημερίδα μας, αναφερθήκαμε στις βαθμολογίες που κατάφεραν και συγκέντρωσαν μαθητές Λυκείων της πόλης μας, με όσα τουλάχιστον απ’ αυτά μπορέσαμε να μιλήσουμε.
Σήμερα, φιλοξενούμε και ορισμένους από τους μαθητές που έπιασαν υψηλές βαθμολογίες και συγκεκριμένα τέσσερα παιδιά, που είναι από τους πρώτους. Αν και τα μόρια τα οποία έχουν συγκεντρώσει δεν είναι ακριβώς ξεκάθαρα – καθώς για κάθε σχολή που ενδιαφέρονται υπάρχουν και διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας – παρ’ όλα αυτά, είναι αποδεδειγμένο ότι έχουν υψηλές βαθμολογίες. Κάποιοι μάλιστα απ’ αυτούς προτίμησαν να μας μιλήσουν για τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν σε κάθε μάθημα.
Όπως ήδη αναφέρεται και σε άλλο σημείωμα στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας, αυτοί οι μαθητές είχαν να συμμετάσχουν σε εξετάσεις από όταν τελείωσαν το Γυμνάσιο. Είναι τα παιδιά εκείνα, που έβγαλαν την Α΄ και Β΄ Λυκείου μέσα στα δύο δύσκολα χρόνια της πανδημίας, με πολύμηνες διακοπές των δια ζώσης μαθημάτων, με διαδικτυακά μαθήματα, ακόμα και με διαδικτυακά φροντιστήρια και με πολλές ακόμα δύσκολες συνθήκες που έφεραν όλες αυτές οι καταστάσεις.
Θεοδώρα Συμεωνίδου: Στόχος η Ιατρική
Η Θεοδώρα Συμεωνίδου, είναι μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Δράμας και έχει βγάλει συνολικά περίπου 18.850 μόρια, τουλάχιστον όπως τα έχει υπολογίσει η ίδια, για την Ιατρική Πάτρας που ενδιαφέρεται.
Ζητώντας να μας σχολιάσει ότι είναι από τους μαθητές που τα δύο προηγούμενα χρόνια δεν έδωσαν εξετάσεις και έβγαλαν τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου στα δύσκολα χρόνια της πανδημίας, σημειώνει ότι «με βοήθησαν πάρα πολύ οι ενδοσχολικές εξετάσεις που προηγήθηκαν των πανελλαδικών (σ.σ. εννοεί τη φετινή χρονιά), γιατί ακόμα και αν η σύσταση των τμημάτων δεν ήταν η ίδια, ωστόσο όλο το κλίμα ήταν κάτι σαν προσομοίωση και όλο αυτό λειτούργησε αρκετά βοηθητικά».
Ερωτώμενη αν είχε βοήθεια από φροντιστήρια, τονίζει ότι όντως έκανε και ακολούθησε ένα συστηματικό διάβασμα, ενώ όπως παραδέχεται «χωρίς τα φροντιστήρια θα ήταν πολύ δύσκολα και δεν θα είχα βγάλει τόσα πολλά μόρια. Εκτός από την υποστήριξη από τα μαθήματα, οι καθηγητές που το ζούνε μαζί σου, σού προσφέρουν και ψυχολογική υποστήριξη και σε καταλαβαίνουν περισσότερο από έναν εξωτερικό παρατηρητή».
Αναφορικά με το πώς κινήθηκαν τόσο η ίδια όσο και συμμαθητές της και αν είχαν άγχος, η Θ.Σ. μας λέει ότι «υπήρχε άγχος και καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και ιδιαίτερα το Μάιο. Προσωπικά ο Μάιος ήταν ο πιο δύσκολος μήνας ψυχολογικά, καθώς μου έβγαιναν διάφορες πιέσεις. Απ’ όσο παρατήρησα πάντως και άλλοι συμμαθητές μου βίωσαν τις ίδιες καταστάσεις την ίδια περίοδο».
Μαρία Καραγιάννη: Πολυτεχνείο, Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί
Η Μαρία Καραγιάννη είναι μαθήτρια του 4ου ΓΕΛ Δράμας και εκ μέρους της μίλησε στον «Π.Τ.» ο πατέρας της, κ. Καραγιάννης, ο οποίος μας κάνει γνωστές τις επιδόσεις της στα μαθήματα: Έκθεση 18,2, Φυσική 18,8, Μαθηματικά 19,5 και Χημεία 19,7, οπότε τα μόριά της είναι περίπου στις 19.000.
Στόχος της Μαρίας Καραγιάννη, είναι να εισαχθεί στην Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου.
Απαντώντας στην ερώτηση για το πώς αντιμετώπισε τα δύο προηγούμενα χρόνια της πανδημίας, ο κ. Καριαγάννης, σημειώνει ότι «στην αρχή με την πανδημία ήταν λίγο δύσκολα, αλλά μετά προσαρμόστηκε», επισημαίνοντας ότι «οι έξυπνοι μηχανισμοί προσαρμόζονται».
