Πρόταση στο «Αντ. Τρίτσης» για έξυπνα συστήματα στην πόλη της Δράμας
Έρχεται η εφαρμογή ηλεκτρονικής
έκδοσης πιστοποιητικών
για τους δημότες της Δράμας
► Δηλώσεις του αντιδημάρχου Προγραμματισμού Δ. Δράμας στον «Π.Τ.»
► Έξυπνα συστήματα στην ελεγχόμενη στάθμευση και σε θέσεις ΑμεΑ
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΗΝ ΚΑΤΑΚΥΡΩΣΗ του αναδόχου για τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της οποίας οι δημότες θα μπορούν να αιτούνται διάφορα πιστοποιητικά, ετοιμάζεται να εγκαταστήσει ο Δήμος Δράμας.
Έπειτα από σχετική δημόσια πρόσκληση που έκανε ο Δήμος Δράμας, η εταιρεία της Singular Logic μειοδότησε με την χαμηλότερη τιμή για το έργο και πλέον χθες Τρίτη 9 Ιουνίου, κατακυρώθηκε ως τελικός ανάδοχος. Τι περιλαμβάνει όμως το σχετικό έργο; Έχει δύο μέρη και από τη στιγμή που υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις, έχει χρόνο παράδοσης 3 μήνες για την ολοκλήρωσή του.
Στο έργο αυτό αρχικά, περιλαμβάνεται μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι δημότες θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού με την υπηρεσία που τους ενδιαφέρει. Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Δήμου Δράμας κ. Μιχάλης Τάσσου, «οι δημότες θα έχουν την δυνατότητα να βλέπουν μέσω των κωδικών TAXIS, πότε υπάρχει διαθέσιμη ημέρα και ώρα κι έτσι θα κλείνει το ραντεβού με την υπηρεσία».
Όπως ιδιαίτερα τονίζει, «αυτό γίνεται αφενός γιατί δεν ξέρουμε ακόμα πώς θα κινηθεί η επόμενη χρονιά με την πανδημία της Covid-19, αλλά και πέρα απ’ αυτό, είναι ένα βήμα μπροστά στην υπηρεσία, ώστε ο δημότης να μην πηγαίνει και να περιμένει. Έτσι θα ξέρει την ώρα που θα μπορεί να εξυπηρετηθεί».
Το δεύτερο κομμάτι που θα υλοποιηθεί μέσω από το ίδιο έργο, αφορά στη δημιουργία μιας νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέσω της οποίας οι δημότες θα μπορούν να αντλούν τα διάφορα πιστοποιητικά που χρειάζονται.
Όπως εξηγεί ο κ. Τάσσου, «αυτή τη στιγμή οι υπηρεσίες του Δήμου Δράμας εκδίδουν κάποια πιστοποιητικά, όπως πιστοποιητικά γέννησης, πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, τέλος ακίνητης περιουσίας, βεβαίωση μη οφειλής και άλλα. Μέσω της πλατφόρμας αυτής και μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου Δράμας, στην οποία θα μπορεί να συνδέεται ο κάθε δημότης με τους κωδικούς TAXISnet, θα αιτείται το πιστοποιητικό που χρειάζεται και αυτό θα του έρχεται σε μια εικονική ψηφιακή θυρίδα που θα έχει δημιουργήσει. Εκεί θα λαμβάνει λοιπόν την αλληλογραφία του από το Δήμο Δράμας και το πιστοποιητικό του θα είναι έτοιμο προς χρήση».
Το σύστημα αυτό, θα βοηθήσει σημαντικά τους δημότες να κάνουν αυτό που χρειάζονται σ’ αυτόν τον τομέα από το σπίτι και το γραφείο τους, αλλά ακόμα και για ανθρώπους που ζουν εκτός της Δράμας και χρειάζονται ένα τέτοιο έγγραφο. Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος, στο μέλλον θα μπορούν να εκδίδονται ακόμα και άδειες για τραπεζοκαθίσματα, ένας λογιστής θα μπορεί να καταθέτει δήλωση για το τέλος παρεπιδημούντων από το γραφείο του κ.α.
Το όφελος και ο κορωνοϊός!
