Δηλώσεις του αντιδημάρχου Οικονομικών Δράμας στον «Π.Τ.»
Έρχονται οι πρώτες πεζοδρομήσεις
επί της πλατείας Ελευθερίας
και της οδού Χελμού στη Δράμα
► Σύστημα ελέγχου στάθμευσης μέσω λογισμικού αναζητά ο Δ. Δράμας
► Ο ρόλος της Δημοτικής Αστυνομίας στην εποχή του Covid-19
Του Θανάση Πολυμένη
ΓΙΑ ΤΟ ρόλο της Δημοτικής Αστυνομίας στο Δήμο Δράμας στην εποχή του Covid-19, για την ανάγκη ενός νέου συστήματος μέσου λογισμικού για την ελεγχόμενη στάθμευση, αλλά και για τις πεζοδρομήσεις που έρχονται, μιλάει στον «Πρωινό Τύπο» ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Δράμας, κ. Γιάννης Εφραιμίδης.
Ο κ. Εφραιμίδης, σημειώνει μεταξύ άλλων ότι το σύστημα με τις κάρτες στην ελεγχόμενη στάθμευση έχει ολοκληρώσει πλέον τον κύκλο του και αναζητείται ένα νέο σύγχρονο λογισμικό μέσω του οποίου η στάθμευση θα γίνεται πιο εύκολα για τους οδηγούς.
Επίσης, τις επόμενες ημέρες ξεκινούν και οι πρώτες πεζοδρομήσεις επί των οδών Χελμού και γύρω από την πλατεία Ελευθερίας, ώστε να δοθεί περισσότερος χώρος στο περπάτημα και στο ποδήλατο και γενικά η Δράμα να μετατραπεί σταδιακά σε μια σύγχρονη πόλη.
Δημοτική Αστυνομία
Αναφερόμενος στη Δημοτική Αστυνομία ο κ. Εφραιμίδης, επισημαίνει ότι σήμερα ασκεί έναν πολύ ιδιαίτερο ρόλο στην κοινωνική ζωή της πόλης, πέρα από το κυκλοφοριακό και τονίζει ιδιαίτερα ότι, «δεν είναι μόνο εισπρακτικός ο χαρακτήρας της. Βοηθάει σε πάρα πολλά πράγματα. Για παράδειγμα στο γνήσιο της υπογραφής, πραγματοποίησε πάνω από 3.000 επισκέψεις σε σπίτια, βοήθησε πάρα πολύ μέσα στα πλαίσια του Covid-19 με ενημερωτικό χαρακτήρα, στο κυκλοφοριακό, με παρεμβάσεις της μέσα στην πόλη σε ότι αφορά την κίνηση των οχημάτων, σε ελέγχους με τραπεζοκαθίσματα, άδειες λειτουργίας κ.α.»
Το πρόβλημα είναι ότι πρόκειται για μια ακόμα υποστελεχωμένη υπηρεσία: «Η στελέχωση είναι μικρή. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι με τα νέα δεδομένα θα προκύψουν νέες θέσεις και θα μπορέσει να στελεχωθεί καλύτερα. Βλέπουμε μια κινητικότητα όσον αφορά αυτό τον τομέα, γιατί δεν είναι μόνο στη Δράμα που έχουμε λίγα άτομα στη Δημοτική Αστυνομία. Οι οργανικές θέσεις είναι 30, ασχέτως αν έχουμε μόνο 10 άτομα στο Δήμο Δράμας».
Ο ίδιος διαβλέπει ότι «υπάρχει μια διάθεση από πλευράς του κράτους να ανοίξει η διαδικασία για προσλήψεις, ώστε να μπορέσουν και αυτοί να αποδώσουν καλύτερα αποτελέσματα στο σύνολο των υπηρεσιών των οποίων προσφέρουν».
Ελεγχόμενη στάθμευση
Στην ερώτηση αν ο Δήμος Δράμας μελετά την αλλαγή του τρόπου της ελεγχόμενης στάθμευσης, ο κ. Εφραιμίδης σημειώνει ότι όντως ο Δήμος αναζητά ένα σύγχρονο λογισμικό για την εφαρμογή, μέσω του οποίου οι πολίτες θα μπορούν εύκολα να σταθμεύουν.
Όπως είπε, «η έρευνα γίνεται στα πλαίσια της τεχνολογικής αναβάθμισης την οποία ζούμε και ελέω Covid-19 και ελέω ότι η κοινωνία προχωράει.
Είναι στη διάθεση της δημοτικής αρχής να εκσυγχρονίσει τον έλεγχο της στάσης και της στάθμευσης εντός της πόλης και σε ότι αφορά την ελεγχόμενη στάθμευση, αλλά και σε ότι αφορά τη συνολική κίνηση του κυκλοφοριακού για την φορτοεκφόρτωση των καταστημάτων. Θα πρέπει δηλαδή να μπούμε σε μια λογική κανονισμού όπου θα λειτουργεί η αγορά σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, για να μην υπάρχουν αυτές οι δυσλειτουργίες μέσα στο κέντρο, ειδικά τις ώρες αιχμής.