Σημειώνει επίσης ο ίδιος ότι «διάβαζε συστηματικά, τήρησε το πρόγραμμά της μέχρι τέλους και γι’ αυτό μπόρεσε και έφτασε σ’ αυτό το σημείο», ενώ στην ερώτηση για το πώς το βίωσε ο ίδιος και γενικότερα η οικογένεια μάς λέει: «Είναι η δεύτερη κόρη, οπότε είχα μια μικρή εμπειρία και περισσότερη ψυχραιμία και μια σχετική πείρα. Και εγώ βέβαια ήμουν καλύτερος γιατί είχα την εμπειρία της πρώτης, κι αυτή ήταν καλύτερη γιατί είχε την εμπειρία της αδερφής της και έτσι φτάσαμε και σε καλύτερο αποτέλεσμα».
Παύλος Ανδρεάδης: Στην Ιατρική ή Οδοντιατρική
Ο Παύλος Ανδρεάδης, είναι μαθητής του 4ου ΓΕΛ Δράμας και όπως μας λέει, βγάζει 18.075 μόρια, ανάλογα βέβαια με την Σχολή που θα επιλέξει και τον συντελεστή βαρύτητας. Όπως μας λέει ο ίδιος, «τα μόριά μου δεν θα είναι τα ίδια για κάθε Σχολή».
Ερωτώμενος σε ποιες Σχολές στοχεύει, «ως πρώτη επιλογή έχω την Ιατρική και δεύτερη και τρίτη επιλογή την Οδοντιατρική και την Φαρμακευτική αντίστοιχα».
Στη διαπίστωση ότι είναι από τους μαθητές που τα προηγούμενα χρόνια δεν συμμετείχαν καθόλου σε εξετάσεις, σημειώνει ότι «όντως είχαμε να δώσουμε εξετάσεις από την Γ΄ Γυμνασίου» και στην ερώτηση αν αυτό στάθηκε εμπόδιο ή τον βοήθησε στις επιδιώξεις του, τονίζει: «Από τη μια βοήθησε γιατί μπορούσαμε να επικεντρωθούμε περισσότερο στα μαθήματα, τα οποία θα εξεταζόμασταν στις πανελλήνιες, από την άλλη όμως δεν είχαμε την εμπειρία των εξετάσεων και αυτό ήταν ένα μειονέκτημα».
Αναφορικά με τον τρόπο που διάβαζε, μας λέει ότι «διάβαζε συστηματικά, έκανε φροντιστήρια σε όλα τα μαθήματα εκτός από την Έκθεση, όπου με βοήθησε η μητέρα μου που είναι φιλόλογος».
Σχολιάζει ακόμα ο ίδιος ότι, «η σημαντική πτώση των βαθμολογιών οφείλεται στο γεγονός ότι ήταν και φέτος μια περίεργη χρονιά, πολλά παιδιά αναγκάστηκαν να κάνουν διαδικτυακά λόγω του κορωνοϊού και επιπλέον σε κάποια μαθήματα υπήρχε και μια μικρή αύξηση της ύλης, για παράδειγμα στη Βιολογία και στη Χημεία».
Σάββας Στεφανίδης: Στόχος το Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Πολυτεχνείο
Εκ μέρους του μαθητή του 1ου ΓΕΛ Δράμας Σάββα Στεφανίδη, μας μιλάει ο πατέρας του κ. Στεφανίδης, ο οποίος μας ενημερώνει ότι έχει συγκεντρώσει 18.300 μόρια με βαθμούς: 18,7 στην Έκθεση, 19 Χημεία, 17,9 Μαθηματικά και 17,6 Φυσική. Μάλιστα, αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο βαθμός του Σάββα Στεφανίδη στην Έκθεση – 18,7 ενδέχεται να είναι από τις υψηλότερες βαθμολογίες στο μάθημα της Έκθεσης.
Όπως λέει ο ίδιος, στόχος του είναι το Πολυτεχνείο, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ενώ «είχε πολύ διάβασμα και μάλιστα στοχευμένο» και αναφέρεται σε ένα απόφθεγμα που λέει: «Πρέπει να είσαι ερωτευμένος με τον στόχο».
Όπως διευκρινίζει ο ίδιος, «είναι ένας μαθητής, που από πρώτη Γυμνασίου μέχρι την τρίτη Λυκείου δεν είχαμε δει 19άρι πουθενά. Οπότε, αυτό είναι το θέμα: πρέπει να είσαι ερωτευμένος με τον στόχο σου».
Στη διαπίστωση ότι είναι η γενιά των μαθητών εκείνων που δεν συμμετείχαν σε εξετάσεις τα δύο προηγούμενα χρόνια, ο κ. Στεφανίδης μας λέει ότι, «δεν ήταν εύκολο για κανέναν μαθητή. Ήταν πολύ δύσκολα τα εξ αποστάσεως μαθήματα, ακόμα και στα φροντιστήρια. Και τα παιδιά ήταν αποκομμένα από όλα: και από το σχολείο, τα μαθήματα, τις παρέες. Και αν είσαι ερωτευμένος με τον στόχο, βρίσκεις τρόπο να ανταπεξέλθεις σε όλα» και τονίζει ότι «δεν σου χαρίζεται τίποτα, όλα πρέπει να τα κερδίσεις».