Έρχεται το 7ο Kavala AirSea Show
Στις 28, 29, 30 Ιουνίου και την 1η Ιουλίου
Η αντίστροφη μέτρηση για το 7ο Kavala AirSea Show και για το 2ο Pageo Flying Day έχει αρχίσει και ήδη οι συμμετοχές σε αέρα, γη και θάλασσα έχουν «κλειδώσει». Το πρόγραμμα στο λιμάνι της Καβάλας «Απόστολος Παύλος» είναι πιο πλούσιο από αυτό του 2017, ενώ στη Νέα Πέραμο, θα γίνει ένα «αυτάρκες» airsea show το οποίο θα διαρκέσει δυο και πλέον ώρες. Το φετινό AirSea Show, θα διεξαχθεί στις 28, 29, 30 Ιουνίου και την 1η Ιουλίου.
To 7o Kavala AirSea Show πλησιάζει και το πρώτο… μήνυμα ήρθε από αέρος, με τη διέλευση ενός ζεύγους επιθετικών ελικοπτέρων τύπου Apache της Αεροπορίας Στρατού του 2ου ΤΕΕΠ πάνω από το λιμάνι της Καβάλας «Απόστολος Παύλος» το πρωί της Τετάρτης 20 Ιουνίου.
Τα ελικόπτερα συνδύασαν την αποστολή τους με πτήση μικρής διάρκειας για την εξοικείωση των πιλότων με την περιοχή επιδείξεων στο πλαίσιο προετοιμασίας της διοργάνωσης, όπως, άλλωστε, συμβαίνει κάθε χρονιά τα τελευταία 3 χρόνια.
To 473 Τάγμα Επιτήρησης Πληροφορικής (ΤΕΠΠ, με έδρα την Κομοτηνή) του 4ου Σώματος Στρατού ετοιμάζει μια έκπληξη για τη φετινή διοργάνωση και στέλνει ένα πλήρες Σύστημα Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους (UAV) του Ελληνικού Στρατού μόνο για στατική επίδειξη η οποία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 30 Ιουνίου κατά τις ώρες 17:30-21:30.
Για την ιστορία, τα Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα (UAV) τα οποία διαθέτει ο Ελληνικός Στρατός, είναι τύπου Sperwer της γαλλικής Sagem. Η ανάπτυξη του Λ/ΜΕΑ έλαβε χώρα στην ευρύτερη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας και περιέλαβε την ενεργοποίηση: Εκτοξευτή ΜΕΑ, Σταθμού Ελέγχου Εδάφους, Σταθμού Επικοινωνιών, Συγκροτήματος Μεταφοράς Περισυλλογής ΜΕΑ, και Συγκροτήματος Τεχνικής Υποστήριξης.
Τα ΜΕΑ που διαθέτει ο Στρατός Ξηράς, την επιχειρησιακή αξιοποίηση των οποίων έχει αναλάβει το Όπλο των Διαβιβάσεων, έχουν δυνατότητα πτήσης άνω των 200 χιλιομέτρων και φέρουν κάμερες ημέρας και νύχτας. Δύνανται να αναλάβουν αποστολές: Μεταφοράς της εικόνας του πεδίου της μάχης στα Κέντρα Επιχειρήσεων σε πραγματικό χρόνο, Επιτήρησης και αναγνώρισης, Συλλογής και μετάδοσης πληροφοριών, Υποστήριξης Πυρών Πυροβολικού, Εκτίμησης καταστροφών και Υποστήριξης επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης.
Το αερόχημα του συστήματος Sperwer έχει μήκος 3,5μ., εκπέτασμα 4,2μ. και ύψος 1,3μ. Το μέγιστο ύψος πτήσης είναι τα 10.000 πόδια και η μέγιστη ταχύτητα τα 200 χλμ./ώρα (ταχύτητα περιπολίας τα 150 χλμ./ώρα). Κινείται από έναν δίχρονο κινητήρα Bombardier-Rotax των 64 ίππων που κινεί μία ξύλινη έλικα στο οπίσθιο μέρος του αεροχήματος και του επιτρέπει μέγιστη διάρκεια πτήσης 6 ωρών. Η απογείωση του αεροχήματος γίνεται μέσω πεπιεσμένου αέρα από καταπέλτη 12 μέτρων και η προσγείωση με την βοήθεια αλεξιπτώτου και 3 προστατευτικών αερόσακων.
Το μέγιστο βάρος απογείωσης 340 κιλών και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και φορτίο αποστολής μέγιστου βάρους 58 κιλών, το οποίο σε ελληνική υπηρεσία αποτελείται συνήθως από περιστρεφόμενο και σταθεροποιούμενο πυργίσκο ηλεκτροοπτικών συστημάτων (με κάμερα ημέρας και υπέρυθρη κάμερα) επίσης της Sagem, συνδυασμένων με σύστημα GPS/INS. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής και άλλων εναλλακτικών επιχειρησιακών φορτίων, αναλόγως της αποστολής.