Φυσικά και ψάχνουμε να βρούμε ένα λογισμικό το οποίο θα μας δίνει τη δυνατότητα ελέγχου, και από πλευράς Δήμου και από πλευράς εσόδων, αλλά και από πλευράς της ίδιας της Δημοτικής Αστυνομίας των υφιστάμενων θέσεων και πώς κινούνται αυτές. Επίσης, θα είναι και πιο εύκολο στον πολίτη για να μπορεί να παρκάρει, γιατί θα μπορεί μέσα από το λογισμικό να δει πού έχει κενά ώστε να μην γυρνάει άσκοπα στο χώρο».
Αναθεώρηση κυκλοφοριακής μελέτης
Όπως τονίζει ο κ. Εφραιμίδης, «αρχικά θα πρέπει να γίνει μια αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης, για να δούμε συνολικά τις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, ούτως ώστε το πρόγραμμα το οποίο θα έρθει, να αποτυπώσει πλήρως, αυτό που θα έχουμε μέσα στο κέντρο της πόλης. Να μην χρειαστεί μετά να κάνουμε αλλαγές και τροποποιήσεις. Γι’ αυτό, το πρώτο μας βήμα είναι να δούμε συνολικά τις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο και μετά να προχωρήσουμε στην αγορά λογισμικού, είτε σε μίσθωση προγράμματος, είτε μέσω κάποιου άλλου τρόπου. Θέλω να πιστεύω όμως, ότι, μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε αποτέλεσμα και θα ξέρω να σας πω καλύτερα πώς θα κινηθούμε».
Πεζοδρομήσεις
Σημαντικό βήμα επίσης, και αυτό στο πλαίσιο του Covid-19, όπως επισημαίνει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, «δίνεται η δυνατότητα κατά παρέκκλιση να χαρακτηρίσουμε συγκεκριμένες οδούς και να αλλάξουμε τον κυκλοφοριακό ρου της πόλης.
Για παράδειγμα, η μία πρόταση είναι επί της οδού Χελμού (ανάπλαση) από τις 18.00 έως και 24.00, από το ύψος του ΚΗΦΗ μέχρι το τέλος της Χελμού, να κλείνει ο δρόμος, να γίνει πεζόδρομος. Αυτό θα γίνει σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία, την Τεχνική Υπηρεσία, την Τροχαία Δράμας όταν παρθεί η απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο και με το Τμήμα Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας.
Ήδη έχουμε συζητήσει και με τις αντιπολιτεύσεις σε μια συνάντηση, έχει παρθεί μια αρχική απόφαση και έγινε μια τεχνική μελέτη από την Τεχνική Υπηρεσία Δράμας».
Η άλλη πεζοδρόμηση είναι επί της πλατείας Ελευθερίας: «Από το ύψος του Εμπορικού ξενοδοχείου θα γίνεται κλείσιμο όλου του γύρου της πλατείας Ελευθερίας. Για παράδειγμα, κατεβαίνοντας κάποιος από την οδό Παπανδρέου δεν θα μπορεί να μπει στην πλατεία Ελευθερίας αλλά θα βγαίνει προς την οδό Βεργίνας. Θα είναι κλειστό επίσης μέχρι και στα μισά της οδού Αγίας Σοφίας, όπως και ο δρόμος με τους κυβόλιθους. Αυτό θα κλείνει κάθε Κυριακή πρωί μέχρι και το απόγευμα, καθώς η κίνηση δεν είναι ιδιαίτερα αυξημένη και θα δώσουμε ένα διαφορετικό τόνο στην πόλη, ότι προχωράμε, πηγαίνουμε σε μονοδρομήσεις, θα μπούμε στην λογική της πιο εύκολης πρόσβασης και πιο σύγχρονης και μοντέρνας πόλης».
Επίσης, θα υπάρξει παρέμβαση επί της οδού Γεωργίου Σταύρου, η οποία θα γίνει ήπιας κυκλοφορίας ώστε να δοθεί η δυνατότητα στα καταστήματα να απλώνουν τραπεζοκαθίσματα στο πεζοδρόμιο, γιατί θα δοθεί η δυνατότητα στους πεζούς να περπατούν στο δρόμο. Τα αυτοκίνητα που θα περνούν από εκεί θα έχουν χαμηλές ταχύτητες.
Αυτές οι αλλαγές θα κρατήσουν μέχρι και 30 Νοεμβρίου, και όπως μας λέει ο κ. Εφραιμίδης, «είναι μια αρχή για να δούμε την πόλη μας λίγο διαφορετικά. Περισσότερο περπάτημα, περισσότερο ποδήλατο, περισσότερη βόλτα, λιγότερο αυτοκίνητο».