Ερωτώμενος ο κ. Τάσσου για το ποιο είναι το όφελος απ’ όλη αυτή την υπόθεση, διευκρινίζει ότι, «κατ’ αρχήν θα έχουμε μεγάλο κέρδος, να μην φέρνουμε τους δημότες μέσα στο Δήμο. Όχι γιατί δεν θέλουμε τη συναλλαγή, το αντίθετο μάλιστα. Αλλά είναι διαφορετικό, ένας υπάλληλος απρόσκοπτα να βλέπει τι του ζητάνε και να το κάνει, από το να έχει έναν πολίτη μπροστά του και να υπάρχουν οι καθυστερήσεις που φέρνει η φυσική παρουσία. Βεβαίως, η φυσική παρουσία δεν καταργείται μιας και δεν απαιτούμε από όλους τους δημότες να χειρίζονται έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Απλά φέρνουμε την ψηφιακή σύγκλιση στο Δήμο. Έτσι θα μπορεί ο δημότης να κάνει τη δουλειά του από το σπίτι ή το γραφείο του, αλλά θα μπορεί και κάποιος άλλος που ζει σε άλλες περιοχές, να μπορεί εύκολα να ζητάει πράγματα που χρειάζεται».
Εξηγεί μάλιστα ότι, «ο κορωνοϊός μας έδειξε ότι η ανάγκη για ψηφιακή σύγκληση στο Δήμο είναι τεράστια και γι’ αυτό άλλωστε προχωράμε σ’ αυτό το έργο».
Έξυπνα συστήματα στην πόλη
Λόγο για την Πρόσκληση 8 του προγράμματος «Αντ. Τρίτσης», κάνει επίσης εδώ ο κ. Τάσσου. Ο Δήμος Δράμας, έχει ήδη καταθέσει με προτεραιοποίηση πρόταση χρηματοδότησης στην ως άνω πρόσκληση του προγράμματος με προϋπολογισμό 700.000 ευρώ, η οποία αναμένεται να εγκριθεί σύντομα.
Η πρόταση αυτή έχει να κάνει με την Έξυπνη Κινητικότητα στο Δήμο Δράμας, καθώς και τον τρόπο στάθμευσης, την είσοδο σε πεζόδρομους αλλά και παράνομες σταθμεύσεις σε θέσεις ΑμεΑ. Ο ίδιος μας εξηγεί τι προβλέπεται.
«Αρχικά θα γίνει μια καταγραφή από τη Δημοτική Αστυνομία όλων των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης στο Δήμο, την εγκατάσταση αισθητήρων στο οδόστρωμα, την εγκατάσταση δικτύου ασυρμάτου LORA που μέσω αυτού θα επικοινωνούν όλοι αυτοί οι αισθητήρες στο Δήμο και θα παρέχει τα εξής: Θα μπορώ για παράδειγμα με μια εφαρμογή στο κινητό μου, όταν ξεκινάω από το σπίτι μου, να βλέπω ποια θέση στάθμευσης από τις ελεγχόμενες είναι διαθέσιμη, να την πληρώνω και να την κλείνω από το κινητό μου, να μην μπορεί να παρκάρει εκεί κάποιος άλλος και να πηγαίνω να παρκάρω. Επίσης θα με ειδοποιεί όταν τελειώνει ο χρόνος μου και ταυτόχρονα η Δημοτική Αστυνομία θα ξέρει ποιο όχημα είναι νόμιμα παρκαρισμένο, ώστε να μην χάνουν χρόνο στον έλεγχο. Εδώ βοηθάει η ψηφιακή τεχνολογία, καθώς ο κάθε Δημοτικός Αστυνομικός χάνει 2 λεπτά για να ελέγξει αν το όχημα είναι παρκαρισμένο νόμιμα. Μ’ αυτό τον τρόπο θα έχουμε στοχευμένους ελέγχους και θα ξέρουμε ποιο όχημα είναι παρκαρισμένο νόμιμα.
Επίσης θα μπορούμε να έχουμε συστήματα αποτρεπτικής στάθμευσης και θέσεις ΑμεΑ, όπου θα υπάρχουν συγκεκριμένες μπάρες στο οδόστρωμα, οι οποίες θα κατεβαίνουν μόνο όταν θα πλησιάζει άτομο ΑμεΑ που θα έχει τον αντίστοιχο κωδικό.
Και επίσης, συστήματα ελέγχου πρόσβασης σε πεζοδρόμους, όπως μπάρες που θα ανοιγοκλείνουν, ή συστήματα με μπάρες που θα βυθίζονται».